Jump to content

Jubel-tråd

Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Familien er i byen i forbindelse med en konfirmasjon, og i den anledning fikk man påfyll i kjøleskap og lommebok, og 2 herlige middager, henholdsvis på Grønn Pepper og Tyholttårnet, med påfølgende halvlitere. Livet er godt.

Det var heldigvis ikke ledig plass da foreldrene mine ville drasse meg med dit.

Egon forøvrig serverer dårlig mat. En slags restaurantenes burger-king konsept, føler jeg. Perfekt for smaksløse trøndere.

Tyholttårnet var obligatorisk for mor og far, helt klart. Samme for meg hvor man spiser, så lenge jeg slipper å betale det. Synes forøvrig maten på Egon er helt kurant.

Har bodd i Trondheim i over ti år. Har aldri vært i Tyholttårnet. Har heller aldri vært inne i Nidarosdomen, det er faktisk litt pinlig.

Og er ikke maten på Egon rimelig dyr også, i tillegg til å være boring?

Egon er latterlig overpriset, no doubt. Det er heller ikke noe fyrverkeri av noen matretter de serverer. Jeg er uansett ikke fin på det, og kjedelig som jeg er ble jeg meget fornøyd med min 300 gr baconcheese-burger med chips og øl.

Har bodd i Trondheim i over ti år. Har aldri vært i Tyholttårnet. Har heller aldri vært inne i Nidarosdomen, det er faktisk litt pinlig.

Hehe, bortsett fra to minutter ved utgangen fra heisen der oppe i tårnet, så har jeg heller ikke vært der, og heller ikke i domen faktisk. Ikke Munkholmen for den saks skyld. Men jeg har vært på Bobbys Bar !

Men jeg har vært på Bobbys Bar !

haha, at du tør!

jeg har lenge hatt lyst til å dra innom der for noen pils en gang, men det kommer vel aldri til å skje.

Bobbys er da trivelig :) Har vært innom der et par ganger. Ganske festlig å se på de andre gjestene som sitter der, og stålkontrollen hu gamle dama bak baren har på dem.

Ang. Egon så er jeg enig i at det er overpriset middelmådig mat. Sist jeg spiste der var vel en kveld i fjor jeg var på jobb. (NRK-huset ligger jo 3 meter unna, og vi får prosenter). En liten pizza kosta noe sånt som 180 krons.

Det er så flott av vi får Egon på ene sida av Blæst nå. På den andre ligger peppes.

Som studentsted er ikke Egon et alternativ, men det fungerer da greit så lenge man slipper å betale. Jeg er ikke videre fin på det forsåvidt, for meg er en sesamburger med chips og cola med en film på tven et ypperlig måltid.

Så lenge man ikke betaler selv er det meste godt nok, enig i det. Men jeg ser at hovedrettene på Egon ligger på mellom 200-300 kr. Jeg minner om at dagens treretter i baren på Credo koster 250 kr. Og der er som kjent maten knallgod. Skjønner egentlig ikke hvordan de klarer å selge konseptet sitt, folkelig er greit, men man skulle tro folkelig og dyrt er tungsolgt.

Jeg har vært på Munkholmen! Fint der, hadde det ikke vært for hordene med turister...

Prioriterte kinotur med madammen i kveld, siden hun blir litt tilsidesatt i eksamenstiden. Filmen var Menn Som Hater Kvinner(kurant underholdning, lovlig langtrukken bare). Nok en gang ble jeg minnet på hvorfor jeg hater kino. Det satt 2 karer ved siden av oss, og de pratet konstant. Ikke hvisking eller en kommentar her og der, nei. Skravla gikk i et kjør, høyt og lavt. Etter en stund orket jeg ikke mer, og ba de være stille(på en lavmælt, høflig måte). De tiet, og jeg var fornøyd. Etter 20 min begynte de faen meg å skravle igjen, så jeg snudde meg til karen og sa høyt Seriøst folkens?! Fyren ga meg dådyrøyne og lurte på hva jeg ville. Jeg fortalte at det var fint om de holdt kjeft, fordi noen av oss prøvde å se en film. Da ble det faen meg stilt også.

Lenge vurdert å faktisk si fra om bråk på kino, i dag ble første gang. Det var ekstremt deilig, skulle nesten hatt en sigg.

Har enda ikke sagt ifra til folk, men så har jeg jo ikke vært på kinovisning på en stund (bortsett ifra cinemateket, men der oppfører folk seg). Må være litt digg å stoppe kjeften på sånne folk. Bråket litt selv et par ganger da jeg var 14-15, var ikke så jævla koselig å få tilsnakk fra teite gamle folk. Bedre å være "på den andre siden".

Blæst var tømt for folk 02.33, det er nesten rekord. Ingen jævla hang-arounds heller. stas det!

da var det værre på uteplassen hvor jeg jobber.

blæ.

men siden dette er jubel-tråden, så får jeg vel juble over at til slutt ble det ro, og jeg har omsider kommet meg hjem

godt.

Da var siste eksamen unnagjort, og det i Film Historie og Analyse. Tror det gikk bra, fikk oppgave om kunstfilm, tysk ekspresjonisme, Blockbuster og filmmusikk. Gikk to timer før slutt (6timers eksamen), så i ettertid er jeg litt nervøs for at jeg tok for lett på det, men jeg mener jeg skrev en god oppgave... Jaja, tiden vil vise.