Jump to content

Hva hørte du på sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

Oi, jeg skumleste bare gjennom denne trådens siste side, og favoritter som Hem og Linda Perhacs (og Cage, da, selvfølgelig) ble nevnt. Angående Hem, så har jeg i det siste begynt å lure på om jeg foretrekker andreskiva Eveningland framfor Rabbit Songs. Jeg tror nesten det er tilfelle. Dere bør høre den omgående, har dere ikke gjort det allerede.

 

Enig. Jeg foretrekker også Eveningland framfor Rabbit Songs

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Jeg har inntrykk av at det ikke akkurat florerer av prog-huer her, men finnes det andre PFM-entusiaster (Premiata Forneria Marconi) her på forumet, så må jeg dele med dere min store begeistring for 2006-utgivelsen Stati di immaginazione. Jøye meg, gamlingene kan fortsatt lage musikk! Det høres egentlig ut som om dette er på høyde med de to første skivene. Dette er selvfølgelig veldig overraskende fordi så få gamle progband fortsatt er aktive, og de som er det, lager gjerne møkkamusikk. Et unntak er Camel, som fortsatt har draget... i hvert fall litt av draget.

 

Og hvis noen er helt grønnskap på prog-rock og ønsker å sjekke ut overnevnte band, kan dere spore opp Mirage eller Moonmadness av Camel, og Storia di un minuto eller Per un amico. Fortreffelige prog-skriver alle sammen, med innslag av ekstrem skjønnhet (mindre stressende enn Yes f.eks., hvilket gjør det mer tilgjengelig etter min mening).

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg har inntrykk av at det ikke akkurat florerer av prog-huer her, men finnes det andre PFM-entusiaster (Premiata Forneria Marconi) her på forumet, så må jeg dele med dere min store begeistring for 2006-utgivelsen Stati di immaginazione. Jøye meg, gamlingene kan fortsatt lage musikk! Det høres egentlig ut som om dette er på høyde med de to første skivene. Dette er selvfølgelig veldig overraskende fordi så få gamle progband fortsatt er aktive, og de som er det, lager gjerne møkkamusikk. Et unntak er Camel, som fortsatt har draget... i hvert fall litt av draget.

 

Og hvis noen er helt grønnskap på prog-rock og ønsker å sjekke ut overnevnte band, kan dere spore opp Mirage eller Moonmadness av Camel, og Storia di un minuto eller Per un amico. Fortreffelige prog-skriver alle sammen, med innslag av ekstrem skjønnhet (mindre stressende enn Yes f.eks., hvilket gjør det mer tilgjengelig etter min mening).

 

Du glemte å nevne denn godbiten!

http://www.progreviews.com/reviews/images/MR-Zar.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Converge - Axe to Fall.

http://static.rateyourmusic.com/album_images/s2424491.jpg

 

Prøver å høre meg opp på sentrale 2009-plater. Dette var ikke min greie. Åpningslåta må være det desidert mest ostete jeg har hørt fra Converge, tar seg litt opp etterhvert, selv om det er for mye kjedelig i for lavt tempo, og selv om ingenting matcher det beste de har gjort tidligere. Men så kommer de to siste låtene og ødelegger alt, høres ut som de prøver å være et stadionband eller noe. Grusomt.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ja, skal se om jeg finner noen låter med The-Dream selv om troen min ikke akkurat er kjempestor. Jeg har jo etterhvert innsett at jeg ikke klarer å høre forskjell på god og dårlig moderne r'n'b, it's all the same song.

 

Mer 2009-research:

 

The Ruins of Beverast - Foulest Semen of a Sheltered Elite. Jeg undersøker av til hva RYM-brukerne liker av moderne metal, det går stort sett fryktelig galt hver gang. Og det gjorde det denne gangen også. Jeg klarer bare ikke svulstig black metal, det er nesten det verste av alt. Dette er farlig nært drage-metal. Ost og mer ost, og så varer den i timesvis.

 

Hem - Twelfth Night. Ikke en ny ordentlig plate, men et soundtrack til en teaterforestilling. Mye korte snutter, mye irskinspirert og egentlig ikke veldig minneverdig. Gleder meg til ordentlig plate til neste år.

