herr_kalkun 9 Posted May 5, 2011 Report Share Posted May 5, 2011 Grattis! Ble ikke dokfilm-tur på meg i år, men du/dere får ha det fint! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 6, 2011 Report Share Posted May 6, 2011 Da var avslutningsfilmen for i år ferdig, gitt! Var på tutorial i dag, viste den ferdige versjonen og fikk meget gode tilbakemeldinger fra lærer'n, som er av typen som aldri pynter på noe som helst og har noe negativt å si om det meste. Hurra! Er en "premiere"-visning på alle filmene neste fredag, så tenker den blir å finne på Vimeo neste helg. Hadde vært fett å få litt tilbakemeldinger fra DFilm også da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 eh feil tråd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batman 0 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Finaleplass i denne konkurransen ga 5000 kroner, som nå har funnet sin vei inn på kontoen! Kunne vunnet mye mer, men det for nå være det samme. 5000 og karakteren 6 av læreren er ikke noe å bli skuffet over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Da var avslutningsfilmen for i år ferdig, gitt! Var på tutorial i dag, viste den ferdige versjonen og fikk meget gode tilbakemeldinger fra lærer'n, som er av typen som aldri pynter på noe som helst og har noe negativt å si om det meste. Hurra! Er en "premiere"-visning på alle filmene neste fredag, så tenker den blir å finne på Vimeo neste helg. Hadde vært fett å få litt tilbakemeldinger fra DFilm også da. Fått denne opp? Venter i spenning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Hehe, takker! "Premieren" er som sagt på fredag, og venter dermed med å legge den opp på nettet til etter den er vist for lærere/elever. Kommer nok en tråd på fredagskvelden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Filmquizlaget mitt "Team Totalkrig Mot Klassepurken" vant nettopp årets FilmQuiz på Den Norske Dokumentarfilm festivalen. Vi hadde nesten dobbelt så mange poeng som nummer to. Hipp hipp. S,Grattis, grattis. Svært kvissnavn og greier. Som seg hør og bør for et lag med 4 gutter og ei jente heter vårt Bukkake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 11, 2011 Author Report Share Posted May 11, 2011 Hehe, var ikke høyt nivå over quizen, skal sies. De som Tromsø Filmklubb holder er langt verre. De gangene jeg har vært med der har det vært tøft. Der er det faktisk folk som kan mye om film. Her var det lite nivå. Egentlig skuffet sånn sett, selv om quizen i seg selv var kjempebra. Trodde Dokumentarfilm festivalen skulle bringe busser med filmnerder fra hele Norge og verden. Eller kanskje man bare er mer nerd enn man tror. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Hehe, takker! "Premieren" er som sagt på fredag, og venter dermed med å legge den opp på nettet til etter den er vist for lærere/elever. Kommer nok en tråd på fredagskvelden!Okei, dere må nok smøre dere med tålmodighet! Responsen har vært såpass bra at vi har bestemt oss for å prøve oss på noen festivaler. Ettersom de fleste har regler om at filmen ikke må ha vært vist før, holder vi den borte fra nettet foreløpig. Den blir nok å finne på Vimeo etter hvert, men vi får først se hvordan det går! feskinger er sikkert veldig lei seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 13, 2011 Author Report Share Posted May 13, 2011 Du kan jo bare laste den opp på Vimeo og passordbeskytte den, og legge ut passordet her på Dfilm en periode? Nå tror jeg ikke på dette med at festivaler bryr seg så veldig uansett(kjenner utallige tilfeller av studentfilmer som har sirkulert i evigheter på festivaler mens de har vært tilgjengelig på nett, tror det er en myte), men hvis det skulle være noe tvil likevel så har de ingen oversikt om du har en passordbeskyttet film på Vimeo. Den vil ikke vises i søkemaskinene en gang hvis den er passordbeskyttet. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Okei, dere må nok smøre dere med tålmodighet! Responsen har vært såpass bra at vi har bestemt oss for å prøve oss på noen festivaler. Det her digger jeg ururu Dagen i dag: Picasso museum (inkludert gjesteutstilling av martin Kippenberger), Huleutforskning i Nerja og vandring gjennom Alcazaba. Bra dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
