Jump to content

Jubel-tråd


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
Jøss, uvant å se en slik tone på forumet. Jeg våknet nettopp og satt småtrøtt og surfet rundt, men må si jeg kviknet til under lesningen her. Må innrømme at jeg humret godt av det hele egentlig, burde jo være en grei sak som presisert i de første innleggene.
Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er at Svankmajer vil ha et "rasjonelt" svar. Han har helt rett i at det med 99,9% sannsynlighet vil være 100% trygt å laste opp videoen som privat og gi ut passord. Samtidig har vi den knøttlille muligheten for at en eller annen megaond forumlurker gjør alt i hans/hennes makt for å sabotere for Uruloki & co, enten ved å kontakte festivalansvarlig og sladre, med vedlagt passord for å få sett filmen, eller ved at vimeo blir "hækka", og filmen til Uruloki et al. finner veien til alle tenkelige nettsteder.

 

Selv om det nesten er utenkelig at noe som helst skal gå galt som følge av opplastning etter Svanks retningslinjer, ville jeg sannsynligvis tatt det samme valget som Uruloki selv. Å ta alle tenkelige forhåndsregler, selv om disse lett kan oppfattes som paranoide, er egentlig ikke et merkelig valg. Uansett hvor minimale sjansene er for at det å laste opp filmen som privat ville fått konsekvenser overhodet.

 

tl;dr: Gee whiz.

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde temmelig ræva ratio på KG før freeleech uken begynte. 1 uke etter så ser den slik ut:

http://content.screencast.com/users/BadSmile/folders/Jing/media/0575e60c-de62-4df6-a58b-96ce5d10de30/2011-05-15_1458.png

 

Da jeg ikke har råd til å kjøpe så mye dvd'er / BD'er mer, så kan jeg takke KG for at jeg er sikret mye herlige filmer / musikk / osv fremmover.

 

Det var alt.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er at Svankmajer vil ha et "rasjonelt" svar. Han har helt rett i at det med 99,9% sannsynlighet vil være 100% trygt å laste opp videoen som privat og gi ut passord. Samtidig har vi den knøttlille muligheten for at en eller annen megaond forumlurker gjør alt i hans/hennes makt for å sabotere for Uruloki & co, enten ved å kontakte festivalansvarlig og sladre, med vedlagt passord for å få sett filmen, eller ved at vimeo blir "hækka", og filmen til Uruloki et al. finner veien til alle tenkelige nettsteder.

 

Selv om det nesten er utenkelig at noe som helst skal gå galt som følge av opplastning etter Svanks retningslinjer, ville jeg sannsynligvis tatt det samme valget som Uruloki selv. Å ta alle tenkelige forhåndsregler, selv om disse lett kan oppfattes som paranoide, er egentlig ikke et merkelig valg. Uansett hvor minimale sjansene er for at det å laste opp filmen som privat ville fått konsekvenser overhodet.

 

Ja, du er inne på det. For å være ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om en film blir lagt ut eller ikke, før eller senere, det var mer bare at svaret ikke ga noe mening og bare virket å motsi alt jeg sa uten å begrunne seg, og i tillegg svarer med en så frekk tone at jeg faktisk begynte å måpe. At jeg ble litt irritert synes jeg bare skulle mangle. Alt jeg gjorde var jo bare å prøve å hjelpe.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde temmelig ræva ratio på KG før freeleech uken begynte. 1 uke etter så ser den slik ut:

http://content.screencast.com/users/BadSmile/folders/Jing/media/0575e60c-de62-4df6-a58b-96ce5d10de30/2011-05-15_1458.png

 

Da jeg ikke har råd til å kjøpe så mye dvd'er / BD'er mer, så kan jeg takke KG for at jeg er sikret mye herlige filmer / musikk / osv fremmover.

 

Det var alt.

 

Umulig å få ratio på det stedet. Aldri sett de ha freeleech før heller. Si i fra neste gang folkens

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Hahaha, fantastisk! Hele serien består jo bare av umoden surving, så hun har vel ikke akkurat så mye grunnlag for å dømme internett-hatkulturen.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Si i fra neste gang folkens

Sorry :(

Uansett mer jubling, for å få tråden tilbake på sporet:

Huddersfield til playoff-finalen etter 3-3 hjemme, 1-1 borte, og 4-2 på straffer. Herregud, det er i slike stunder man merker at man ikke er ungfole lenger...!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Okei, tydeligvis ikke ferie enda. Jeg valgte jo opprinnelig cinematografi som spesialisme ettersom lærerne har kommunisert helt for jævlig dårlig og gitt inntrykk av at om man prøvde seg på regi-opptaksprøva og ikke kom gjennom nåløyet, ville det være små sjanser for å komme inn på de mer populære spesialismene som andrevalg (klipp og cinematografi spesielt, ettersom de allerede var mer eller mindre fylt opp). Så jeg valgte vekk regi, ettersom jeg ikke ville risikere å bli plassert på noe jeg har null interesse for de neste to åra, produksjonsdesign eller noe. Nå viser det seg at det ikke er helt sant likevel, og fikk plutselig vite i går kveld at ei i klassa hadde talt min sak og ordna det slik at jeg får prøve meg på regi uten å miste plassen min på foto om det skjærer seg.

