Jump to content

Hva hørte du på sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

 
 
 
 
  • 2 weeks later...
Hørte på den nye M83-plata i dag. Helt jævlig. Jeg har likt mye av det han har gjort tidligere, men 80-tallsnerdingen som var sjarmerende i et lite format blir veldig mye mindre spiselig når det blir blåst opp i stadionstørrelse. Årets verste, lett.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Ja, de to første Beach House-platene er fine. Skjønner ikke hvorfor de først ble ordentlig store med den tredje, mye mer indiepregløse tredjeplata. Eller jo, det skjønner jeg vel.
Link to comment
Share on other sites

 

Men tredjeplaten har noen kjempehits!

 

Noen flere enn meg som liker New Album av Boris? Kjedelig å ty til sånne beskrivelser, men en stilmessig u-turn må det være lov å kalle det, i alle fall satt opp mot sludgedroningen fra tidligere. Mer som en hyperaktiv og utrolig catchy theme song-medley med akkurat passelige mengder skostirring og j-rock.

Link to comment
Share on other sites

 

Flere av låtene på M83-plata som ikke er 80-talls-ost, de trakk den for meg opp til "helt ok". En grei 5/10, hvis man skal tallfeste det, synes jeg, men helt klart langt under vant nivå.

 

Hører gjennom soloplata til Blanck Mass (en av folka bak Fuck Buttons) for første gang. Låter bra foreløpig, vanskelig å si seg uenig med BBC-anmelderen i at dette er musikk for "contemplation and restoration".

 

(Åh, og for de som lurer, Peste Noire-skiva er ikke verdt å sjekke ut.)

Link to comment
Share on other sites

 

http://static.rateyourmusic.com/album_images/8237a5baa5ff8a4a48c25dea63703628/o3609760.jpg

 

Starter veldig bra, de 5-6 første låtene er gode, blir litt mer repetivt og kjedelig etterhvert, men alt i alt en OK plate fra Mr. Lynch.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Tror Lynch-plata vil være rå, virker slik i alle fall.

 

Jeg har brukt deler av dagen til å drone til den nye til 120 Days - og må bare si at dette er jævlig kult, selv om de er ballsundere.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hørte på I Am Scratching a CD in a Room av Choi Joonyong. Den er fin.

 

The process of this recording was done by the following sequence:

record the sound of sinewave -> Part 0

make a new cdr with the sound of Part 0 and scratch the cdr -> Part 0 cdr

record the sound of Part 0 cdr played on a cd-player -> Part 1

make a new cdr with the sound of Part 1 and scratch the cdr -> Part 1 cdr

record the sound of Part 1 cdr played on a cd-player -> Part 2

make a new cdr with the sound of Part 2 and scratch the cdr -> Part 2 cdr

record the sound of Part 2 cdr played on a cd-player -> Part 3

make a new cdr with the sound of Part 3 and scratch the cdr -> Part 3 cdr

record the sound of Part 3 cdr played on a cd-player -> Part 4

make a new cdr with the sound of Part 4 and scratch the cdr -> Part 4 cdr

record the sound of Part 4 cdr played on a cd-player -> Part 5

make a new cdr with the sound of Part 5 and scratch the cdr -> Part 5 cdr

record the sound of Part 5 cdr played on a cd-player -> Part 6

make a new cdr with the sound of Part 6 and scratch the cdr -> Part 6 cdr

record the sound of Part 6 cdr played on a cd-player -> Part 7

make a new cdr with the sound of Part 7 and scratch the cdr -> Part 7 cdr

record the sound of Part 7 cdr played on a cd-player -> Part 8

make a new cdr with the sound of Part 8 and scratch the cdr -> Part 8 cdr

record the sound of Part 8 cdr played on a cd-player -> Part 9

This recording contains Part 1 ~ 9 in numerical order.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg er ingen metallica-fan, men Lulu må være det beste de har utgitt siden 80-tallet. Med unntak av Hetfields horrible vokal og Ulrichs uoppfinnsomme trommespill, er dette ganske hederlig. Junior Dad er veldig flott
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 4 weeks later...

http://www.youtube.com/watch?v=YvxNgdFeWqM

 

I tillegg til et lydbilde et sted mellom Pomplamoose og Kimya Dawson makter denne sangen/videoen å være det mest smakløse, moralsk forkastelige drittstykket jeg har vært borti i år.

