Jump to content

Kristiansand Filmklubb - Vårprogrammet


Recommended Posts

De var skikkelig trege i år. Ingen informasjon ennå. Det er et par filmer jeg ikke klarer å identifisere. Nu så. Her er dem:

 

12. januar: Blood Simple (1984)

19. januar: The Man Who Wasn't There (2001)

26. januar: Speil (1975)

2. februar: Stepping Razor: Red-X (1992)

9. februar: Screaming Masterpiece (2005)

16. februar: Den niende dagen (2004)

23. februar: Spøkelser (2005)

2. mars: Capturing the Friedmans (2003)

9. mars: Tarnation (2003)

16. mars: The Iron Ladies (2000)

23. mars: The Incredible Shrinking Man (1957)

30. mars: Angsten eter sjelen (1974)

6. april: Don't Look Now (1973)

20. april: All or Nothing (2002)

 

http://www.krsfilmklubb.no/

 

Kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

 

De var skikkelig trege i år. Ingen informasjon ennå. Det er et par filmer jeg ikke klarer å identifisere. Nu så. Her er dem:

 

19. januar: The Man Who Wasn't There (2001)

2. mars: Capturing the Friedmans (2003)

16. mars: The Iron Ladies (2000)

 

Kommentarer?

 

 

He he, The Iron Ladies: Transvestitter må også få spille volleyball. Oppbygning som enhver klassisk sportsfilm: En eller annen hindring i veien (her: Transvestitt/mobbing) som overvinnes av nybleven sportshelt(-inn(er)), skal ikke si hvordan det ender. Men kan si at jeg sjelden har opplevd makan til kvining i film. Med høy, tynn stemme.Iiiik!

 

Ble sliten av det gitt. Så den på en av Tromsøfestivalene. Egentlig helt ordinært oppbygd plot. Bare at det er Thailand, og gutter med neglelakk. Og høye, lyse stemmer, entusiastisk brukt. Men det nevnte jeg kanskje....Ikke min favoritt, nei! Men hvis du liker sportsfilmer så. Og litt naive karakterer.

 

 

The Man Who Wasn't There er jo en fin og laidback svart-hvitt Coen-film. Noe har jeg glemt, men husker at inntrykket var helt OK. Ikke den største av disse gutta, men holder absolutt mål.

 

Er vel andre her som har kommentert "Friedmans", hvis jeg husker riktig? Litt uvanlig dokumentarstil, om et alvorlig tema. I grenseland til intimt, på sitt vis.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Det blir ikke bedre enn å sitte i kinosalen og se Speil.

Dette er selvfølgelig helt rett. Jeg skjelver av spenning. Det blir stort!

 

Ellers er vel programmet ganske ujevnt, men jeg ville iallefall ha gått på Don't Look Now. Og Fassbinder.

Jeg planlegger å se alle på programmet. Det er tross alt bare en gang i uka. Ujevnt? Ja, det har det alltid vært; i det minste et godt stykke utenfor smaken min. Jeg hadde nok valgt meg en annen filmklubb om geografisk plassering hadde vært ubetydelig. Men det er det ikke. Akk. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 
 

Aldri hatt så lyst på couscous som etter da jeg så den. Herlig film.

 

Den jeg ikke fikk med meg i Fassbinderprogrammet forrige semester på Tromsø Filmklubb. Innbiller meg at det er hans beste. Ergret meg sånn. Tror den krasjet med en eksamen eller noe.

Querelle var gøy da. Lagde en plakat for homovisning på filmklubben. :D

 

Ellers var programmet bra. Mye ny film(2000 og fremover) tydeligvis.

Capturing The Friedmans er veldig flott. En av de beste dokumentarene jeg har sett, tror jeg.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...