Jump to content

Hva hørte du på sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

Scarlett er faktisk ikke for ille nei, selv om det såklart vil ta tid før man tilgir dama for at hun covret Tom Waits i debutalbumet. Eller ikke, siden hun er så søt og fin i alt hun gjør av filmer.

 

Hører på nye til Muse. Lukter samlebånd av dette gitt. Da er det tid for Talib Kweli, herlig musikk.

Link to comment
Share on other sites

 
Korsang i pausen fra Color Line stadion! Angels av Robbie Williams! Jeg lurer på om dette kan være menneskehetens absolutte historiske bunnivå. The darkness! Fra nå av kan det bare bli bedre.

 

Tja, det eller "oppdagelsen" av religion.

 

hører forresten igjennom den nye til The Maccabees, er glad i debutskiva, men dette her er kjeeeeeeeeeeeedelig.

Neste nye som skal sjekkes nå er Muse, The Horrors og Arcitc Monkeys

Link to comment
Share on other sites

 
Ken Ring - Hip Hop. Kommer i salg på mandag, men CDON hadde den i salg gitt. En av få skiver jeg er villig til å betale for, for den forrige skiva var så sykt tight. Liker det jeg hører hittil, ca halvveis. Ken Ring må være det beste vi har i Skandinavia nå, kanskje med unntak av 9&P(den skiva blir årets for min del, det kan jeg si før jeg har hørt den).
Link to comment
Share on other sites

 

Vet ikke hvorfor, men jeg finner det meste av skandinavisk og spesielt norsk rap kleint. Noe er selvfølgelig hørbart, som de du nevner her, men det er aldri noe jeg vil lytte til over en lengre periode. Holder meg mest til rap laget over dammen og selvfølgelig noe engelsk, som fantastiske Dizzee Rascal.

 

Hva synes forøvrig folk her inne om nye Blueprint?

Link to comment
Share on other sites

 

Enig at mye av det skandinaviske er kleint, men OnklP er dyktig selv i internasjonal standard. Håper for guds skyld skiva ankommer i morra, den ble sendt fra PK i dag.

 

Blueprint 3 er aiiit. Mye godt å hente, kanskje litt mye gjesteartister, kunne spart seg for sistelåta. Men det er en god plate, gleder meg til å se han igjen i Dødens Dal. Ikke bedre enn Cuban Linx 2, DER har du knallskive.

 

Nevnte jeg at nye Ken Ring-skiva er konge? I såfall, den er det.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Beste skive i 2009 relatert til hip-hop, anyone? Har vært ganske labert på den fronten i år må jeg si. Mer bra indie. The Ecstatic var bra, Blueprint greit, Raekwons også, men ellers da?

Du glemmer Blackout 2 B) Ecstatic var bra, det samme går for Cuban Linx 2. La Coka Nostra er steintøft, med beistet Ill Bill på mikken. Jadakiss-skiva var ganske ålreit, M.O.P hørte jeg for første gang i går.

 

Okei, kanskje ikke så mange bidrag til årets skive, men det har vært et flott år for hiphop. Fikk Jaa9&OnklP-skiva i posten i dag, det blir årets skive, uansett sjanger.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Soundtracket til The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover av Michael Nyman 9:89

 

Har høyrt litt på dette etter at eg såg filmen (soundtracket ligg blant anna ute på Spotify). Fantastisk. Musikken er jo veldig sentral i filmen. Men har eg forstått rett så er ikkje denne låta med på albumet (den blir også brukt på Man on Wire).

 

 

Link to comment
Share on other sites

 
 

Du eller den nederlandske trioen?

 

Har hørt på Górecki og hans 3. symfoni nærmest daglig siden sommerferien. Det har blitt et slags dop. Og nå vil jeg ha mer i samme gate, gi meg tips plz. Moderne klassisk som fremdeles har sterke røtter i det tradisjonelle, på grensen til ambiente arrangementer og kvinnelig vokal.

 

I dag har jeg hørt på gode gamle Boris og gode gamle Boredoms. Samboeren min spiller såpass mye lettbeint jazz at jeg går av skaftet om jeg ikke balanserer med noe resistant.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vet ikke om nederlenderne er Barry-inspirert. Men valget av plate er Barry-inspirert fra min side, altså.

 

Górecki: Hva med Arvo Pärt? Spør Pretender, han har oversikt.

 

Ellers er det vel en drøss med nyere neoklassisister i samme gate, f.eks. Max Richter. I det siste har jeg hatt stor glede av Without Sinking av Hildur Guðnadóttir i denne sjangeren.

Link to comment
Share on other sites

 
I det siste har jeg hatt stor glede av Without Sinking av Hildur Guðnadóttir i denne sjangeren.

Flotte saker, tar dette tipset.

 

Arvo Pärt driver vel mer innenfor minimalisme. I alle fall det jeg har hørt av ham. Er ute etter noen som ikke er redd for at det klinger og runger litt, våger seg til det symfoniske. Richter er jo helmaks. Liker melankoli+diktopplesning i form av strykere+hviskevokal.

 

pretender må forresten gjerne komme på banen. La meg si det slik. Jeg vil ha det som ligner mest på Gorecki men som ikke er Gorecki.

 

Edit: Guðnadóttir ser ut til å være tilstrekkelig hip. Har jobbet med Pan Sonic og Animal Collective.

Link to comment
Share on other sites

 
Jepp, men for å pirke litt på hipsternerdingen tror jeg ikke hun har spilt sammen med Pan Sonic, men med Pan Sonic-halvpart Mika Vainio, blant annet i dronebandet Angel.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...