Jump to content

Have passport


morty
 Share

Recommended Posts

Kort reisebrev fra Roma: Nydelig vaer, billig (veldig billig) vin, god mat og mye vanvittig arkitektur. Har sett mye av det obligatoriske, den derre gladiatorarenaen, det sixtinske kapell (omfg), flere svaere kirker, Caravaggio, noen raa fontener, og i dag fant jeg ut at Edward Hoppers verker jaggu var utstilt paa et museum i byen og, saa da ble det en tur innom der. Bra tur saa langt, med andre ord. Snart er den dessverre slutt. Arrividerci, eller hvordan det naa skrives og sies.
Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
  • 4 weeks later...
drar til london i morgen med klassen. blir en del jeg går glipp av siden det er et ganske tett program (bbc, the guardian, workshop i gatefotografi blandt annet), men det tar jeg igjen til sommern når jeg skal dit igjen! får ikke sett tate for eksempel, men men.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 2 weeks later...
 
 
  • 2 weeks later...
 
 
 
Det er gøy å ha gjort det i hvert fall, og EI natt på luksushotell kan jeg vel unne meg i løpet av turen. Alle nettene på dorms burde veie opp. Dog litt kjipt om jeg plutselig går tom for penger, og bare "njai, jeg kan nok ikke ta hele USA-roadtripen, hopper av i Austin jeg, brukte opp alt på hotell i Tokyo".
Link to comment
Share on other sites

 
 
Heheh! De hadde visstnok en "Lost in Translation"-pakke en tid tilbake. ~23000 for 5 netter. Lurer på om det inkluderte TV-opptreden, innspilling av whiskyreklame og Scarlett-lookalike.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Den der "gjenleve kule greier fra film" tror jeg egentlig er kulere i tankene enn under faktisk gjennomføring. Prioriter din egen greie (hvis pengene ikke strekker til)! PS: Liker bloggen din. Du skriver bra. Er ikke typen som kommenterer andres blogger, så da får du kredsa her i stedet.
Link to comment
Share on other sites

 
Enig med Dodraugen. Klarer å se for meg at du ikke får stort mer ut av det enn å kunne skryte av det i ettertid. Det kan jo forsåvidt være fett det og, men i mine øyne ikke 2500 kr-fett.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Hehe, du er så storbykjip ass, Angeleno.

 

Ellers er jeg helt enig i at å "gjenleve filmer" er en ganske teit greie, og at det trolig ikke blir SUPERFETT. Men poenget mitt: jeg har bodd på småslitne 4-10 person-dorms i 2 måneder nå for en slikk og ingenting og ikke hatt noe særlig privatliv. Jeg synes jeg kan unne meg EN natt på et luksushotell i løpet av turen, så hvorfor ikke gjøre det Lost in Translation-style når jeg først er der? Selv om det kanskje ikke er verdens kuleste skrytehistorie, er det i hvert fall en historie, noe som er bedre enn et hvilket som helst luksushotell i hvilken som helst by. Pengene er nok egentlig bare et imaginært problem. Jeg har nok til å slå meg løs én natt.

 

Takker for blogg-skryt forresten, dodraugen!

 

Fett at du også skal til Japan, Geir! Kun Tokyo eller?

Link to comment
Share on other sites

 
Så lenge du har penger, er jo saken en annen. Litt kult er det jo selvfølgelig å bo på LiT-hotellet, tross alt, men jeg hadde nok prioritert et litt rimeligere hotell(vet ikke hvor mye man må ut med for et decent rom med privatliv i Tokyo jeg?).
Link to comment
Share on other sites

 
Et hostell-dorm koster ~150 kroner. Et privatrom på et hostell, minimum 250 kroner. Da er det snakk om ei seng og et nattbord i et rom på kanskje 8 kvm. 2500 kroner slår meg ikke som høl i huet når det er snakk om en svær suite i 40. etasje midt i Shinjuku med tilgang til basseng og spa og what not. For ei natt i hvert fall. Jeg tror nok jeg kommer til å slå til.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg skal til minst en annen by, og Kyoto er et naturlig alternativ. Tenker også å leie bil i noen dager og kjøre rundt for å titte og lete etter Totoro-landskapet. Onsen (varme kilder) i fjellet har jeg også lyst til å prøve. Jeg satser på å bo på Ryokan (hostel med små privatrom) under hele oppholdet, hvis jeg ikke manner meg opp til å teste litt couch surfing, da.

 

Tar gjerne imot gode tips etter at du har vært der, Uruloki!

Link to comment
Share on other sites

 

Det er fluks av akkrobat samme hoteller i Tokyo, Uru. Pick and choose! Hadde en venninne som bodde på et slikt i ukesvis, mens hun drev å fotograferte for et kunstprosjekt. Hun fikk en god pris, men dette var selvsagt dekket av midler. Men hvorfor ikke? Bodde en natt på Gaylord i Texas, det var helt vilt!

 

http://www.eventective.com/photo/274069.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Gaylord faktisk, hehe.

 

Skal komme med tips etter hvert, Geir! Kyoto er vel et ganske naturlig stopp, ja. Tenker meg Tokyo, Kyoto og Osaka selv, med mulighet for noen detours om det faller meg inn. Jeg tenker vel også å bo en del i ryokans, men tror jeg starter med hostell de første par dagene, for å plukke opp litt tips og få en slow start.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...