Jump to content

Hva hørte du på sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

 
 
 

Hadde gode forventninger til debutalbumet til Dananananaykroyd. Mulig det var det rare og litt morsomme (og egentlig ganske dumme) navnet. Singelen Black Wax er også bra, men resten av plata ser ut til å bli en skuffelse. Ganske streit og kjedelig rock. Har bare hørt gjennom plata en gang, så fortjener nok flere lyttinger, men jeg er skeptisk. Har dog hørt at de er knall live.

 

Er det dumt å sjekke ut band på bakgrunn av morsomt/rart navn? Kommer The Phenomenal Handclap Band til å bli like skuffende?

 

Link to comment
Share on other sites

 

Heh, selv er jeg DYPT skeptisk til band med overdrevet jøglete navn.

 

Oneida - Rated O.

http://static.rateyourmusic.com/album_images/s1791949.jpg

 

Utvilsomt dagens, og ukens, plate. Oneida gjør ikke så mye nytt hvis man ser på hver enkelt låt for seg selv, litt Gang Gang Dance her, litt Jackie-O-Motherfucker der, men i sin storslåtte trippelalbumhelhet synes jeg dette er fabelaktig. Hammershaug er bare måtelig imponert i Groove ser jeg, selv er jeg definitivt mer entusiatisk. Ypperlig rocknerding, hele veien.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

MUSE - Uprising

 

Enda en ny musesang er ute, og enda en gang er det noe helt nytt vi får høre. Er veldig spent på det nye albumet som kommer snart, og noe sier meg at vi vil få enda flere overraskelser.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Den nye Muse-sangen, som i den som er posta over her? Kan høre den snart. Men Muse er jo den småkjedelige arenarockish-versjonen av Radiohead da. Selv om de har et par OK/bra låter.

 

Var jo uansett ikke dette jeg spurte om. Det var om Sir hører på noe annet enn Muse. Har ikke sett han skrive om noe annet band foreløpig, så det var egentlig bare det jeg var interessert i å vite. Om han er på noe av det samme "kjøret" som jeg var på i forhold til Led Zeppelin da jeg var 16-17.

Link to comment
Share on other sites

 
Den nye Muse-sangen, som i den som er posta over her? Kan høre den snart. Men Muse er jo den småkjedelige arenarockish-versjonen av Radiohead da. Selv om de har et par OK/bra låter.

 

Var jo uansett ikke dette jeg spurte om. Det var om Sir hører på noe annet enn Muse. Har ikke sett han skrive om noe annet band foreløpig, så det var egentlig bare det jeg var interessert i å vite. Om han er på noe av det samme "kjøret" som jeg var på i forhold til Led Zeppelin da jeg var 16-17.

Bare lurte.

 

Før synes jeg Muse var Keane/Mew-ish og kjedelig vanlig poppeband, men etter å ha hørt på HAARP en del ganger (live concert med Muse 2007) så må jeg si at jeg virkelig digger de nå.

 

New Born er en av mine favorittsanger.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Muse er bra saker. Fortjener ikke "småkjedelige arenarockish-versjonen av Radiohead"-stemplet.

Enig.

 

Så dem live i 07 jeg også, og må si jeg ble skuffet. De er flinke musikere og alt det der, men live-opptredenen deres var helt forferdig.

Såppass. Trodde de var ville jeg.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Men de har jo alltid bare vært en gjeng litt mer rocka Radiohead-imitatorer. Uansett, Muse er ikke et band jeg misliker noe voldsomt, de er bare litt pregløse, aldri spesielt spennende, men det er rock som er fengende nok. Skal ikke si at jeg har "hørt alt, satt meg inn i alt", men tviler på at de noensinne vil bli en stor favoritt her i gården. Knights of Cydonia er jo fin, Hyper Music er groovy ballerock, Space Dementia er ålreit episkrunking. Det er vel de tre som har satt seg mest.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Så du mener de er et band som alltid går sine egne veier, ingen som kan sammenlignes, de gjør sin helt egen greie?

 

Skal sies at jeg nesten har lyst til å gi HAARP, eller hva det var, en sjanse etter at jeg leste Pitchforks ti-på-dusinet smugitude-anmeldelse.

 

they may just be following in the path of the Cure, the Doors, Rush, Pink Floyd, or even Led Zeppelin (I mean, you've seen The Song Remains the Same, right?), bands with similarly geeky and insular tendencies. In their case, Muse are the kind of act that rarely serves as an endpoint but more often makes teens fall in love with rock hard enough to explore it further. And that's fucking important. I mean, we can't all start with Radiohead.

 

Ekkelt.

Link to comment
Share on other sites

 
"Uprising" er elendig, men i det minste ikke så grusomt, intenst enerverende som den forferdelige Queen-møter-enda-større-pretensjoner-låta "United States of Eurasia" -- årets suverent verste låt. Finnes verre band? Nei, nei og nei.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...