 

Får vel kanskje juble for muligheten. Har fått mange henvendelser om hvorfor jeg ikke valgte regi etter visningen av avslutningsfilmen som jeg har skikkelig prestasjonsangst for og ikke tør å legge ut på nettet, så folk tror vel tydeligvis at jeg har potensiale. Betyr likevel at jeg må skrive, forberede og skyte en 3-minutters film på én uke. Kommer til å bli hektisk, gitt. Krysser alle fingre og gjør mitt beste dog.

 

Edit: beklager om dette ble litt "urelevant utsnitt fra Urus liv", men dette er vel litt viktig for meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Så bra! Bra jobbet av hun jenta, bra at dere tar vare på hverandre. Krysser fingrene for deg.

 

Har fått mange henvendelser om hvorfor jeg ikke valgte regi etter visningen av avslutningsfilmen som jeg har skikkelig prestasjonsangst for og ikke tør å legge ut på nettet, så folk tror vel tydeligvis at jeg har potensiale.

 

Link to comment
Share on other sites

 
Gjorde det så dårlig på eksamen i dag at jeg straffet meg selv med å ikke lese til neste eksamen og heller tilbringe dagen med aviser og juleøl i baris på verandaen, derav en lettere gyldenbrun tan.
Link to comment
Share on other sites

 

Må vel klare å bidra litt til denne tråden jeg og. For det første kan jeg juble for at jeg har gått forbi selveste Montag i antall sette fimer på IMDbs 30-tallsliste. Det synes jeg virkelig er noe å juble for!

 

Norskeksamen i morgen også, full fest. :)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Fått hybel i Oslo!

 

På leiekontrakten står det at den er fra 16. juli - 31. juli, men skjønner det sånn at alle kontrakter fornyes 31. juli?

 

Uansett, hurra hurra!

 

Grattis grattis. Studenthybel eller?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Gratulerer! Lite som er så kjipt som å slite med å finne seg bosted.

 

Jubel herfra også, tror omsider jeg er sånn ca klar for hvordan jeg vil legge opp de neste årene mine. Begynner på master nå til høsten, og har hatt lyst til å ta et halvår eller et år av graden i utlandet, helst i Øst-Asia. Men det er ikke akkurat overflod av universiteter som både tilbyr relevante fag på masternivå og har undervisning på engelsk. Hong Kong virker å være unntaket, og jeg fant et som har relevante fag etter en del leting.

 

Mulig jeg blir å bruke tre år på graden (og tar et helt år i Hong Kong), føler ikke noe hast for å komme meg gjennom og ut i arbeid. Har kommet i kontakt med en som tok deler av sin master der, skal ta en prat med han og begynne planleggingen veldig tidlig (NTNUs internasjonale seksjon er visst ikke så fryktelig behjelpelige når det kommer til HK, og NTNU samarbeider ikke med noen av universitetene der, så man er i enda større grad overlatt til seg selv). Men gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

 

Gratulerer! Lite som er så kjipt som å slite med å finne seg bosted.

 

Jubel herfra også, tror omsider jeg er sånn ca klar for hvordan jeg vil legge opp de neste årene mine. Begynner på master nå til høsten, og har hatt lyst til å ta et halvår eller et år av graden i utlandet, helst i Øst-Asia. Men det er ikke akkurat overflod av universiteter som både tilbyr relevante fag på masternivå og har undervisning på engelsk. Hong Kong virker å være unntaket, og jeg fant et som har relevante fag etter en del leting.

 

Mulig jeg blir å bruke tre år på graden (og tar et helt år i Hong Kong), føler ikke noe hast for å komme meg gjennom og ut i arbeid. Har kommet i kontakt med en som tok deler av sin master der, skal ta en prat med han og begynne planleggingen veldig tidlig (NTNUs internasjonale seksjon er visst ikke så fryktelig behjelpelige når det kommer til HK, og NTNU samarbeider ikke med noen av universitetene der, så man er i enda større grad overlatt til seg selv). Men gleder meg!

 

Så gøy. Deilig når man klarer å bestemme seg. Jeg tar siste semester på nett, altså er jeg nettstudent fra høsten av. Livet i spania ga virkelig mersmak, så jeg er for øyeblikket på utkikk etter andre utenlandske muligheter. Er ikke helt fjern for å bo litt i Thailand. I tillegg har jeg snust litt på et masterstudie hvor første året finner sted i Roma. Det er spennende å være student for tiden :D

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...