Jump to content

Hva hørte du på sist?


blausen
 Share

Recommended Posts

http://www.oslogrammofon.com/aesthetics.jpg

 

Maribel - Aesthetics. Bra! Norge begynner jo å få en solid shoegaze-scene virker det som. Jeg liker'e. Hakket mer bråkete og røft enn I Was A King, kanskje litt mer Serena Maneeshsk. Flotte saker. De spiller på Garage i november. Tror jaggu jeg skal få det med meg.

Link to comment
Share on other sites

 

http://images.payplay.fm/h/a/harmonyrockets/600/harmonyrockets.jpg

 

A classic experimental album of epic proportions, “Paralyzed Mind of the Archangel Void” consists of ONE track, which runs to 41:40 minutes, recorded live at the Rhinecliff Hotel in upstate New York in 1995. It was initially released in 1995 as a limited edition of 500 copies, available in Germany, France, Benelux, Scandinavia. It was then given a limited re-release on CD in October 1997 in the UK and Eire. It also turned up on Big Cat in the States in ‘95, was kinda lost and unavailable for a while, and then resurfaced in ‘98 when it was re-released by V2.

 

On the album, the band freed themselves from the constraints of the standard rock form and produced a work that reflects their interest in avant-garde and improvised music. It contains echoes of German experimentalists like Faust and Guru Guru, as well as of Sun Ra and the early electronic explorations of Morton Subotnik. Starts out sweetly enough, then builds and builds, until finally arriving at a sublime conclusion. It’s been noted that the lyrics were basically lifted from an old blues (?) number.

 

Said Jonathan: “It’s mostly instrumental, but there’s some vocals on the beginning of it, it’s me singing. Basically, what it is, is most of Mercury Rev, that you see up there , were trying to kill a Friday night in the mountains, got really wasted and wandered down to a local Civil War bar. They needed an opening band, so we brought some old analog effects with us and some guitars and just whooped up whatever we were doing for, like, forty minutes and stopped. Somebody had a tape, figuring it was y’know, Mercury Rev, so they sorta recorded it shittily.”

 

Heftig! Og dette skal spilles live på All Tomorrow's Parties. Gleder meg ikke akkurat mindre til den festivalen nå.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

 

LÅT!

 

Takk til blausen for tips, selv om det tok i overkant av ett år før jeg sjekka ut plata.

2:04 i denne låta er mitt favorittøyeblikk i MUSIKKEN akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Mercury Rev - Deserter Songs er et av de albuma som jeg kan huske pappa spilte på loop for ca. 10 år siden. Faktisk helt herlig å gjenoppdage nå :)

 

Den siste timen har rommet vært fyllt av Godspeed. Ah, som jeg elsker Slow Riot For New Zerø Kanada.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jepp, flott plate, ny oppdagelse for min del. Debuten slo meg kanskje som enda sterkere etter én gjennomlytting, men det er vel for tidlig å begynne og trekke linjer, sammenligne, rangere foreløpig. Gleder meg i hvert fall voldsomt til å se dem live.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Et av de første albumene jeg kjøpte (det ble flere vinylplater ved første innkjøp) var Pet Shop Boys "Actually". Noe ved strykerne i "It Couldn't Happen Here" traff meg alltid, beveget meg emosjonelt og ellers på en måte jeg fortsatt knapt har ord for (om en opplevelsen selvsagt ikke er fullt så sterk nå som den var da). I 1987 hadde jeg ikke hørt om fyren som hadde arrangert disse strykerne og selve originalvinylen er jeg ikke helt sikker på hvor har havnet hen, men da jeg nylig leste at det var selveste Angelo Badalamenti som hadde stått for strykerarrangementet ga det definitivt mening. Fortsatt et av mine absolutte favorittalbum (og det er ikke spesielt mye musikk jeg hørte på for over 20 år siden som settes på for stort annet en moro skyld eller for å riste på hodet og/eller le av hvor mye dritt det gikk i da - evt. usmakelig sjarm etc).

 

Og er ikke dette verdenshistoriens beste gjesp på et plateomslag så vet ikke jeg:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fc/PetShopBoysActually.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Flott hawkon!

 

Sabbath Bloody Sabbath var mitt første møte med gruppa. Har denne faktisk i bilen no.

 

"You bastard!"

 

Må også leggje til at det albumet eg har snurra mest i det siste er GZA/Genius' Liquid Swords. Diggar også samplinga av Lone Wolf.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Vinteren nærmer seg, og det er vel på tide med en ny postrock-periode. Hører på Explosions in the Sky for første gang nå, jeg er vel latterlig sent ute ja, men det er flotte saker. Absolutt.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...