Jump to content

Jubel-tråd

Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Ferdig med siste eksamen i dag. Leverte inn 11 sider om fordeler/ulemper ved barns bruk av nye medier. Grei skuring, tror jeg. Nå har jeg sommerferie i tre(3!) HELE måneder :D Nå skal det feires så hardt at jeg frykter for helsa.

Da har jeg spart meg opp trønderbart og skal drikke meg drita på karsk. Jobbfest med trønder-tema blir bra. Så har vi leid inn en sigøyner som spiller trekkspill på gata som underholdning. Han kan rbk-sangen og rai rai - litt av et repertoar !

Fikk Bestått på Metode/statistikk eksamen;D Vanligvis når eksamenskarakteren blir lagt ut legger de også ut statitstikk på hvor mange som fikk feks. A- B-C etc. Ettersom de har valgt og ikke legge ved statistikken for denne eksamen tipper keg strykprosenten er ganske høy. Utrolig letta...

Men det er ikke så mange Lone Wolf and Cub- og Jodorowsky-fans der oppe på Idrettshøyskolen, så litt overraskende er det vel morty?

Det er alt for få slike generelt ;)

Fikk sovet noenlunde lenge, og hos tannlegen fikk jeg beskjed om at jeg burde være stolt av tenna mine. Sløv med pytt-i-panne(som er himmelsk) fra samvirkelaget i nærområdet, cola og tv på formiddagen. 4 timer på jobb, nesten ingen kunder, dundrende godmusikk på anlegget mens jeg leste filmmagasinet. Kom en innpåsliten Narvesen-dama innom i forbindelse med en konkurranse om å selge flest mulig skrapelodd. Kjøpte et for å få ho til å holde kjeft, og vant 50 kroner. Sjekket mediesosiologi-karakteren, der fikk jeg A. Nå er det 2 øl og avslapping.

Alt i alt en ekstremt god dag.

Fått tilbake alt av karakterer nå, og har gått fra et snitt på C til et snitt på B. Litt surt at det ikke har en dritt å si, siden jeg skal fortsette på NTNU og de vekter fagene ulikt (der jeg går nå er alle fag verdt 10 poeng, slik at vi har tre tipoengsfag per semester, på NTNU er fagene verdt enten 15 eller 7,5 poeng). Av de seks fagene jeg har hatt i løpet av året ser det ut til at det bare er ex. phil jeg får noe som helst igjen for, men det kommer sikkert til å være en fordel at jeg har grei kjennskap til flere av fagene jeg må ta om igjen i Trondheim.

Hvor er tråden for det som er midt mellom jubel og grinebiting?

Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, eller om jeg evt. skulle lage en egen tråd for nyheter om svenske barns sukkerinntak. Uansett: http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/29083

"Det finnes altfor mange barn som drikker halvannen liter brus hver dag og som spiser 1 kg lørdagsgodt"

RESPEKT til svenske kids som spiser 1 kg lørdagsgodt!