CypheroN 10 Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Får vel prøve å få sett den da. Ang. Frankenstein syntes jeg faktisk at slutten var litt dårlig. Eller skuffende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 01. All Quiet on the Western Front02. Modern Times03. Bringing Up Baby04. Terror of Tiny Town05. The 39 Steps06. Frankenstein07. M08. Wizard of Oz09. The Adventures of Robin Hood10. Duck Soup Sånn cirka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 05. The 39 Steps Deilig å se denne nevnt. Valget var mellom denne og Lady Vanishes på min liste... Jeg er jammen ikke sikker på hvilken jeg liker best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted June 4, 2009 Report Share Posted June 4, 2009 Dette er fryktelig vanskelig, har måtte velge bort en rekke filmer allerede. Det før jeg har startet å se flere fra tiåret. Dette kommer til å bli smertelig! Men inntil videre ser listen slik ut: liste slettet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Jeg har fått pløya gjennom en del 30-tallsfilm allerede. Tenkte jeg skulle nevne den som kanskje har gjort størst inntrykk. Lot in Sodom er en en bisarr surrealistisk eksperimentell kortfilm som gir assosiasjoner til spesielt Cocteau og Anger. Grovt kan jeg si at handlingen er lagt til byen Sodom som blir ødelagt av gud grunnet innbyggernes mange synder. Handlingen er uansett ikke veldig sentral. Det er de levende bildene som gjør filmen interessant. Filmskaperne har tydeligvis hatt ganske frie tøyler her og resultat er blitt en mystisk, lekker og leken film. Anbefales. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppushplay 0 Posted June 7, 2009 Report Share Posted June 7, 2009 Foreløpig: 1. Island of Lost Souls (1932)2. Freaks (1932)3. Modern Times (1936)4. Le sang d'un poète (1930)5. Frankenstein (1931)6. Werewolf of London (1935)7. The Wizard of Oz (1939)8. Le quai des brumes (1938) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Renoir tar kaka her! 1. La bête humaine (1938, Jean Renoir)2. The Edge of the world (1937, Michael Powell)3. Zéro de conduite: Jeunes diables au collège (1933, Jean Vigo)4. Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932, Carl Th. Dreyer)5. Partie de campagne (1936, Jean Renoir)6. Toni (1935, Jean Renoir)7. Boudu sauvé des eaux (1932, Jean Renoir)8. Le quai des brumes (1938, Marcel Carné)9. My Man Godfrey (1936, Gregory La Cava)10. Fant (1937, Tancred Ibsen) Har enda ikke sett Spillets Regler eller Tabu, selv om jeg har begge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COMPAQis 0 Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Kanskje dette kan bli et bra påskudd til å grave litt i pre-code Hollywood film. 1. Port of Shadows2. M3. Freaks4. Bringing Up Baby5. Bride of Frankenstein6. L'âge d'or7. Daybreak8. I Am a Fugitive from a Chain Gang9. Frankenstein10. Triumph of the Will Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 Ser at Port of Shadows får endel stemmer nå. Jeg anbefaler alle som ikke har sjekket ut noe av Carne om å gjøre det denne 30-tallsperioden. Det jeg har sett av han er iallefall mektig og særegent, inderlige klynk av mørk og sorgtung poesi. Carne virker å gjøre det tragiske romantisk og det romantiske tragisk. Det er noe helt eget, enten man finner det interessant eller teit. Jeg har generelt sett veldig lite film for tida, men så Mädchen in Uniform (Leontine Sagan, 1931) i går, og den var faen meg elektrisk. Veldig vàr og øm og fokusert. Det er en sterk psykologisk (emosjonell og seksuell) nerve her, en ganske så konstant psykologisk spenning i bildene og noen oppsiktsvekkende empatiske close-ups. Et genuint fascinerende melodrama med et enkelt men gjennomgripende fokus og en uvanlig intensitet. En uvanlig intensitet. Får nok listeplass denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted June 17, 2009 Report Share Posted June 17, 2009 1. Modern Times2. All Quiet on the Western Front3. City Lights4. M5. The Terror of Tiny Town6. Snow White and the Seven Dwarfs7. L'âge d'or8. The Wizard of Oz9. Frankenstein10. Bride of Frankenstein Har egentlig sett alt for lite 30-tallsfilm til å lage en slik liste. Vi får se om noen blir prioritert ukene framover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 Modern Times (1936) http://blog.theavclub.tv/wp-content/uploads/2007/06/modern-times.jpg En av de morsomste filmene jeg har sett, faktisk. Jeg hadde ikke latterkrampe, men dette er kanskje den filmen hvor jeg har ledd flest ganger, uansett om det er humring eller ikke. Jeg kunne begynt å ramse opp de morsomme scenene, men det er så fryktelig mange. Jeg har ikke noe særlig forhold til Chaplin. Har sett noen snutter/filmer når jeg var liten, husker ingenting. I og med at denne er den mest omtalte, satt jeg meg ned å så den nå. Jeg har store planer om å se videre på The Kid, The Gold Rush, City Lights, osv senere. Morsomt at filmen både er stum- og lydfilm. Det er en blandings, og selveste Chaplin synger på slutten óg, faktisk. Det kom overaskende på, men det var flott. Det var vel ikke særlig mange stumfilmer igjen i 1936, men i og med at Chaplin er stumfilmkongen - så vidt jeg vet - ville han vel ikke droppe stilen sin helt og fjerne alt. Men det passet ganske greit inn synes jeg. Humoren er som sagt toppers. Forventet sånn "Oi, jeg slo meg, oi jeg falt"-humor, men det ble ikke bare slik. Filmen var ganske varierende hele gjennom og ble aldri kjedelig, det var mye som skjedde og det ble ikke stille og kjedelig. Alt i alt likte jeg filmen kjempegodt, og ser frem til flere filmer av Chaplin. 