Kubrick 0 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 5 komedier:- Monty Python and the Holy Grail- Life of Brian- Young Frankenstein- Top Secret!- Dr. Strangelove 5 grøssere:- The Shining- Rosemary's Baby - Suspiria - The Haunting (1963)- Dawn of the Dead 5 musicals:- The Happiness of the Katakuris- The Wizard of Oz- The Nightmare Before Christmas- A Night at the Opera 5 drama- Vertigo- The Godfather- Once Upon a Time In America- There Will Be Blood- Magnolia 5 b-filmer:- Invasion of the Body Snatchers - Them!- Freaks- The Wolf Man- Dracula 5 splattere:- Re-Animator- The Beyond- The Evil Dead - Basket Case - Bad Taste 5 westerns:- Il Buono, il brutto, il cattivo- C'era una volta il West - Rio Bravo - High Noon- The Wild Bunch 5 sci-fi:- 2001: A Space Odyssey- Star Wars- Alien/Aliens- Planet of the Apes- Forbidden Planet 5 thrillere:- Straw Dogs- chinatown- L.A. Confidentia- Dirty Harry- The French Connection 5 krigsfilmer:- Apocalypse Now- Idi i smotri- Paths of Glory- The Bridge on the River Kwai- The Great Escape 5 dokumentarer:- Grizzly Man- Lessons of Darkness - Mein liebster Feind - Klaus Kinski - Bowling for Columbine - Canada på tvers med Lars Monsen 5 action;- Die Hard- Léon- The Terminator 1 & 2- True Lies- Commando 5 eventyr:- Lord of the Rings- King Kong- Raiders of the Lost Ark- Indiana Jones and the Last Crusade- El Laberinto del fauno 5 filmer som andre diskuterfilm-postere mest sannsynlig hater, men som du liker:- Man on Fire- Blood Diamond- Gran Torino- From Dusk Till Dawn- Desperado 5 kostymedramaer- Barry Lyndon- Amadeus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wertoi 0 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Ja, jeg mener vel at folk kan få muligheten til å brase ut med filmer som ikke kan nå helt opp på en seriøs liste, men som man er ganske begeistret for uansett. Ja, jeg er f.eks. glad i mye lettbeint film, som jeg gjerne føler ikke er "bra nok" for bl.a. tiårskåringene. Så det blir en annerledes innfallsvinkel. Det er mange cinematiske mesterverk som har gitt meg helt utrolige filmopplevelser, men de er sjelden de samme filmene som de man kan se igjen og igjen uten å gå lei, og som gjerne ligger nærmere ens hjerte. Vel, det gjelder vaffal mitt tilfelle. Bra vi har en liste for disse filmene også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 5 filmer Montag kanskje ville vurdert for Billedquiz light:- Moskovskaya elegiya- Sayat Nova- Hong Gaoliang- Zemlya- MontenegroHehe, ser ut for at vi er på bølgelengde mht hva som utgjør lett... Vel, here goes: 5 komedier:- Black Cat, White Cat- Young Frankenstein (1974)- Kung Fu Hustle- Rorbua - det endelige oppgjør.- Torrente, el brazo tonto de la ley 5 grøssere:- The Changeling- The Shining- Lemora: A Child's Tale of the Supernatural- Rosemary's Baby- Don't Look Now 5 drama- Ifigeneia- The Sun (Sokurov, 2004)- Henry V (1989)- White Sun of the Desert- Harakiri 5 guilty pleasures:- Electra Glide In Blue- The Brood- Hardware- Seksmisja- Screamers 5 b-filmer:- The Terror of Tiny Town- Big Trouble In Little China- Freaks- Plan 9 From Outer Space- Master of the Flying Guillotine 5 splattere:- Braindead- Re-Animator- Society (1989)- From Beyond- The Evil Dead 5 westerns:- The Good, The Bad and The Ugly- High Noon- Il grande silenzio- The Outlaw Josey Wales- For A Fistful of Dollars 5 sci-fi:- Blade Runner- Alien/ Aliens- 2001- The Matrix- Solyaris 5 krigsfilmer:- Idi i smotri- Talvisota- Ivanovo detstvo- Das Boot- Apocalypse Now 5 + 1 dokumentarer:- Born Into Brothels-Harlan County U.S.A.