Jump to content

Tråden der Billy Behranu skal presentere minst éi skjønnlitterær tekst som han har skrive


tåa
 Share

Recommended Posts

Før eller seinare må du nesten gjere det, dersom du ikkje vil halde fram med å skrive utelukkande for deg sjølv for all framtid.

 

Nei då, eg har sjølvsagt ikkje peiling på kva du eigentleg held på med for tida, men i tilfelle du skriv, tenkte eg at eg skulle gi deg eit aldri så lite spark bak. Dessutan har vi alle lyst til å lese tekstene dine.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ikke at jeg er så sinnsykt stressa på at forumet skulle lest noe, men jeg kan virkelig ikke legge ut en tekst her. Det bare går ikke, og det skjønner jo alle når de tenker seg om.

Skuffa! :(

 

Så kven er det som får lese tekstene dine, då? Har du nokon som gir deg tilbakemelding på arbeidet ditt? Kva for framtid ser du for skrivinga di?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 2 weeks later...
Skuffa! :(

 

Så kven er det som får lese tekstene dine, då? Har du nokon som gir deg tilbakemelding på arbeidet ditt? Kva for framtid ser du for skrivinga di?

 

Nå skal Tåa få svar.

 

Tåa: det er hyggelig at du har en eller annen abstrakt nysgjerrighet knyttet til dette.

 

Hvem får lese? Venner og kjente får lese det beste. Par på forumet har fått lese fordi jeg er nysgjerrig på om skriveriene er forståelig.

Tilbakemeldinger? Ja, har ei venninne som leser alt og sier hot eller not. Har en god venn som skriver selv som har meget "god greie på ting" som skal få lese etterhvert når jeg virkelig trenger kjeft. Har fått ok tilbakemeldinger fra de som har lest som går på hvordan de har oppfattet tekstene, ikke så mye på detaljnivå.

Fremtid? Jeg ser ingen fremtid. Jeg skriver historier, venter på en romanidé, pusler med noen essays. Det er vel "mest for gøy". Jeg er tolmodig, men håper jeg er av den typen som kan bli flinkere, som kan lære. De færreste er av den typen.

Link to comment
Share on other sites

 

Abstrakt og abstrakt, herr B. Det er rimeleg handfast. Over tid har eg fått inntrykk av at du har greie på kunst og kultur, og at du har eit hovud til å halde på med slikt sjølv. Då er det ganske naturleg at eg er nysgjerrig på forfattarskapen din. I tillegg synest eg generelt at Df burde bli flinkare til å dele av kreativiteten sin, for det trur eg at vi har mykje av her. Somme har lagt ut filmane sine (kva skjedde med Tidskrampe, Svankmajer?), og ganske mange har lagt ut fotografi, men andre kunstformer er fråverande. Særleg saknar eg tekster, og der kjem altså du inn i biletet, Billy.

 

Fremtid? Jeg ser ingen fremtid. Jeg skriver historier, venter på en romanidé, pusler med noen essays. Det er vel "mest for gøy". Jeg er tolmodig, men håper jeg er av den typen som kan bli flinkere, som kan lære. De færreste er av den typen.

Så du har ikkje noka ønskje om gjere karriere av dette? Eller ønskjer du, men trur ikkje at du kan?

Link to comment
Share on other sites

 

Egentlig enig i at det hadde vært en kul ting med bidrag og såkalt "sydende og boblende kreativitet" her. Men det er et offentlig forum, og jeg er ihvertfall ikke helt komfortabel med at ting ligger ute for absolutt alle som skulle ramle innom.

 

Fremtid og skriving er vanskelig. Det føles mest som en hobby akkurat nå, men det er ikke utenkelig at det en eller annen gang kan bli en utgivelse. Det hadde vært veldig gøy, for uansett hva folk sier så må det jo være for andre man skriver. Jeg kjøper ikke "det er baaare for meg selv"-greia. Det er det óg, men skal det være noe vits må trua være der, trua på at det man skriver er verdt å lese. Håper jeg kan få den trua. Men jeg har god tid, sånn i det store og det hele er det vel en nedre aldersgrense på forfattere på rundt 35.

Link to comment
Share on other sites

 
Dersom fleire føler det på same måten, kunne vi kanskje ha starta ei lukka avdeling? Går det an å lage eit underforum med avgrensa tilgang?
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 

 

Trur jammen eg skal prøve meg her. Skriv litt no og då, så det er ikkje gale å ha noko å strekkje seg mot. Ser at fristen er 30. desember 2009. Men dette er for alle aldrar, ikkje berre ungdommar?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...