Jump to content

Hva hørte du på sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

 
 
 

Nei, det har han vitterlig ikke.

 

Spørsmål: hva er verst av av et digert kor bestående av sunnmøringer som synger Angels på en fotballbane og Robbie Williams som selv synger Angels? Metafysikk.

Link to comment
Share on other sites

 
Nei, det har han vitterlig ikke.

 

Spørsmål: hva er verst av av et digert kor bestående av sunnmøringer som synger Angels på en fotballbane og Robbie Williams som selv synger Angels? Metafysikk.

 

Og hva med en konsert i et stadion der titusener av folk allsynger til Angel? Straffen til dama ble to konserter av mitt valg. Hun likte både Low og Yo la Tengo. Skulle ha krevd flere konserter som straff og valgt musikk som jeg vet hun ikke ville likt.

Link to comment
Share on other sites

 

Ny kandidat til årets topp 10 liste:

 

Fanfarlo - Reservoir

 

Fanfarlo er et svensk/engelsk band med svært merkbar innflytelse fra Arcade Fire og Clap Your Hands Say Yeah. Kan også se inntrykk fra Beirut og av og til høres vokalisten ganske ut som David Byrne (spesielt i låta Finish Line). Men det betyr ikke at de bare er en kopi av disse artistene. Synes de på en bra måte klarer å sette et særpreg på sjangeren. Bør være et soleklart valg for folk som liker de nevnte artistene.

 

Favoritter så langt: The Walls are Coming Down, Comets, Finish Line.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Le Corbeau - Evening Chill/Montreal of the Mind.

http://static.rateyourmusic.com/album_images/s2224512.jpg

 

Veldig stilig plate. Det må være lov å si at dette er unorsk? Jeg mener, det er jo Oslo-indie, men det er i hvertfall ikke skranglete naiv indiepop fremført av 17 stk. i fargeglade klær. Begge platene til Le Corbeau ligger på Spotify: http://open.spotify.com/artist/2Z9KvreAzNHHPvCEWMxOY0

Link to comment
Share on other sites

 
Blueprint 3 har truffet internett, så det er det som bumpes her i ghettoen(aka Trondheim). Virker greit foreløpig, skal spilles nøye de nærmeste dagene. Ellers pushes det mye La Coka Nostra, og også Jaa9&OnklP-låter i påvente av det nye albumet.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Trodde ikke jeg var i stand til å sette pris på slikt lenger, men gode låter er gode låter, gitt. Quirky indiepop fra Canada:

 

Får gjøre bot med denne udødelige klassikeren av en killerhit. Noen ganger er kopien like bra som originalen:

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Woah, satan. Syke, syke hjerner som lagde Visualizer.

 

... og Stairway og Saucerful of Secrets Ummagumma da. "There's a feeling I get when I look to the west". Har det jo ingravert på iPoden min. Det kommer vel til å stå "Being is more than life" på den neste, men det er ikke langt i fra at førstnevnte kaprer plassen.

Link to comment
Share on other sites

 

Den nye plata til Mount Eerie er bra. Veldig stilig sampling av Twin Peaks på låta Between Two Mysteries.

 

Noen har selvfølgelig allerede kombinert sangen med materiale fra tv-serien på Youtube:

 

Link to comment
Share on other sites

 
Sitter og hører på In the Country. Plutselig kommer en låt jeg har hørt før. Laschia ch'io Pianga heter den, opprinnelig skrevet av Händel. Alle som har sett Antichrist og den ironiske prologen (dette sier Zann) vil kjenne igjen låta. Men her er den ikledd runegrammofonsk pling-plong-estetikk. Ikke særlig kult spør du meg.
Link to comment
Share on other sites

 
Den der Scarlett Johansson-plata. Ikke den nye altså. Jeg har ikke hørt den før nå jeg, og selv om det er totalt urelevant å nevne den nå, følte jeg i hvert fall for å si at dette er ganske ålreit.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg har hørt på denne Françoise Hardy-låta konstant de siste ukene, og når jeg ikke hører på den går jeg rundt og nynner på den. Det begynner nesten å bli plagsomt.

 

Hva er det forresten med at alle franske popdamer er så usaklig pene?

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...