-Die Macht der Bilder-General Idi Amin Dada-In the Shadow of the Moon + The Charles Bukowski Tapes 5 eventyr:- LOTR, 1-3- Legend (Ridley Scott, 1985)- Stardust (2007)- Time Bandits- El Laberinto del Fauno 5 filmer som andre diskuterfilm-postere mest sannsynlig hater, men som du liker:- Romancing the Stone- The Last of the Mohicans (1992)- Dororo (2007)- Hanzo the Razor- Maiko Haaaan 5 kostymedramaer- Amadeus- Kagemusha- Elizabeth (1998)- Voyna i mir- The Duellists Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Woot? The Brood som guilty pleasure? Den så jeg ikke komme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted February 9, 2009 Author Report Share Posted February 9, 2009 Woot? The Brood som guilty pleasure? Den så jeg ikke komme. Reagerte på den jeg også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Fin liste Montag. Stusser litt på Matrix, når du kunne hatt med Metropolis, meen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Pretender/Frenzy/wertoi: Joda, var ikke meningen å klage. Jeg bare stussa på Frenzys insinuasjon om at vi ikke var helt "ærlige" på de andre listene. Jeg ser f.eks. hvor wertoi kommer fra, men selv nøler jeg ikke med å liste opp en "lettbeint film" på en "beste"-liste om jeg føler den ligger mitt hjerte nært nok. Skal prøve å få opp en liste selv etterhvert, men dette er veldig tidkrevende. EDIT: Reagerer ikke bare på The Brood, men også på valget av Electra Glide in Blue! Det er jo en veldig, veldig god film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Fin liste Montag. Stusser litt på Matrix, når du kunne hatt med Metropolis, meen.. Ser The Matrix 2 ganger på rad fremfor å se Metropolis igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Jeg spiser heller en eske med spiker enn å se hele Matrix-trilogien igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Trilogi? Aldri hørt om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Ikke verdt å sjekke ut. Og Metropolis eier Matrix. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Topp 5 Komedie1. Life of Brian2. Kung Pow3. Late Night with Conan O'Brien: The Best of Triumph the Insult Comic Dog4. Monty Python and the Holy Grail5. Postal Jada. Føler jeg er en av de få som setter Life of Brian over Holy Grail. Skjønner heller ikke hvordan noe kan mene det motsatte Kung Pow er bare utrolig morsom (utenom kuscenen), og ja -- Postal er morsom. Ikke like morsom 3. gangen jeg så den, men likevel morsom. Triumph-filmen er litt tvilsom da det ikke er noen vanlig spillefilm, men den er så bra at den fortjener en plass. Topp 5 Pinky Violence1. Joshuu sasori: Dai-41 zakkyo-bô aka Female Convict Scorpion Jailhouse 412. Joshuu 701-gô: Sasori aka Female Prisoner #701: Scorpion3. Furyô anego den: Inoshika Ochô aka Sex and Fury4. Seijû gakuen aka School of the Holy Beast5. Yasagure anego den: sôkatsu rinchi aka Female Yakuza Tale: Inquisition and Torture Kvinnelige hovedroller som hevner seg -- helst nakne. Kan ikke klage på det. Skal sies at det ikke er så mye nakenhet i filmen med topplasseringen. 5 Filmer ikke sett enda, men digger likevel1. Død snø2. Starcrash3. Gamera daikaijû kuchu kessen aka Gamera: The Guardian of the Universe4. Silent Night, Deadly Night5. Sinbad of the Seven Seas Har ikke fått sett Død snø enda, men vet den kommer til elske den (ehm.. tror jeg vet i alle fall). Hasselhoff i rommet må jo være en klassiker, mens Gamera som sprenger gaoser til fillebiter unektelig høres flott ut. Topp 5 Martial Arts1. Lik Wong aka Riki-Oh: The Story of Ricky2. Du bi quan wang da po xue di zi aka Master of the Flying Guillotine3. Gui ma tian shi aka Taoism Drunkard4. Ong-Bak5. Zhong guo chao ren aka The Super Inframan Riki-oh: Sammenknyting av sener med bare hendene. Master of the Flying Guillotine: Dhalsim! Stekt thaibokser! Flyvende giljotin!Taoism Drunkard: Vannmelonmonster!Ong-Bak: I fyr og flamme (bokstavelig talt), men enda kicker han ass.The Super Inframan: Wtf. Topp 5 Zombie(/undead)-filmer1. Evil Dead II2. Braindead3. Army of Darkness4. Planet Terror5. The Return of the Living Dead Fant ut at zombie-filmer er ganske vanskelig å definere, så jeg la til undead i parantes. Tror jeg skal lage en skikkelig zombie-liste en gang i fremtiden. Send more paramedics! 