Jump to content

Hayao Miyazaki


Speik
 Share

Miyazakis beste?  

31 members have voted

  1. 1. Miyazakis beste?

    • Nausicaä of the Valley of the Wind
      4
    • Castle in the Sky
      0
    • My Neighbor Totoro
      9
    • Kiki's Delivery Service
      0
    • Porco Rosso
      0
    • Princess Mononoke
      11
    • Spirited Away
      5
    • Howl's Moving Castle
      2
    • Ponyo on the Cliff
      0


Recommended Posts

Er også litt skeptisk til Howl's Moving Castle. Synes den ble temmelig rotete og ustrukturert, spesielt mot slutten er det mye lettvinte løsninger som absolutt ikke passer inn.

 

Jeg er helt hakke enig, men han hoppende fugleskremsel-karakteren var så forbasket kul og søt. Er alene grunn nok til å ta en kikk på filmen.

Link to comment
Share on other sites

 
og en shoutout til Whisper of the Heart, som ikke blir med på lista fordi han bare skrev screenplay til den, men den kunne vel fort ha pressa seg inn bak spirited away eller totoro.

 

 

Må si at hvis jeg skulle laget en liste over mine favoritt anime filmer, så ville Whisper of the Heart tatt en soleklar 1. plass. Fantastisk film, anbefales.

Link to comment
Share on other sites

 

1. Princess Mononok

2. My Neighbor Totoro

3. Chihiro

4. Ponyo On The Cliff

5. Kiki's Delivery Service

6. Porco Rosso

7. Castle In The Sky

8. Howl's Moving Castle

9. Castle of Cagliostro

10. On Your Mark

 

men serien Future Boy Conan er en av de beste opplevelser jeg har hatt med en skjerm, samme gjelder det meste fra Miyazaki sin katalog..

Link to comment
Share on other sites

 
My Neighbor Totoro her også. Den er mer enn bare søt, Uru. Den er leken. Drømmende. Barnslig. Jeg liker det. Joa, og litt søt da.
Link to comment
Share on other sites

 
Jada, jeg sier ikke at den bare er søt. Hvis du sikter til kommentaren på forrige side, mente jeg vel heller at jeg lenge har vært forundret over at Zann, som jeg ser på som en mildt kynisk type, liker en så søt og snill film. Liker den veldig godt jeg også, er ikke det det står på.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg venter med å stemme, siden jeg bare har sett Spirited Away, Totoro og Princess Mononoke. Av de er Totoro en klar favoritt. Som morty skriver: leken og drømmende, og med en overdreven sentimentalitet som ikke er overdreven. Har aldri vært noen stor fan av Spirited Away, men Mononoke er sjarmerende.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Må si at hvis jeg skulle laget en liste over mine favoritt anime filmer, så ville Whisper of the Heart tatt en soleklar 1. plass. Fantastisk film, anbefales.

 

ja jeg har tenkt å se den igjen en gang snart, ser ikke bort ifra at jeg liker den enda bedre denne gangen.

sist så jeg den via en stream på nett. gikk også glipp av ganske mange minutter midt i og deler av slutten tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

1. Min Nabo Totoro

2. Spirited Away

3. Princess Mononoke

4. Kiki's Delivery Service

5. Nausicaä of the Valley of the Wind

6. Howl's Moving Castle

 

Totoro er en av mine favorittfilmer, all time. De andre har jeg ikke sett, utenom Porco, men det er for lenge siden. Ser fram til Ponyo.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Etter å ha sett alle Miyazakis filmer vil jeg rangere de på følgende måte:

 

1. Howl's Moving Castle

2. Spirited Away

3. Nausicaä of the Valley of the Wind

4. Princess Mononoke

5. Porco Rosso

6. My Neighbor Totoro

7. Kiki's Delivery Service

8. Castle in the Sky

10. Ponyo on the Cliff

 

Kan ikke si helt nøyaktig hva som gjør at Howl fortjener førsteplassen. Den har nok fått noen (ufortjente) ekstrapoeng (sammenlignet med de andre) på grunn av at den passet så godt til humøret jeg var i da jeg så den, men... Skjønner heller ikke helt hva folk ser i Totoro. God animasjon, men den ble litt for barnslig.

Link to comment
Share on other sites

 

Har sett resten av Miyazaki's filmer, utenom den første og den som kom nå for litt siden.

 

(#1: Whisper of the Heart)

1. Princess Mononoke

2. Nausicaä of the Valley of the Wind

3. Porco Rosso

4. My Neighbour Totoro

5. Spirited Away

6. Kiki's Delivery Service

7. Howl's Moving Castle

8. Castle in the Sky

 

Liker Miyazaki veldig godt nå, masse flotte filmer.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 5 months later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...