Jump to content

Have passport


morty
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
  • 2 weeks later...
 

Jeg og har vært i Wien !

 

Sightseeingmessig er det egentlig å velge og vrake i habsburgerske slott. Schönbrunn, Hofburg og Stephansdom er vel de mest kjente. Spesielt Schönbrunn er en fin plass, man kan traske til en høyde hvor man får relativt god utsikt også. Knipset noen bilder her: http://www.pbase.com/blausen/wien_2008

 

Kafekulturen i Wien er veldig bra, så det er obligatorisk med et uvisst antall kakestykker pluss kaffe iløpet av dagen. Utvalget delikatesser er helt abnormalt.

 

Det er alltid et godt utvalg i klassiske konserter og lignende, men prisene er ofte litt stive.

 

Utelivsmessig melder jeg nesten pass, ettersom jeg var med svigers på tur. Stakk ut en kveld, men endte på en irsk pub av alle plasser. Men var fint det også, altså.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Husker ikke så godt, men mener det var ett distrikt som utmerket seg med interessant uteliv, hvor mye spennende foregikk. Tror kanskje det var 6 (mulig jeg bommer her), men konfererer i øyeblikket med min østerrikske venn for å få dette bekreftet. Ellers er det en ganske konsentert "utstillingsdel" i byen hvor nasjonagalleriet og mye annet ligger, så man kan harve over mye på kort tid. Kafeene er must, ja! Utrolig stemning. Ellers er jeg spent på om hestedrosjene har begynt med bleier, det var den store snakkisen sist.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Han var i Wien akkurat nå, så det passer jo bra. Er vel 4. og 6. distrikt som anbefales ift. "yrende uteliv". Steder som Kreuzberg finnes ikke i Wien sier han, byen minner mer om Hamburg enn Berlin (for å bringe opp noe relevant og kjent (?)). Men det skjer massevis, og utvalget er stort.

 

Men uansett: gulltipset er å plukke opp avisen Falter som finnes i alle kiosker. Her er oversikt over absolutt alt som skjer med konserter/utstillinger/events og når og hvor.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Hvis du er øl-mann, ta en kveld på The White Horse. Veldig bra mat i resturanten, et ølkart på flere hundre flasker, cask ales osv. Servitørene er veldig kunskapsrike om øl og var flink med å gi anbefalinger. Du bør nok ringe og reservere bord i forveien. Resturanten har kun 5-6 bord, om jeg husker riktig. Opplevelse. Bla.a. skilter de med øl fra 6 av de 7 aktive trappist-bryggeriene.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Forberedelser?

 

Det er veldig mye bra moderne kunst der, fra 1900 og opp. Akkurat nå er det utstillinger med Arshile Gorky, armenskamerikansk, første haøvdel av nittenhundre. Noe bra, surrealisme-kubisme-greier feks. Det er også en slags de stijl-utstilling, du vet disse gutta med geometriske fargefelter som likner loreal-logoen. Fokuset er vel på en av folka, van Doesburg. Jeg liker de stijl.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
Jepp. Flyvelederstreik i Frankrike, avsluttes ikke før i dag. Ved midnatt. Ingenting er som en streik for franskemmn. They love it! Men drar på torsdag, så det er ikke fryktelig synd på meg.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...