feskinger 0 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Ja. Ny konto, gi filmen et tullenavn, pasordbeskytt, lei inn detektiv og se om han finner noe. Hvis gønt lys, send passord og link på pm til de som måtte ønske det. Ellers synes jeg flere skal komme på banen med egne verk. Svankmajer feks. synes å huske at du la ut en smakebit av en animasjon du og noen andre drev og jobbet med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Jeg ville ikke lagt den ut, Uru. Sånn for sikkerhets skyld. Vi får da sikkert sett den før eller senere. Svankmajers animajson derimot, det er på høy tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Okei, dere må nok smøre dere med tålmodighet! Responsen har vært såpass bra at vi har bestemt oss for å prøve oss på noen festivaler. Ettersom de fleste har regler om at filmen ikke må ha vært vist før, holder vi den borte fra nettet foreløpig. Den blir nok å finne på Vimeo etter hvert, men vi får først se hvordan det går! Synd, men stemmer med pretendis & co her. Ikke legg den ut. La oss heller vente litt i spenning. Gratulerer med god respons! Tommel opp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Eurovision fuck yeeeeah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Takker folkens! Som pretender og morty sier, kommer vi nok til å holde den borte fra Vimeo foreløpig bare for å være på den sikre siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 15, 2011 Author Report Share Posted May 15, 2011 Ikke at det betyr allverden for meg, men er mystifisert hvor paranoid og absurd dere opptrer nå. Er videoen privat så vil den ikke vises på kanalen eller søkemotorene. Forstår ikke hva slags overnaturlige evner dere tror festivaler innehar. Det tilsvarer jo det samme som at du ikke kan ha filmen på din personlige harddisk sånn for "sikkerhets skyld". Jeg husker jeg spurte Grimstad for noen år siden hva reglene var for slikt, og svaret jeg fikk var at det er blitt vanligere og vanligere å ikke bry seg om filmene ligger på nettet, og at ingen av de norske forholder seg til slike regler lengre. Festivaler vil gjerne ha en viss eksklusivitet enda virker det som, men det er mest for hverandre. Derav når man sender filmer inn til festivaler så må man oftest fylle ut om det er første gang filmen vises på en festival(de spør aldri om nettet). Klart, jeg kan jo forstå at man likevel vil være på den sikre siden da. Privat forstår jeg dog ikke. (Joda, jeg skal sikkert legge ut noe animasjon på et eller annet punkt. Ikke peiling når. Strengt tatt har jeg ingenting som er helt ferdig akkurat nå.) S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Skjønner at du er nysgjerrig og vil se filmen, men jeg er mystifisert over hvorfor du gjør dette til en så stor greie. Det er vår film, vi ønsker ikke å ta sjansen på dette, og filmen blir uansett å finne på nettet i ganske nær fremtid. Vi har forhørt oss med andre som har prøvd seg på festivalrunder tidligere, og mange forteller at visning på nettet har vært grunnlag for avslag. Det kan være at det er en annen kultur for dette i England enn i Norge. Vi forblir uansett på den sikre siden. Du får pent vente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 15, 2011 Author Report Share Posted May 15, 2011 Seriøst. Tuller du? Som sagt vises jo ikke filmen i søkemotorer eller på nettet om den vises privat. Det er jo sånn mange søker på festivaler i dag tilogmed. Man gir passord til de man vil skal ha tilgang. Ingen andre vet om dens eksistens. Det betyr ikke så mye for meg om jeg ser filmen før eller senere da. Mer bare at jeg finner forklaringen inkonsistent. Eller som Cypheron ville sagt det, ganske tett. