Jump to content

Billy B leser sakprosa foreslått av Dfilm


Recommended Posts

Er litt lei av romaner for tida. Trenger sakprosa, essays, et eller annet som ikke er fiksjon. Og jeg trenger noe "uttafor boksen"!

 

Dfilm skal få bestemme hva neste bok blir. Det vil si: dfilm skal foreslå bøker, så velger jeg en. Dette er forpliktende fra min side. Utvelgelsen foregår på følgende måte:

 

1. Alle som vil foreslår to bøker hver. Jeg plukker ut en av disse to. Dette kaller vi runde 1.

2. I runde 2 skriver den som står bak forslaget noen setninger, reklame!, om boka og hvorfor jeg bør lese den. Når alle har gjort dette velger jeg bok og bestiller den. Ferdig med den saken.

 

Det er lov å insistere allerede i runde 1 på hvorfor en bok bør få være med til runde 2. Det er plusspoeng for å foreslå bøker som bryter radikalt med det Billy B vanligvis er opptatt av. Litt av poenget er nettopp dette.

 

Kjør på?

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Greil Marcus - Mystery Train: Images of America in Rock 'n' Roll Music.

Mick Brown - Tearing Down the Wall of Sound: The Rise and Fall of Phil Spector.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Jon Ronson - The Men Who Stare At Goats

Alexandra Robbins - Secrets of the Tomb: Skull and Bones, the Ivy League, and the Hidden Paths of Power

 

Ronson liker jeg fordi han er vittig, skriver enkelt og ukomplisert om ofte absurde tema. The Men Who Stare At Goats tar for seg noe som skjedde i kjølevannet av Vietnam, hvordan noen av US Armys mest lyse hoder kunne tro på usynelighetskapper, gå igjennom murvegger med tankenes kraft og senke geiter i døden med kun å stirre på dem. Der går også en rød tråd fra det, og til dagens krig mot terror.

 

Secrets of the Tomb: Skull and Bones tar for seg hemmelige foreninger på universitetet Yale, hvordan de oppstod med all naturlighet i disse flotte omgivelsene. Fra klubber som møttes på gjerdet, hvor de sang og leste dikt for hverandre. Til dagens mer gutteklubbengrei foreninger, den mest kjente av dem Skull & Bones, hvor de ligger nakene i kister og deler sine seksuelle opplevelser med hverandre.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...