Jump to content

Diskuterfilm kårer: De beste fra 30-tallet


pretender
 Share

Recommended Posts

Altså, jeg husker hva jeg har SETT, det er jo tross alt ikke så vanskelig, ettersom det er bortimot ingenting. Har ikke sett noen av dem du nevner. Det er mer i forhold til hva jeg har stående usett jeg glemmer. Og nå minnet du meg jo på at jeg også har Potemkin her. Lista blir lengre for hvert minutt.

 

Du hadde jo glemt Un Chien Andalou, så.... ;)

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Pen liste, MYE jeg ikke har sett, derfor deltok jeg heller ikke i kåringen. Kanskje jeg slenger meg med på stumfilmkåring, tror faktisk jeg har sett flere fra den perioden.
Link to comment
Share on other sites

 

Finfin liste, og verdig førsteplass. Antar jeg, M er det eneste jeg har sett fra 30-tallet. Men så er den til gjengjeld dritbra. Sto forståelig nok over denne runden, orket ikke gjøre research. Lett underholdning fra post-2000 har liksom vært mer greia i disse sløve sommerukene (hadde forøvrig en del hull å tette der også).

 

Fra 1929 og bakover har jeg faktisk sett hele tre filmer, ser ut som jeg gjør comeback ved neste kåring.

Link to comment
Share on other sites

 

Hyggelig å høre at lista duger, og at det venter opptil flere comebacks ved neste runde!

 

Skal mekke tråd nå, måtte bare ommøblere rommet først.

 

 

Du trenger ikke å bekymre deg for lengden, Cyph. Timene går raskt unna. For meg føltes den ikke lengre enn to timer.

Enig. Husker jeg ble fullstendig hekta, og måtte hele tiden se mer under mitt første møte med filmen.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...