Jump to content

Svineinfluensaen


Uruloki
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
Tok den nettopp.

 

Fikk samtidig en oppvisning i et kaotisk og lite organisert helse-Norge, samt hvor frekke noen folk klarer å bli.

 

 

Hvordan føles det? Noen bivirkninger?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Så lenge man ikke er i risikogruppe eller i fare for å smitte andre i risikogruppe, mener jeg det litt egoistisk å ta vaksine vekk fra dem som faktisk trenger det. Men hiv i hauet!

 

Var litt smått panisk på Orly i går kveld, hvor folk hostet, harket og nyste i kapp. Trakk meg inn i et hjørne, sørget for å få i meg mye vann, vaske hendene og fikk et en rad helt for meg selv bakerst i flyet. Vurderer kvitlauk og kors! Forøvrig var franske media nesten svineinfri, til en hyggelig avveksling fra det norske panikkhelvette.

Link to comment
Share on other sites

 

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=594289

 

 

Tamiflu-hysteriet de siste dagene virker nesten å være på kanten til en konspirasjon mellom legemiddelindustrien og regjeringen.

Velmarkedført hysteri i media de siste dagene, kan fåes reseptfritt, og nå det jeg ventet på - fordi storinnkjøpet for noen år siden er i ferd med å gå ut på dato.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det gjelder Tamiflu: Sånn jeg har forstått det må du fylle ut et egenmeldinskjema som du kan få på apoteket, så det blir vel en slags mellomting mellom "vanlig" og respetbelagt. Men enig i at det er suspekt. Verste er at mange ser ut til å tro at Tamiflu funker som en vaksine. Så en frustrert mor skrive på en facebook-gruppe at hun "vil ikke ta noen sjanser med dattera mi, hun skal få tamiflu så fort jeg får fingrene mine i det". Det er jo litt skremmende.

 

I relaterte nyheter lurer jeg på om jeg har fått noen influensagreier selv. Slapp og trøtt (selv om jeg har fått åtte timer søvn de siste nettene), stive ledd, muskelsmerter her og der, og forkjølelsessymptomer. Men veldig, veldig mildt i forhold til det jeg har vært vandt med av vanlig influensa (skal nevnes at jeg ikke har hatt det på over fem år). Har for eksempel ikke feber, eller vondt i hodet. Og det med stive ledd og muskelsmerter er også veldig mildt i forhold til det jeg har erfaring med fra influensa. Aner ikke om dette er mild vanlig influensa, svineinfluensa (hører den utarter seg som en veldig mild influensa for mange) eller forkjølelse ++. Men ikke noe som hindrer meg i å gjøre vanlige ting, og nå når det er oppgaveskriving holder jeg meg inne uansett, så noen fare for andre er jeg neppe.

 

I mindre relatete nyheter, fy faen så slitsom all grininga over at Støre har fått vaksinen, før alle i faresonen har fått den, er.

Link to comment
Share on other sites

 

Blausen, du har et godt poeng. En på jobben, med syk datter, skulle ta tamiflu selv om han ikke var syk. "Som forebyggende!" På tross av at det ikke er forebyggende. Enklere om staten bare sendte tamiflu til alle, sånn at man nå kunne ha det i tilfelle rottefelle. Men først burde man jo fanden meg klare å vaksinere risikogruppene, noe de forøvrig er fiks ferdige med i Sverige.

 

Karita Bekkemellem har forøvrig irritert meg endel i det siste, og nå sist skal hun være "tøff og hard" med de som er kritiske til vaksinen. Dette fra administrererende direktør i Legemiddelindustriforeningen! Applaus til medienorge! Jeg tror det var William Howard Taft som sa, at det eneste verdt å lese i avisen er annonsene.

Link to comment
Share on other sites

 

Ta det roleg! Staten har bestemt at haldbarheitsdatoen skal forlengast, så då er ikkje dette noko problem lenger. :blink:

 

Tamiflu-medisin i ferd med å gå ut på dato

 

Ille med all korrupsjonen og bukken og havresekken-mentaliteten hos ein del i dette landet, jf Bjarne Håkon Hanssen-saka også.

Link to comment
Share on other sites

 
Har no fått teke spøyta. Blei innkalla pga at eg har eit born under seks mnd. Hittil har eg verk i arma. Problem med å løfte den og halde ting.
Link to comment
Share on other sites

 
Tilbud om massevaksinering (liker det ordet) her 26. november. Usikker på om jeg skal ta den, hadde vært en no-brainer hvis det var tidligere i semesteret, men dette er rett før eksamen (en uke før første), og det ville vært jævlig leit om det skulle gå ad undas pga bivirkninger. Selvsagt en litt egoistisk tanke, men når jeg likevel skal isolere meg helt i noen ukers tid tror jeg det blir til at jeg utsetter vaksinering.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 year later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...