pretender 4 Posted February 18, 2011 Report Share Posted February 18, 2011 Ble det G20'n? Min g20 har ikke hatt tegn til innbrenning, eller "etterheng". Den forrige hadde litt av det, ble anbelfalt å kjøre de første 100 timene med litt nedsatt kontrast/lysstyrke. Etter det var den helt fin, mens g20 har som sagt vært fin fra dag 1. Prøv denne kalibreringen, er fin-fin (du må velge "øk" for å få tilgang på de ekstra innstillingene). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlowe 0 Posted February 18, 2011 Report Share Posted February 18, 2011 Er det så lett at det brenner seg fast? Hva med tvlogoer etc? I tillegg til nemnte resultatvisar er også TV2 sitt HD-symbol brent fast i høgre hjørne. Ser rett nok ein del fotball, men aldri meir enn 45 minutt utam at det kjem nye ting på skjermen. Har TX-P42G20E. Vises ikkje alltid like godt, berre ved bestemte fargar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted February 18, 2011 Report Share Posted February 18, 2011 Ble det G20'n? Min g20 har ikke hatt tegn til innbrenning, eller "etterheng". Den forrige hadde litt av det, ble anbelfalt å kjøre de første 100 timene med litt nedsatt kontrast/lysstyrke. Etter det var den helt fin, mens g20 har som sagt vært fin fra dag 1. Prøv denne kalibreringen, er fin-fin (du må velge "øk" for å få tilgang på de ekstra innstillingene). Jepp, det ble det! Veldig fornøyd hittil, ihvertfall. Takk for kalibrering! Marlowe: I følge bruksanvisningen skal visstnok TVen endre automatisk kontrast for å unngå innbrenning. Jeg har også søkt litt rundt på internett og de aller fleste påstår at innbrenning var mest vanlig før og at det ikke oppstår så ofte på de nyere plasma-tvene. Får håpe det ikke forekommer på min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted February 19, 2011 Report Share Posted February 19, 2011 Syntes C-en jeg fikk i Japan-faget mitt til jul var veldig urettferdig, så tenkte jeg skulle prøve meg på klageordningen (hvor eksamen sendes til en ny internsensor, samt en ekstern sensor). Fikk den omgjort til en A. Ante ikke at sensorveiledningene ga rom for så store spenn, men skal ikke klage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Syntes C-en jeg fikk i Japan-faget mitt til jul var veldig urettferdig, så tenkte jeg skulle prøve meg på klageordningen (hvor eksamen sendes til en ny internsensor, samt en ekstern sensor). Fikk den omgjort til en A. Ante ikke at sensorveiledningene ga rom for så store spenn, men skal ikke klage. Særdeles kritikkverdig. Hvis en internsensor og en eksternsensor vurderer oppgaven til A, er den åpenbart meget sterk. Hvordan i alle dager klarer da den første sensoren å gi en C? Skulle jo tro folk retter etter dagsformen. edit: Glemte det viktigste. Gratulerer så mye ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Takker. Ba først om en karakterbegrunnelse fra første sensor, og syntes han virket litt usikker i det han/hun skrev der. I begrunnelsen fra de to nye sensorene (som altså ikke får vite hva jeg i utgangspunktet fikk) dukket et par av de samme trekkene opp, men de mente åpenbart at det holdt til en A. Selv synes jeg den fortjente en B, men klager selvfølgelig ikke på A-en, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob_3 1 Posted February 24, 2011 Report Share Posted February 24, 2011 Opplevde også at C'en jeg klaget på endret seg med to karakterer, dog i motsatt retning. Fikk C på en ubetydelig Ped-eksamen, og var egentlig fornøyd med det. Men så fikk et par kompiser, som egentlig ikke "gjør det så altfor bra",om man kan si det om kompiser, A. Bestemte meg for å klage litt for moro skyld, håpet kanskje oppgaven kunne bli vurdert til en B, "for den er jo uansett ikke noe dårlige enn en C". Så feil kan man tydeligvis ta. Det virker nesten som det er ren bingo på karakterene noen ganger. Nå får ikke dette noen betydning for min del, og jeg tar ikke den E'en så veldig tungt, men det er kjedelig for de som skal søke mastergrad at det er så stort sprik mellom sensorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted February 24, 2011 Report Share Posted February 24, 2011 3 dager på rad med skyfri himmel og 25 grader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 VM er jævlig moro når Norge får både gull og sølv, og ligger ganske langt foran tredjemann (som er rivalen Kowalczyk). Norge er rett og slett verdens beste på ski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted March 6, 2011 Report Share Posted March 6, 2011 Ble akkurat enig med en kompis om å ta toget til Barcelona i morra. Vi har planer om å gjøre alt i vår makt for å sikre oss noen billetter til Barcelona v Arsenal. Wish me luck! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Lykke til med billettjakten(ikke med kampen )! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Rett og slett en epic fail. Går for kvartfinalen i stedet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Høyre går inn for DLD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Jeg regner med at dette er en ironisk post? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Fått meg sommerjobb med lønn på 70-80 000! :--D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Gratulerer! Selv har jeg søkt sommerjobb i en liten sparebank, trenger sårt penger, så jeg håper jeg får den. Gir meg dessuten en gyllen anledning til å kjøpe konservative bank-klær. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 What? 70-80 000 i måneden, eller for hele sommeren eller hva? Hvilken jobb er det snakk om her, hehe? Gratulerer ja, litt av et kupp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Det er en fabrikk i nærområdet som lager kabler; det hotteste stedet for studenter å søke hver sommer. Min far har en ganske grei stilling her, så det hjalp nok litt ang. søknanden og intervjuet jeg har vært på. Summen er for hele sommeren, fra midten av juni til midten av august. Planer om UiO til høsten så dette blir en fin sum å ha med seg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 jeg vil også ha 70000! helst uten å jobbe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Steike! Grattis Cyph Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levaiathan 0 Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Pleier ikke Nexans å ha flere tusen søkere på sommerjobbene hvert år? Man bør helst ha noen på innsiden for å få jobb der har jeg hørt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Nexans er fabrikken, det stemmer. Og ja, det var nesten 1000 søkere i år, opp i mot 900. Som nevnt har jeg min far på innsiden av murene og dette hjalp i stor grad. Du må enten kjenne noen, eller ha yrkeserfaring, vil jeg tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Grattis med jobb, Cyph. Skulle gjerne hatt sommerjobben jeg hadde for et par somre siden permanent. Tjente ca. tjue tusen på litt over en uke jobb. Nattevakt. Finnes ikke greiere jobb. Spesielt knall om arbeidsgiveren driter litt i reglement og lar en jobbe mer enn tillatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Outze 0 Posted April 2, 2011 Report Share Posted April 2, 2011 Mat er godt når man er sulten. Nam. But what to eat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 5, 2011 Report Share Posted April 5, 2011 It's a wrap! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts