Jump to content

Luc Besson


Saints
 Share

Beste film?  

35 members have voted

  1. 1. Favoritt

    • Le Dernier combat (1983)
      2
    • Subway (1985)
      0
    • Le Grand Bleu (1988)
      1
    • Nikita (1990)
      1
    • Atlantis (1991)
      0
    • Léon (1994)
      26
    • The Fifth Element (1997)
      5
    • The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999)
      0
    • Angel-A (2005)
      0
    • Arthur and the Minimoys (2006)
      0


Recommended Posts

Så at Luc Besson ikke hadde en poll her. Hvilken film liker du best?

Léon er hvertfall min favoritt, selv om Atlantis, Nikita og Det Femte Element ikke ligger langt etter :)

http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/73/05/12m.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
Leon her. Besson har aldri greid å klaffe bedre enn det han gjorde her. Han er talentfull, og han vil og vil, men får det ikke alltid helt til. Så Subway her rett før jul, og den haltet ganske mye, selv om den hadde en meget bra storyline. Og så var Eric Serras score så funky og lystig at det reddet mye.
Link to comment
Share on other sites

 
Ser ut som det er en film som går av med seieren her ja :D Jeg stemte også den, en meget flott film og den eneste filmen av Besson jeg virkelig liker. Kanskje sammen med Nikita som heller ikke er å forakte. Deler av Subway, The Fifth Element ( Alle som har lyst til å henrette Chris Tucker, rekk en hånd i været :ph34r: ) og Det store Blå er også brukbart, men som en helhetlig film mangler de en del. Har ikke sett La Derniere Combat.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
 
 

Leon her også. Ellers er jeg ikke noe særlig Besson fan. Så Transporter 2 her en dag og kunne ikke fatte han har vært med å skrive manus. Men så tenkte jeg på bankkontoen hans og forstod det alikevel.

 

Fifth Element skriker etter en director's cut der scenene med Tucker er kuttet bort - og vips har vi et mesterverk i hyllen. For slik den er nå, finnes den ikke i hyllen i det hele tatt, og kommer heller aldri til å havne der.

Link to comment
Share on other sites

 

Leon her også. Ellers er jeg ikke noe særlig Besson fan. Så Transporter 2 her en dag og kunne ikke fatte han har vært med å skrive manus. Men så tenkte jeg på bankkontoen hans og forstod det alikevel.

 

Fifth Element skriker etter en director's cut der scenene med Tucker er kuttet bort - og vips har vi et mesterverk i hyllen. For slik den er nå, finnes den ikke i hyllen i det hele tatt, og kommer heller aldri til å havne der.

 

 

Hehe, ja den karakteren til Tucker kommer høyt på lista over filmhistoriens mest irriterende :P

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 6 months later...
 
 
  • 3 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...