 

Og så liker jeg den nye Hope Sandoval bedre og bedre for hver gjennomspilling.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Forstår ikke helt hvorfor jeg har kicka så voldsomt på The Only Living Boy In New York de siste par dagene. Men jeg har i hvert fall gjort det. Garden State, huff, hehe.

 

Link to comment
Share on other sites

 
 
Flott blues!

Hoi, så morsomt å se Rory Gallagher igjen. For mange herrens år siden drev Nrk og sendte et konsept de kalte Nattrock, det var gjerne overførte konserter fra Rockpalast i Tyskland. Jeg og en kamerat pleide å sitte oppe å se på disse, og Rory er en av de jeg stiftet bekjentskap med den gangen. Andre artister jeg husker hadde fete konserter var Mother's Finest og Nils Lofgren.

 

Link to comment
Share on other sites

 
Hoi, så morsomt å se Rory Gallagher igjen. For mange herrens år siden drev Nrk og sendte et konsept de kalte Nattrock, det var gjerne overførte konserter fra Rockpalast i Tyskland. Jeg og en kamerat pleide å sitte oppe å se på disse, og Rory er en av de jeg stiftet bekjentskap med den gangen. Andre artister jeg husker hadde fete konserter var Mother's Finest og Nils Lofgren.

 

 

Mother's finest kan jeg faktisk se på sweden rock neste sommer, må vurderes!

 

Hvis du vil ha mer finfin blues så anbefales Johnny Winter.

 

Link to comment
Share on other sites

 
Hey, I've got nothing to do today but smile! Dan-da-dan-da-dan-da-da, here I am, the only living boy in New York. Joda, enig i det TMwtP, men så har jeg alltid vært en Sounds of Silence-gutt. Milevis bedre enn Bridge Over Troubled Water totalt sett. Selv om America selvsagt er deres beste låt. Toss me a cigarette, I think there's one in my raincoat. We smoked the last one an hour ago!
Link to comment
Share on other sites

 
Saft suse så dritlei jeg er av julemusikk. Diverse absolute x-mas-plater har stått å jynget ut juleballader i ett sett siden jeg stod opp. Da Boney M for ørtende gang runget i stua måtte jeg si stopp og slå av. Godt med stillhet nå.
Link to comment
Share on other sites

 
Ja, skal se om jeg finner noen låter med The-Dream selv om troen min ikke akkurat er kjempestor. Jeg har jo etterhvert innsett at jeg ikke klarer å høre forskjell på god og dårlig moderne r'n'b, it's all the same song.

 

Ikke finn låter, hør på albumet Love vs Money.. det er definisjonen på et album's album.

Skjønner ellers ikke hva du mener, det er en utrolig spennvidde i uttrykk for tiden.

Link to comment
Share on other sites

 
Ikke finn låter, hør på albumet Love vs Money.. det er definisjonen på et album's album.

Skjønner ellers ikke hva du mener, det er en utrolig spennvidde i uttrykk for tiden.

 

Hørte på det nå! Eller, jeg ga opp etter fire-fem låter, jeg kommer aldri i verden til å klare å høre på dette i albumet i ett. Hvis dette skal være eksempel på moderne r'n'b sin spennvidde må jeg si at jeg skjønner absolutt ingen ting. Det er jo akkurat samme lett 80-tallsinspirerte synthlyden og den samme vokalproduksjonen som jeg har hørt hver eneste gang jeg har forvillet meg inn på The Voice de siste fem årene. Jeg skjønner jo at (eller, jeg har lest meg til det) dette albumet skal være godt håndtverk, craft, men siden jeg ikke kjenner idealene dette måles opp mot er poenget totalt lost hos meg. I mine ører er dette akkurat like konservativt som hvilket som helst moderne indieband som har skrudd gitarene slik at det høres ut som en blandig av Built to Spill og Pavement. Men det skal sies at jeg knapt liker et eneste sekund soul eller r'n'b fra de siste 30-40 årene, særlig ikke med mannlig vokal.

 

Måtte høre på den nye Lisa Germano-plata for å reparere. Ahh, trygt og fint, og her kjenner jeg alle kodene.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...