 

Denne møkkakjerringa har forresten, i likhet med Pomplamoose, blitt hyret av Hyundai til deres hipster-kampanjer.

Link to comment
Share on other sites

 

http://static.rateyourmusic.com/album_images/s1778987.jpg

Indian - Slights and Abuse / The Sycophant.

 

En CD som samler de to LPene Indian ga ut i 2007 og 2008. Ikke så bra som årets suverene plate Guiltless, men et hakk opp fra debuten The Unquiet Sky. Fin utvikling!

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
  • 4 weeks later...

Liker den her:

 

http://cdn.alteredzones.com/post_art/iipsychicparamount.jpeg

 

II av The Psychic Paramount.

 

Har begynt å utvikle allergi mot alt som minner om moderne indie og postrock og slikt. Dette coveret kan til og med minne om noe med The Strokes eller andre vederstyggeligheter, men musikken er fin! Og mye mindre indie og postrock og slikt enn fordommene min opprinnelig gikk ut fra. Instrumental, tung fuzzkraut med god trommis. Spilt inn alt for høyt med alle viserne på rødt, noe som egentlig kler bandet ganske godt. Kan kanskje minne om Acid Mothers på sitt mest elektriske, minus psykedeliaen og alt skjegget. Eller kanskje det aller mest minner meg om en mer hulemannete versjon av Salvatore. Jeg savner Salvatore. Groovy!

Link to comment
Share on other sites

 

Tung fuzzkraut er en god karakteristikk av The Psychic Paramount! Det er uansett en plate "å drukne i". Mye bra amerikansk undergrunns-psykedelia fra de siste årene, har jeg funnet ut. Har du hørt på The Black Angels? Ikke så mye hulemann, kanskje tredagersskjegg. Mer repetivt og slækt, men likevel med nok særpreg til ikke å bli nok en Spacemen 3-klone. Selv om J. Spaceman-inspirasjon sjelden skader en plate.

 

Når det først er nevnt, hvorfor er Peter Kembers soloarbeid så ofte glemt? Hørte nylig på debuten til Spectrum. Stygt oversett er konklusjonen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...

John Talabot. House med world music-sensebilitet, og er faktisk like bra som premissene for en slik naturlig kombinasjon har. Henholdsvis den nye skiva i år, ƒin, samt My Old School, en EP det er vanskelig å ikke danse til. Syntes det er en slags personlig paralell mellom starten av i år og starten av 2011, og da tenker jeg på nicholas jaar og denne spanjolen. begge lager finuerlig house og klubbmusikk, selv om Talabot sin nyeste skive er hakket mer dansbar enn skiva til Jaar. Jeg er uansett glad.

 

http://www.youtube.com/watch?v=drEbodrJIWE

Link to comment
Share on other sites

 

Overraskelse! Crazy Clown Time er ikke bare en liten novelty fra Lynch men minst like medrivende som filmene hans. Hvis Lynch ikke kommer til å lage flere filmer (begynner å bli en stund siden Inland Empire gitt) funker CCT som en grei erstatning. Den går igjennom så mange forskjellige stilarter og følelser at den fungerer som en liten reise i seg selv. Likevel har hele albumet den "jazz-under-vann" følelsen som runger gjennom alt Lynch har laget.

 

http://www.youtube.com/watch?v=uC2q7PtIXbs&feature=related

 

Lynch tar en Flaming Lips på denne sangen, som som en youtube-kommentar påpeker. Egentlig ikke en dårlig sammenligning. Har noe av den samme urovekkende barnsligheten over seg som The Lips. Men det beskriver jo mye av det Lynch lager og eller hva?

 

Ellers har vi Noah's Ark som er Aphex Twin i ambient-modus på hyttetur hos Lynch. Pinky's Dream som vekker minner om nabolaget i Blue Velvet. Night Bell With Lightening som gir assosiasjoner til Mullholland Drive og Twin Peaks. Og So Glad som gjenskaper opplevelsen av å bli sperret inne i bagasjen til en Nissan Micra. Eneste sangen jeg ikke er særlig fan av er vocoder-helvete Strange And Unproductive, men den fungerer greit i helheten av albumet.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...