Jump to content

Post din ymdb-liste her

Alex
 Share

Recommended Posts

The Year My Voice Broke har jeg aldri hørt om

The Year My Voice Broke er vel den eneste av filmene jeg ikke har sett i nyere tid, men jeg så den flere ganger da jeg var på alder med hovedpersonen. Det er en av de filmene som virkelig har gjort størst inntrykk på meg, derfor fortjener den en plass på listen.

Jeg så oppfølgeren Flirting for etpar år siden, den var nydelig, så jeg har troen på at The Year... har noe for seg fremdeles.

De filmene er de første to delene av en planlagt trilogi fra regissør John Duigan, men den tredje delen har aldri blitt realisert. Dette kunne blitt en moderne ekvivalent til Antoine Doinel-filmene til Truffaut -- men Duigan har visst blitt for opptatt med å regissere Steve Coogan-komedier og verre ting. Hovedrolleinnehaveren i den uferdige trilogien, Noah Taylor, har dog gått videre til en bra karriere.

EDIT: Ser forresten nå at det er moderator MoreTEN som har kommentert listen min inne på ymdb-siden for ganske nøyaktig 2 år siden, en morsom observasjon for meg.

• 1 year later...
  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic