Jump to content

Jubel-tråd

Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Jeg har en kompis i klassen som er fra Hong Kong, jeg kan godt spørre ham om litt tips om du vil? Hvordan man går frem som internasjonal student, hvordan det er å studere i Hong Kong eller slike ting? Hvis du er interessert.

Jeg kan også juble over hussituasjonen (tror jeg). Har i hvert fall betalt "holding fee" så leiligheten er tatt av markedet. Så nå er det bare å fylle ut skjema og skaffe referanser og slike ting. Forhåpentligvis går alt i orden, men jeg sparer vel kanskje jubelen til jeg har nøkkelen i hånda. Men jeg er i hvert fall meget fornøyd. Endte opp med å gå bittelitt over originalbudsjettet, men til gjengjeld er det en svær leilighet med to bad, to store dobbeltrom (deler med en fra klassa, obviously), strøkent kjøkken med alle hvitevarer, svær stue, balkong og parkeringsplass. 5 minutter gange fra sentrum. Kunne ikke blitt bedre egentlig. Og ut i fra norske priser er det jo uansett ikke ille, bittelitt over 4000 måneden med alle regninger inkludert.

Hva studerer du til neste år forresten, Badering? Gratulerer med hybel!

Veldig interessert, hvis det ikke er mye bry for deg. Finner også en del på nett, og har som nevnt fått kontakt med en som har studert der, men alltid bra med flere informasjonskilder. Særlig når det er snakk om "innfødte", hehe.

Den prisen høres forøvrig veldig, veldig bra ut utfra beskrivelsen din av stedet.

Hehe, ja, jeg er godt fornøyd. Men man må jo huske på at prisene generelt sett er en del lavere enn hva man kan forvente i Oslo sentrum. Likevel synes jeg vi har fått et jævla bra sted sett opp mot prisen. Møblert i tillegg (i hvert fall senger, garderobeskap, spisebord/stoler og sofaer), og for en gangs skyld er ikke møbleringa helt rævva, så det er jo en del penger spart der også.

Det er ikke mye bry! Er litt opptatt om dagen med et filmprosjekt, men skal få spurt ham om litt info så fort jeg får sjansen.

Hva studerer du til neste år forresten, Badering? Gratulerer med hybel!

Takk! Tenkte å enten ta estetiske studier (1. valg), filosofi og idèhistorie, eller medievitenskap. Forsatt usikker, hehe, så hvis noen har en pekepinn på om noen av disse er totalt awesome, så rop ut!

Kjenner folk på alle tre linjer, og de virker rimelig fornøyde. Estetiske studier virker som en litt mer gøyal utgave av kunsthistorie, der du kan velge blant mange av de samme fagene. Eneste lille innvending må være hva man skal med disse gradene.

Sagt av en småbitter student som ikke klarer bestemme seg selv.

Hva man skal med disse gradene, ja si det. Tenkte å ta et slags prøveår, se om det er en akademiker i meg. Også er jeg jo svært interessert i de studiene, så får nå se hva det blir til. Har jo lyst å søke på en privatskole neste år også, får se om det blir en grad eller ei.

En A i videoproduksjon og en B i grafisk design! Kan ikke si meg misfornøyd med det, selv om jeg kanskje ikke er helt enig i at mappa mi i videoproduksjon er verdt en A. Likevel, nå er det sommerferie, og etter en vellykka fyll igår med påfølgende nach og damebesøk (nok skryting nå), så er vel ting ganske greit.

Siste eksamen i dag. Har unnagjort eksamen i 45 studiepoeng den uka her, alle med hektisk skippertakslesing et par dager i forveien.

Nå venter 4(!) bekymringsfrie måneder med sommerferie, før England er neste studiestopp til høsten. Nå: øl.

Sommerferie! men med en viss bismak ettersom jeg sitter igjen med en dårlig følelse etter eksamen. 50 studiepoeng fordelt på to skriftlige sekstimers-eksamener. De deler av pensum vi ble prøvd i, var ikke akkurat de jeg hadde stålkontroll på. Heller ingen stor fan av håndskrevet skoleeksamen. Kan skrive under på det som ble sagt i grinebiter-tråden.

Men nok grinebiting! Sommerferie, billetter til Melancholia bestilt og om litt over en måned skal jeg tilbringe halvannen uke i en lelighet i gamlebyen i Nice!

Badering: Gratulerer! Har samme type hybel på Bjølsen selv, faktisk. Fint område. Stille, mange grøntområder, en diger Ica Maxi 20 meter fra døra. Ligger også greit til i forhold til buss og t-bane.

Da er den jævla tanna ute. Det tok bare 10min og var ikke spesielt vondt. Derimot er jeg fortsatt betent og blør voldsomt, og litt usikker på hva jeg bør og ikke bør gjøre. Det eneste tannlegen sa var at jeg skulle bruke penicilin en liten periode til + at jeg skulle "ta det litt med ro"... :)

Har dere tips til forhåndsregler? Hva kan jeg spise? Er fylla greit? Noe annet jeg må vite?

It's a wrap! For regiopptaksprøven altså. Redigering i helga, får se hvordan det blir. Men jeg er fornøyd så langt i hvert fall!

Og jeg kom inn! Regi de neste to åra da, woho! 15 søkere, 8 valgte.

Skal få posta filmen her straks!

Gratulerer så mye :D