5 Filmer Diskuterfilm tror jeg hater, men som faktisk er 'quite likeable'1. Jason X2. Hanzo the Razor3. Blood Diamond4. Cloverfield5. From Dusk Till Dawn Jason X er jo genial (We love premarital sex!), Hanzo the Razor er flott (selv om Zatoichi stort sett er bedre), og ikke noe å klage på resten heller. Topp 5 Western1. The Good, The Bad and the Ugly2. Unforgiven3. Once Upon a Time in the West4. For a Few Dollars More5. A Fistful of Dollars Ja, jeg liker Leones spaghetti-western. 5 Filmer jeg liker som resten av forumet muligens misliker1. Caligula2. Escape from L.A.3. The Belly of the Beast4. Troll5. Gamera vs. Guiron Siden vi ikke hater noen filmer (utenom Pearl Harbor) tonet jeg kategorien til det udefinerbare. Uansett -- tror ikke flesteparten her er veldig glade i Caligula, men jeg må innrømme at filmen er ganske underholdende, merkelig erotisk og flott og se på (ehm). Escape from L.A. er stort sett den samme filmen som forgjengeren, bortsett fra at Escape from New York ser mye bedre ut. Har likevel fått inntrykket av at denne filmen ikke er spesielt populær. Steven Segal begynner å bli gammel og feit i The Belly of the Beast, men filmen er likevel underholdende. Troll på sin side har fått unødvendig pes. Troll er en fin film og Troll-sangen er best. Topp 5 Sword and Sorcery1. Master of the Universe2. Deathstalker III3. Excalibur4. Krull5. Hawk the Slayer He-man! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 He hath heard of this pierce of weary ache and painJoy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 He hath heard of this pierce of weary ache and painJoy!http://www.badmovies.org/movies/troll/troll5.jpg*Kore med gryntelyder* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted February 21, 2009 Report Share Posted February 21, 2009 Blir klin umulig, men for morro skyld. Mange favoritter uteblir, fordi de ikke passet inn noe steds. De fleste er linket til fargefilmklipp på youtube. Musicals200 MotelsGreat Rock 'n Roll SwindleLittle Shop of HorrorsThe Muppet Christmas Carol sci-fi2001MetropolisA Clockwork OrangeClose Encounters of the Third Kind komedie Dazed And ConfusedBananasErik the VikingEat the Rich horrorThe Shining The ThingDawn of the Dead HorrorkomedieThe Fearless Vampire KillersFright Night Night of the Creeps WesternThe Treasure of the Sierra Madre Once Upon a Time in the WestA Fistful of Dollars ThrillerRear Window Profondo Rosso ActionAliens Predator Krig Apocalypse NowDr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb Idi i smotriWhere Eagles Dare DramaBabettes gæstebudX (Oddvar Einarson)Hable con ellaPicnic at Hanging RockSunrise: A Song of Two Humans KrimThe Hound of the Baskervilles (1939)MThe Ladykillers Dirty Harry KostymedramaBarry LyndonIvan Groznyy I & IIRussian Ark AnimasjonWaking LifeFantasiaSpiklenci slastiTonari no TotoroThe Dagger of Kamui Dokumentar Koyaanisqatsi: Life out of BalanceCrumb Skyldig begjær The Lost BoysPrince of DarknessWeird Science b-filmBlood BeachLaserblastMondo Topless Trapped in the Closet: Chapters 1-12 fem kult på tampen Female TroubleGanja & HessStreet TrashRepo Man Filmer som andre dfpostere sannsynligvis "hater", men jeg liker After HoursCasshern The English Patient De BlodigeZombi IIThe BeyondDay of the Dead Rambo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Hvorfor skulle noen hate Candyman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Vel, "hate" i forholde til at jeg elsker den. Noen her har vel nevnt at de ikke så det helt store i den Men eg love it! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Må nok jobbe litt mer med denne listen senere... Men her er første utkast:5 komedier:- The Big Lebowski- Fear and Loathing in Las Vegas- Superbad- Clerks.