Jump to content

Hva hørte du på sist?

blausen
 Share

Recommended Posts

Hørt noe, langt ifra nok. Litt i samme gate, kanskje litt bedre tilogmed. When Jokers Attack! Er vel et av de mange bandene man har notert seg bak øret, man liker dem veldig godt men som går i glemmeboken etter hvert, mest pga. at spotify ikke har dem i dette tilfellet (eller, 3 sanger da men) Jeg bruker det programmet alt for mye! Burde med andre ord definitivt skaffe meg et par plater av dem, kjøpe èn i hvert fall. Hva anbefaler du?

Tepid Peppermint Wonderland: A Retrospective. Tidenes samlealbum, kanskje "min favorittplate". Mye nostalgi ute og går, men likevel. BJM er et band som er veldig ujevne til tider, de ga jo ut 5-6 album på et par år en periode, og da er det nesten selvsagt at ikke alt er like bra. Så jeg synes en slik kvasi-best-of-sak er et godt valg her. Tepid er vel egentlig det eneste albumet deres jeg virkelig har hørt mye på. Trenger ikke noe annet.

Og ja, det er veldig i samme gate som Morning After Girls.

Har hørt en del på denne i det siste:

http://static.boomkat.com/images/122899/333.jpg

Burde være noe for alle dere shoegazere. Amerikansk band som ga ut et par singler på tidlig nittitall, hele sulamitten, 25 minutter i alt, er samlet på denne plata. Pop og liflig gitarfeedback i skjønn forening. The Shins har kalt opp en sang etter vokalist Pam Berry, men ikke la det skremme dere.

Korsang i pausen fra Color Line stadion! Angels av Robbie Williams! Jeg lurer på om dette kan være menneskehetens absolutte historiske bunnivå. The darkness! Fra nå av kan det bare bli bedre.