Jump to content

Jubel-tråd

Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Jepp, det kommer! Kanskje i kveld. Men jeg kan vel si såpass at dette ikke var en pliktløpreunion som kun ga hint om gammel storhet. De har det fortsatt, noe så jævlig også. Så to av tre konserter de hadde, og ja... det var mindblowing begge gangene.

Hehe, husker vel ikke alt akkurat, men kan prøve meg. Ikke i rekkefølge, dog!

Lørdag:

Storm

To uutgitte låter/jams som jeg ikke kjente igjen

Rockets Fall on Rocket Falls

Deler av Dead Flag Blues

Moya

East Hastings (avslutningslåt)

edit: fant et bilde av en setlist, så det var tydeligvis slik:

Albanian (uutgitt)

Storm

Moya

Gamelan (uutgitt)

Rockets Fall on Rocket Falls

Dead Flag Blues (først og fremst The Cowboy-partiet)

East Hastings (først og fremst The Sad Mafioso-partiet)

Søndag:

Deler av Providence + jam

Deler av Dead Flag Blues

Static

Antennas to Heaven

Albanian (uutgitt)

+ hele Slow Riot som avslutning, altså:

Moya

Blaise Bailey Finnegan III

Jeg har sikkert glemt et par. I tillegg jamma de litt, mikset inn partier fra enkelte låter inn i andre, brukte introen fra én låt for så å hoppe over til en ny en, så det ble litt vanskelig å skille til tider (og jeg er dessverre ikke nerd nok til å huske navna på alle partiene hver låt er sammensatt av). Begge showene varte i 2 timer sånn ca.

Ferietime her også! Har nailet et par enkle eksamener den siste uken, i kveld feires det med brunsprit og øl. I morgen bærer det hjem for drøye 100 timers arbeid, masse god mat og drikke med familie og gode venner, før det hele avsluttes med en uke i manchester og 2 matcher på Trafford. Livet>penger.

Etter en natt nesten uten søvn (fikk ikke sove, og så turte jeg ikke risikere å forsove meg) møter jeg opp på (siste) eksamen (før jul) hvor jeg får spørsmål om det eneste jeg kan svare på. Totalt uproduktiv resten av dagen før filmquiz, hvor jeg vinner to popkorn-bonger (kommer sterkere tilbake). Deretter tar vi bare én øl til fem ganger, før jeg blir eskortert hjem av verdens hyggeligste taxisjåfør. And I didn't have to use my AK.

Hehe. Flott dag du har hatt da Wertoi. Jeg sov heller ikke i natt i frykt for å miste bussen heim. Problemet her er bare at jeg har kommet over den såkalte kneika og ikke er den minste smule trøtt så langt i denne nattas ulm heller. The man without sleep is a scary motherfuckin' man. Den som ikke sover, synder.

2 x B på juseksamen!

Juleferie!!

Grattis! Jeg fikk B på den eksamen jeg grinebeit om her for en stund siden. En skoleeksamen jeg trodde gikk rakt til helvete, men som av en eller annen grunn var såpass god at jeg fikk B. Hipp hurra for manglende selvinnsikt!

• 4 weeks later...

Om opplysningene min mor nettopp fortalte meg stemmer, så er min eldste kjente stamfar George Gordon; 4th Earl of Huntly (Caithness) som levde rundt 1500. Har og noen andre relativt absurde stamforeldre 100 år senere, men jeg skal heller dobbelsjekke opplysningene. Men likevel: weee!

edit: Dette internettet forteller meg også at Keiser Nero er en forfar. Men når vi går så langt tilbake så er det vel omtrent slik at alle omtrent er i slekt med alle. Men jojo.

• 2 weeks later...
Var hos en kompis i kveld, med pils og burger på programmet. Satt inn 100 på Expekt for å spille litt Blackjack, og 40 min senere tok jeg ut 840 kroner. Det betyr en profitt på litt over 1300 den siste uka, og enda har jeg et par oddslapper med gode muligheter i helga. I tillegg har jeg langhelg, og skal bli full i morgen. Og sikkert på lørdag. Bra liv.

Var hos en kompis i kveld, med pils og burger på programmet. Satt inn 100 på Expekt for å spille litt Blackjack, og 40 min senere tok jeg ut 840 kroner. Det betyr en profitt på litt over 1300 den siste uka, og enda har jeg et par oddslapper med gode muligheter i helga. I tillegg har jeg langhelg, og skal bli full i morgen. Og sikkert på lørdag. Bra liv.

Jeg satt 100 kr på Everton, Tottenham, Villareal og Norwich. Mulig gevinst: litt over 1200. Hva tror du Bob? I tillegg er jeg hypp på å sette litt penger på U mellom Wolves og Pool. Liverpool blir veldig tannløse uten Torres, men jeg ser likevel forbedring etter Kenny tok over. Lukter U lang vei.

Det at noen i det hele tatt kan vurdere å sette penger på at favorittlaget ikke tar tre poeng, vil for meg alltid være en gåte. Torres spiller uansett i morgen og sesongens andre seier på bortebane bør være innen rekkevidde. Vi har for øvrig en egen tråd for tipping.

Det så greit ut, har penger på både Tottenham og Everton selv. Pleier som regel kun å spille på PL, selv om jeg noen ganger prøver meg på spansk/italiensk.

Jeg ser ikke helt problemet med å sette penger på f.eks U i en kamp favorlittlaget spiller, Infenso. Om man ikke tror på seier, kan man like greit sette penger på U. Jeg gjorde det på Spurs-United forrige helg, og det betalte seg. Man heier på seier, men om det ikke går, vinner man penger. Vinn-vinn. Når det er sagt, har jeg Liverpool-seier på oddsen denne helga.