- Dazed and Confused5 skrekkfilmer:- The Shining- Videodrome- Halloween (1978)- Night of the Living Dead (1968)- Friday the 13th (1980) 5 musikaler:- Cannibal! The Musical- The Nightmare Before Christmas- South Park: Bigger, Longer & Uncut- Hairspray- Meet the Feebles 5 drama:- Days of Heaven- 12 Angry Men- Babel- American Beauty- Gummo 5 guilty pleasures:- Mean Girls- Hairspray (2007)- Pee-wee’s Big Adventure- Batman Returns-5 b-filmer:- The Toxic Avenger- Bad Boy Bubby- Evil Dead II- Sleepaway Camp II: Unhappy Campers- Killer Klowns from Outer Space 5 splattere:- Bad Taste- Day of the Dead- House of 1000 Corpses- Hatchet- The Return of the Living Dead 5 westerns:- Dead Man- Once Upon a Time in America- The Proposition- Unforgiven- Blazing Saddles 5 sci-fi:- 2001: A Space Odyssey- Brazil- Stalker- Alien- Planet of the Apes (1968) 5 thrillere:- Boksuneun naui geot- Lost Highway- Mulholland Dr.- Funny Games (1997)- Irréversible5 krigsfilmer:- Taegugki- Apocalypse Now- The Deer Hunter- Bullet in the Head- Full Metal Jacket 5 action:- The Dark Knight- Oldboy- Kill Bill- Dalkomhan insaeng- Die Hard with a Vengeance 5 eventyr:- Aguirre: der Zorn Gottes- The Fellowship of the Ring- Indiana Jones and the Last Crusade- Sen to Chihiro no kamikakushi- Mononoke-Hime5 filmer "bare" du liker- Death Proof- Hatchet- Rob Zombies filmer- De fleste Friday the 13th-oppfølgerne 5 psykologiske filmer:- Eraserhead (+ de to allerede nevnte Lynch-filmene)- Inland Empire- Persona- Stalker- Le charme discret de la bourgeoisie 5 filmer som gjør meg glad- Pulp Fiction- Dazed and Confused- Almost Famous- Little Miss Sunshine- Fast Times at Ridgemont High Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 På hvilken måte er Stalker psykologisk? Det er vel heller en av de mest åndelige filmene noensinne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Det blir kanskje litt feil å beskrive den som psykolisk, men med sin tankevekkende og filosoferende effekt hadde den i det minste en psykologisk virkning på meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Hva er en "psykologisk virkning" da? Synes dette blir litt for vagt, Persona og Eraserhead kan jeg svelge, men det bør kanskje være en form for psykisk lidelse innblandet, eller en studie av "mentale prosesser" for at en film skal defineres som psykologisk? Her passer ikke Stalker inn for min del i hvert fall. Det er en metafysisk film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 "Psykologisk". Et vidt og vagt begrep jeg sjelden tør ta i bruk. Men kan jo skjønne hvor Infenso vil, ikke minst fordi Stalker er en film som forstås på vidt forskjellige måter avhengig av hvem som ser den. For meg en film om menneskenaturen og om verdiløshet og behovet for å kunne håpe på noe i en utrygg verden (++). Psykologisk vil ikke jeg kalle den heller, men den merkelappen ville jeg neppe brukt på noen andre filmer heller. Det morsomste med denne tråden er "guilty pleasures"-kategorien, sitter og tygger på mine kandidater selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 5 guilty pleasures: Le grand bleu (1988)Jeg er skyldig fordi den for et øyeblikk gjør at jeg identifiserer meg med en delfinelskende og fjern fyr som mest av alt ønsker å bo i havdypet. Sex, Lies, and Videotape (1989)Skyldig i å.. jeg vet ikke, men har inntrykk av at man ikke burde like denne filmen så godt som jeg gjør. True Lies (1994)En favoritt fra barndommen, jeg må innrømme at jeg fremdeles humrer godt av enkelte av scenene. Lady in the Water (2006)Skyldig i å sluke en overdreven eventyrfortelling med hud og hår. Til mitt forsvar er filmen fotografert av Cristopher Doyle, og historien er åpenbart skreddersydd for å appellere til den evige idealisten i meg, det er umulig å ikke bli litt sentimental av dette oppspinnet. Miami Vice (2006)Skyldig i å bli forført av nattlige bybilder i HD og av kleine popmusikkbidrag som ikke burde passet inn. I tillegg hindrer ikke flaue elskovsscener og overdreven maskulinitet meg i å like filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Guilty pleasures: Schpaaa Men det er jo Norges beste film da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.