Speik 1 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Aight. Digger denne mannens herlige animerte eventyr, men trenger sårt å se mer. Min rangering av de jeg har sett: 1. Spirited Away2. Mononoke3. Howls Moving Castle4. Totoro Hva mener dere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Princess Mononoke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Princess Mononoke Filmen som fikk meg virkelig interessert i anime (har vel mista interessen litt nå, dog). Og den holder seg meget godt. Får min stemme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Har ikke sett nok til å stemme, men hvor er Hotaru no Haka aka Grave of the Fireflies? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 http://www.freewebs.com/simsimes/Totoro.gif Doh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Har ikke sett nok til å stemme, men hvor er Hotaru no Haka aka Grave of the Fireflies?"Nå dreit du deg ut". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Har ikke sett nok til å stemme, men hvor er Hotaru no Haka aka Grave of the Fireflies? Isao Takahata. Dessuten svakere enn stort sett alt av Miyazaki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 1. Mononoke2. Naushika3. Chihiro4. Rapyuta5. Hauru6. Totoro Når det er sagt, skal det også sies at Totoro ikke er dårlig, bare dårligst. Mannen har virkelig laget mye flott. Må få sett Porco Rosso og Kikis snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Ouch. Sånne ting burde folk tatt på pm, slik at jeg kunne redigert innlegget mitt og slettet alle spor. At den er svakere enn alt av Miyazaki tviler jeg dog på, men så er det kanskje også to forskjellige verdener om man ser bort fra selve animasjonen, kreative eventyr vs. nådeløs tristesse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norsk Kiwi 0 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Min liste. Noen av filmene er ganske mange år siden jeg har sett, så lista er mest basert på hva jeg husker inntrykket var etter jeg så filmene. 1. My Neighbour Tororo2. Spirited Away3. Kiki's Delivery Service (så faktisk denne på storskjerm i auditorium på Gløshaugen)4. Laputa: Castle In The Sky5. Princess Mononoke5. Nausicaa of The Valley of the Wind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 100000000/100000000: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Tror det blir Nausicaä på meg. Perfekt balansert og faen så pen. HD, plz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Seriøs liste fra meg også: 1. My Neighbour Totoro2. Kiki's Delivery Service3. Porco Rosso4. Castle in the Sky5. Spirited Away6. Princess Mononoke7. Nausicaä of the Valley of the Wind8. Howl's Moving Castle Alle de tre øverste er 10.0. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Jeg har alltid vært forundret over at du er så svak for en så søt film, Zann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 1. Spirited Away 86%2. Mononoke-Hime 83%3. Tonari no Totoro 82%4. Hauru 70%5. Kiki 69%6. Porco Rosso 64% Nausicaä må jeg få sett ganske snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Princess Mononoke 10/10 (Min all time favorittfilm)My Neighbour Totoro 10/10Spirited Away 10/10Nausicaä of the Valley of the Wind 9/10Castle in the Sky 9/10Kiki's Delivery Service 9/10Porco Rosso 8/10Howl's Moving Castle 8/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speik 1 Posted May 4, 2009 Author Report Share Posted May 4, 2009 Mononoke når Spirited Away til hårfestet, men nå er det slik at det jeg digger mest ved Miyazaki er hans magiske eventyrverdener, og det er det mest av i Spirited Away. Togscenen er top 5 filmøyeblikk noen sinne. Grave of Fireflies er vel samme animasjonsstudio, Ghibli, og den ville fortjent å vært på enhver liste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Er egentlig ikke så fascinert av Miyazaki, synes ikke det er mer enn grei underholdning. Dog har jeg sett en del av filmene hans (jeg tror nesten jeg har sett alle. Kanskje minus noen av hans første), og de beste må være Spirited Away og Howl's moving castle. Stemmer på sistnevnte, den har sikkert ikke så mange stemmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex 0 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Princess Mononoke 10/10My Neighbour Totoro 8/10Spirited Away 8/10Howl's Moving Castle 7/10 Har bare sett disse fire, men liker alle veldig godt. Howl's Moving Castle er jeg litt skeptisk til, men animasjonen er jo nydelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 My Neighbour Totoro: 10/10Spirited Away 9/10Princess Mononoke 7/10 Alt jeg har sett av fyren. Har Kiki's Delivery Service og Howl's Moving Castle liggende. Siden Grave of the Fireflies ble nevnt,og trampet på, er det nødvendig å gjenopprette balansen: 10/10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Bare sett Spirited jeg.. Men har heldigvis My Neighbour Totoro, Mononoke Hime og Kiki's Delivery Service på PC'en. Må bare få sett dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Er også litt skeptisk til Howl's Moving Castle. Synes den ble temmelig rotete og ustrukturert, spesielt mot slutten er det mye lettvinte løsninger som absolutt ikke passer inn. Men fin å se på, helt klart. Totoro er jo sånn ca. verdens søteste film, hvis jeg noen gang får kids skal de mates med denne sammen med morsmelka. Spirited Away er "magisk", en herlig film. Men det er som sagt Mononoke som stikker av med seieren, både av nostlagiske grunner, men også fordi det er en flott allegori og klarer å være en moralsk barnefilm for voksne uten å bli klein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Sett alle unntatt Porco Rosso, og den nye. Tror Mononoke satt igjen som den aller ypperste, var noe med verdenen og miljøet som fanget ekstra, med musikken selvfølgelig. Kanskje den som er lettest å like. Dog det er flere her som er soleklare enere. Jeg liker godt Howl's Moving Castle også. Kiki's Delivery Service er den som gjorde minst inntrykk, litt for søt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 1. Nausicaä2. Lupin III: Castle of Cagliostro3. Mononoke-hime4. Castle In The Sky5. Totoro6. Spirited Away7. Howl's Moving Castle8. Porco Rosso9. Kiki's Delivery Service og en shoutout til Whisper of the Heart, som ikke blir med på lista fordi han bare skrev screenplay til den, men den kunne vel fort ha pressa seg inn bak spirited away eller totoro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Får vel sette opp liste jeg gså siden alle andre har gjort det. 1. Nausicaä2. Spirited Away3. Kiki's Delivery Service4. Totoro5. Mononoke6. Castle in the Sky7. Howl's Moving Castle8. Porco Rosso Ikke sett Ponyo enda. Finnes det engang en tekstet DVD enda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.