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Hvorfor hisser du deg så opp for dette? Igjen, dette er vår film. La oss gjøre som vi ønsker. Forklaringen er som sagt at vi vil være på den sikre siden, jeg ser ikke hvorfor det er en risiko vi skulle gidde å ta. Hva du måtte synes om det får være det samme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 15, 2011 Author Report Share Posted May 15, 2011 Iblant har du en ganske unødvendig frekk måte å svare folk på. Sorry å måtte si det. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Du er ganske flink til å irritere gråstein også da. men er mystifisert hvor paranoid og absurd dere opptrer nå. Seriøst. Tuller du? Mer bare at jeg finner forklaringen inkonsistent. Eller som Cypheron ville sagt det, ganske tett. Jeg bare forklarte hvorfor vi hadde tatt vårt valg. Når du så begynner å legge ut om hvor absurd og tett du synes dette valget er og nærmest prøver å latterliggjøre det, synes jeg det ikke er spesielt rart at jeg blir litt irritert. Igjen, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du blander deg så opp i det i det hele tatt. Dette er vårt prosjekt, og dette er slik vi ønsker å gjøre det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 15, 2011 Author Report Share Posted May 15, 2011 Jeg latterliggjør det du sier fordi du virker å bare pålagt ignorerer det jeg sier, igjen og igjen og igjen. Å laste en video opp på privat på enten youtube eller vimeo vises ikke offentlig. Det er ikke noe magisk med det. Når du sier noe ala "Jaja, man vi gjør det nå bare for å være på den sikre siden" så virker det ganske merkelig og suspekt ja. Når du i tillegg svarer frekt ala "Dette er vår film, ikke din, VI bestemmer!" så begynner jeg å lure om du bare gjør deg vanskelig. Det virker ikke som du sier den egentlige grunnen, som jeg egentlig mistenker er at du bare har littegrann prestasjonsangst og prøver å finne en passende unnskyldning. Deg om det, uansett. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Det virker ikke som du sier den egentlige grunnen, som jeg egentlig mistenker er at du bare har littegrann prestasjonsangst og prøver å finne en passende unnskyldning. Deg om det, uansett.Nå får du gi deg! Hva i alle dager. Du må slutte med denne evinnelige spekuleringen din, dette synes jeg er drøyt. Om jeg hadde hatt prestasjonsangst hadde jeg vel neppe hatt lyst til å sende den avgårde til festivaler, ville jeg? Dette synes jeg er en helt latterlig, og ærlig talt fornærmende, slutning å dra. Jeg har faktisk gledet meg til å vise den på DFilm, men etter litt diskusjon med resten av de som var involvert i å lage filmen har vi kommet frem til at dette er den mest fornuftige veien å gå. Jeg er fullt klar over hva det innebærer å laste opp en video privat på Vimeo, jeg kan vel også fortelle deg at den faktisk allerede ligger som en privat video der, som vi har brukt til å vise til venner og familie. At jeg ikke har lyst til å spre dette passordet på et nettforum synes jeg ikke er det minste rart. Jeg ser heller absolutt ingen problemer i at jeg poengterer at det er vår film og at vi bestemmer over den, det er jo faktisk bare en sannhet. Igjen, jeg skjønner ikke hvorfor du legger deg så opp i vår fremgangsmetode. Du kan gjøre hva du vil med dine egne filmer, vi har valgt å gå denne veien for å være på den sikre siden. Selvsagt er ikke sjansene store for at det skulle skjedd noe om vi la den opp på nettet, men det er uansett en risiko vi ikke er villige til å ta. Om filmen skulle vise seg å være på nippet til å bli valgt til en festival, for så å bli avslått fordi de fant ut at den hadde blitt delt på nettet, hadde vi sittet med skjegget i postkassen. Men seriøst, slutt med å dra slike vanvittige slutninger om at jeg har skjulte motiver bak dette her eller har prestasjonsangst. Det finner jeg faktisk støtende og dratt helt ut av intet. 90% av dette forumet har jo sett meg naken, hvorfor skulle jeg ha et problem med dette? Dere vil få sett filmen. Den kommer til å komme på nettet. Bare ikke akkurat nå. Herregud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 15, 2011 Author Report Share Posted May 15, 2011 Dette er jo totalt håpløst. Denne diskusjonen er slutt for min del. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts