Jump to content

Morning After (Breakfast of the Dead)


Doctor Downs
 Share

Recommended Posts

http://img40.imageshack.us/img40/4223/54945137720573022781005.jpg

 

 

Den siste uka i London før sommeren lagde jeg og noen folk fra filmsamfunnet på universitetet en kort zombiekomedie. Jeg starta opp som D.O.P., men fikk regissørrollen de siste tre dagene da den opprinnelige regissøren fikk fyken av grunner jeg ikke trenger å gå inn på. Jeg visste med meg selv mens han stod for regi at jeg ville gjort ting anderledes hvis det var meg, og det gjorde jeg også. Mine scener er bl.a. ikke like proppfule av close-ups som hans. Siden jeg ikke fikk vært tilstede under redigeringa av filmen ble jeg informert over facebook at et drastisk (og kanskje litt feigt) tiltak var blitt gjort for å "fikse" dette. Filmen var blitt gitt et bilderørvideofilter og et par biter var blitt "ødelagt", Planet Terror style. Jeg synes i grunn det funka helt OK, og de fremste tinga jeg vil utsette på nå er at jeg selv burde ha lest meg opp på forhånd og visst om tng som "head space" i bildet, pluss at montagen kanskje ble litt lang. Hadde også ønsket å se siste scenen klipet sammen litt aderledes, men det får jeg tåle når jeg ikke er tilstede.

 

Filmen ligger på YouTube nå i all sin skitne glory, men siden produsenten ikke tenkte på å nedskalere/forminske råfilmfila (...) endte den foreløpig opp i tre deler.

 

 

Håper den er artig!

 

Edit: Én del på Megavideo.

Link to comment
Share on other sites

 

Skal sjekke når jeg kommer hjem, er liksom på jobb nå.

 

Kan du ikke fortelle hva som gikk galt med den orginale regissøren? Jeg ble så nysgjerrig! Dessuten er sånt alltid morro :)

 

Forøvrig fet støvsuger! Hadde en sånn et sted jeg bodde, digget å dra den rundt etter "snuten". Den er skikkelig koselig å prate med også.

Link to comment
Share on other sites

 
Det var en automatisk skyvedør på bygningen vi filma mesteparten i som det viste seg at vi kunne skyve opp med litt krefter uten nøkkelkort, noe som var nyttig siden vi bare hadde to kort på ni skuespillere og ti crewmedlemmer. Så en dag hadde en sikkerhetsvakt sett at vi gjorde dette og advarte opptil flere av oss om at vi ville bli kasta ut om det skjedde igjen. Vår redigerer sat immidlertid i redigerigssuita da dette skjedde, og kom uvitende tilbake senere på dagen og reiv opp døra igjen. Vakta kom da selvfølgelig og skulle ha studentkorta til hele gjengen, ellers måtte vi stikke. Regissøren og assistenten hans insisterte selvfølgelig på å late som om de eide stedet, at det var deres sett elelr noe, og nekta å gi fra seg korta. De ble tatt ut og jeg ble bedt om å fullføre arbeidsdagen. Dette var en fredag, og innen mandagen kom var folk enige i at den regissøren var hoven pikk, så jeg fikk ta over hele skiten derfra. Personlig synes jeg regissøren vi hadde var ganske flink. Jeg likte ikke fyren som person, men det får være min sak. Sånn ble det nå ihvertfall at jeg ble regissør i tillegg til D.o.P., noe som ikke var en lettvinn job akkurat. Om ikke annet var jeg heldig med dagen oppstyret skjedde på; min første hele scene ble zombieflokken på plenen! Utrolig artig scene å koordinere!
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 1 month later...
 
 
 
 
Bare sånn urelevant spørsmål angående studere i utlandet: Er det common rule å gjøre det dyrere for oss som ikke er med i EU å studere i utlandet?
Noen universiteter gjør der, andre ikke. Mitt gjør det. <_< Du får riktignok mer stipend av lånekassa hvis det koster mer, men dyrere blir det.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...