Jump to content

Beste Barry Lyndon-DVD?


mxyzptlk
 Share

Recommended Posts

En uansvarlig venn har ripet opp den dyrebare Barry Lyndon-DVD'en min, og jeg må ha ny. Jeg ser at filmen ikke har kommet på BD enda, så DVD får duge inntil videre. Tidligere hadde jeg Kubrick Collection-DVD'en, som jo var grei kvalitetsmessig sett, men uten noe særlig ekstramateriale.

 

Kan noen dirigere meg til den beste utgivelsen (først og fremst mtp. lyd- og bildekvalitet, men bakomfilmer osv. er også interessant)?

Link to comment
Share on other sites

 
Såvidt jeg vet er denne kun utgitt i "Stanley Kubrick Collection", og fikk en liten finpuss på lyd- og bildesiden i de nyere utgavene i serien, så sørg for at det står "Digitally Restored and Remastered" på coveret i tillegg. Kjøper man nytt så er det vel kun disse som er i sirkulasjon, så det er vel ikke noe å tenke på. Ingen av dem har forøvrig anamorft bilde, så her må man passe på at tven står innstilt på 4:3 og eventuelt zoome litt, i widescreen-modus blir bildet strukket ut og fælt. Ekstramateriale må man foreløpig se langt etter, men kanskje på Blu-Ray, la oss bare håpe de ikke faller for fristelsen og beskjærer bildet ned til 1.77:1, slik de har gjort med flere av de andre filmene.
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 months later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...