Jump to content

http://diskuterfilm funker ikke


mxyzptlk
 Share

Recommended Posts

Alle andre sider jeg besøker jevnlig kan jeg nå ved å bare skrive "adresse.com" i adressefeltet. Dette fungerer ikke med diskuterfilm.com, her jeg skrive www foran. Dette gjelder hjemme og på jobb, i alle forskjellige nettlesere. Noen idé om hvorfor?
Link to comment
Share on other sites

 

Hvilken nettleser bruker du? Her hjemme kan jeg skrive diskuterfilm.com i Firefox uten problemer, men har merket meg det samme problemet som du har når jeg sitter på jobb og bruker... ehm, IE5.

 

Edit: glem det, du sa jo "i alle forskjellige nettlesere". Jeg vet ikke jeg i så fall. Funker som sagt i Firefox for meg.

 

Edit2: funker også i Safari hos meg. Opera og IE har problemer. Noen nerder som har en løsning her?

Link to comment
Share on other sites

 

Hm, bruker stort sett IE 7 på jobb og Opera hjemme, så det er en viss mulighet for at jeg ikke har fått prøvd dette i Firefox, selv om jeg var ganske sikker på det også. Prøver febrilsk å laste ned Firefox nå, men det kan virke som om arbeidsgiveren min har sperret for nedlasting. :(

 

Uansett, IE7 og Opera sliter som du sier.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 5 months later...

Jeg har en løsning, ja. Det fungerer ikke, selv om det tilsynelatende fungerer i Firefox. Det er bare fordi de har en mekanisme i page-look-up-koden sin som forsøker å legge til www. som prefiks om det feiler uten.

 

I og med at dette forumet er PHP-basert, så antar jeg at vi befinner oss på en Linux-server, aight? I så fall er det bare å legge til dette i .htaccess-fila i root, evt. opprette fila og legge til dette om den ikke eksisterer allerede:

 

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^diskuterfilm.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://www.diskuterfilm.com/$1 [L,R=301]

Link to comment
Share on other sites

 

Ei betre løysing er å setja opp DNS-en rett. Etter det eg kan hugsa, ligg domenenamnet hjå Domeneshop – og det gjer ting enklare med ein gong. Admin lyt logga inn og gå til «WWW-videresending» i kontrollpanelet for diskuterfilm.com. I dette skjemaet legg du til valet http://diskuterfilm.com -> http://www.diskuterfilm.com (altså merk avkryssingsboksen attmed tekstfeltet). Då skal det fungera.

 

Ei mellombels løysing for dei med Opera er å leggja til www i opera:config#Network|HostNameExpansionPrefix, evt. klikka seg fram i menyane: Verktøy - Innstillingar - Avansert - Nettverk - Fullføring av tenarnamn - Prøv automatisk namnefullføring med - Prefiks: www.

 

 

Brigd: Ugg, IP.B. øydela opera:config-lenkja mi. De får kopiera adressa, lima inn i adresselina sjølv, og læst som om de klikka på ei lenkje…

 

Brigd 2: Ugg, IP.B. legg til lenkje til diskuterfilm.com i fyrste avsnitt. Det er ikkje meininga, men det gjer vel kanskje heller ikkje så mykje…

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Skal fikse dette i mårra. Tror jeg. Ikke stol på mine tidsfrister. Men ja, skal gjøre det i løpet av helga i hvert fall.

 

Men hvorfor ikke bare bokmerke forumet? Ikke at det er et argument for å ikke fikse opp i problemet, obviously.

 

Edit: oi, så ikke alle postene etter EspenA sin. Skal uansett prøve å se om jeg finner en løsning på problemet.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

diskuterfilm.no skal virke uten www.

 

 

Kan noen prøve å se om den ikke gjør det?

 

 

Vil tro at det blir det enkleste løsningen å bruke den adressen i forhold til hva andre har sagt i tråden.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...