9 / 10Denne går helt klart inn på topp 5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 Jeg synes du bør sjekke ut Duck Soup, Cyph. Tipper du ville likt den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 Notert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian 0 Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 Chaplin er kongen innen stumfilm ja. MEN jeg er midt inne i den store Laurel & Hardy boksen (68 timer), og jeg har sett filmer som lett kan matche Chaplin i latterkrampe. Fascinerende at Stan Laurel var på samme båt (i 1910) over dammen ilag med Chaplin, delte rom og greier (de jobbet for Karno Kompaniet i england) og at det tok så lang tid før Laurel fant sin greie (det var vel i 1925, da Hal Roach parret ham med Oliver Hardy). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 Jeg synes du bør sjekke ut Duck Soup, Cyph. Tipper du ville likt den.Det gjorde dog ikke jeg. Marx bros er voldsomt anmasende og totalt umorsomme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 Jaja, hver sin smak. Jeg skal se City Lights i morgen i hvert fall, og kanskje The Gold Rush også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 Så Modern Times i går (se forrige side) og fortsatte i dag med... City Lights (1931) http://www.armchairdirector.org/features/archive/dawnofsound/chaplin.jpg Mens jeg så filmen tenkte jeg hele tiden at dette var en fin 8/10. Ikke like morsom som Modern Times, men absolutt underholdene hele veien. Så kom slutten da. Jeg tenkte jo at slutten kan ikke veie opp en hel karakter, så var ganske bestemt på åtteren. Men neida. Slutten er vel 11/10. Chaplin roter seg borti mye igjen her som i Modern Times. Han møter en rik fyr som ikke husker Chaplin når han er edru, han deltar i en boxematch, han er på restaurant, han får seg en liten jobb osv. Denne var ikke like morsom, men som sagt, den var underholdene, og hadde mer romantikk i seg. Chaplins karakter The Tramp var mer sympatisk og romantisk i denne filmen, da filmens plot går ut på at han møter en blind jente som han vil hjelpe. Fy faen, gode filmer dette her. 9/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 Er det nødvendig å poste samme innlegget i to tråder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted June 19, 2009 Author Report Share Posted June 19, 2009 Dobbelpost90sgutta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 Dobbelpost90sgutta Hahaha, overlegent comeback! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 Er det nødvendig å poste samme innlegget i to tråder?Jeg kan godt slutte med det. Dobbelpost90sguttaDet er forskjell på å trykke SVAR to ganger og ufrivillig dobbelpost, og at jeg posta sist her i går og først i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 De sikter nok begge til at du postet det samme innlegget i to tråder, her og i sist-sett-tråden. Et glimrende comeback fra pretender som du bør legge deg flat for. Du må også forstå hvor herr_kalkun kommer fra, for ham er forumposting ganske firkantet business, hvert innlegg bør ha en viss mengde substans, ingen latterlige bilder som tar bort fokus fra beskjeden som skal meddeles osv. Kanskje er han også fremdeles sur på deg fordi du postet fiskebildet under forrige velkomstseremoni, det synes strengt tatt jeg var litt på kanten og. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 Tar sin tid før man blir akseptert her :---( Jævla elitister!!!111 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COMPAQis 0 Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 Her henger vi på deg som en våt klut og venter på at du skal begå feil. http://img269.imageshack.us/img269/4537/policebrutality.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Det gjorde dog ikke jeg. Marx bros er voldsomt anmasende og totalt umorsomme. Liker A Night at the Opera best av Marxbrødrefilmene. Mye kjapp dialog, så er du ikke stødig, så går det rett over knollen. "Signor Lassparri comes from a very famous family. His mother was a well-known bass singer. His father was the first man to stuff spaghetti with bicarbonate of soda, thus causing and curing indigestion at the same time." Woody Allen er i alle fall inspirert av dem. Men det er ikke mye som slår Laurel & Hardys Sons of the Desert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.