Svankmajer 21 Posted February 3, 2009 Report Share Posted February 3, 2009 Jubel-tråd http://img528.imageshack.us/img528/3821/smilingzn3.jpg På tide med et mer positivt innstilt Diskuterfilm-folk. Ihvertfall iblant. Grinebitter-tråden har vært en suksess siden dag 1.. Vi har bevist at vi er like flink å syte som folk flest. Godt jobbet!Men hva med å fortelle litt mer om ting som går bra også? Det kan være ting i ditt personlige liv, eller bare ting som er for det bedre et eller annet sted i verdensbildet. Er lov å skryte litt iblant kanskje. Forhåpentligvis. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted February 3, 2009 Report Share Posted February 3, 2009 Fikset nettopp kartlampe/solbrilleetuio-konsoll i bila til mamma (som jeg skal ta over i løpet av to uker). Maks selvtilfredsstilt etterpå. Handyman! Macho, macho man (macho man) I've got to be, a macho man Macho, macho man I've got to be a macho! Ow.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted February 3, 2009 Report Share Posted February 3, 2009 Jeg digger å høre på Roy Orbison. Jeg får Blue Velvet-assossiasjoner. DET ER BRA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Lønn i dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Jeg digger å høre på Roy Orbison. Jeg får Blue Velvet-assossiasjoner. DET ER BRA. Skriver under på den! Ingen kan få meg til å fryse på ryggen som Roy Orbison. Blue Angel, Running Scared, In Dreams, Leah, Love Hurts, Crying etc etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Yey! Katta er tilbake! Var sikker på at den hadde strøket med etter 4 netter ute i 15 minus og 50cm snø. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 For første gang siden senhøsten 07 kunne jeg i dag printe ut et fullstendig førsteutkast til en lengre tekst! hurra for billy B, som er så understimulert i det offentlige at han hver eneste kveld presser ut små "litteratur"-pellets i ren selvstimulering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 13, 2009 Author Report Share Posted February 13, 2009 Så du skriver faktisk likevel? Jøsses. Fikk inntrykket at du ikke ville. Lyst til å røpe noe om hva du skriver? S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Vil jo egentlig ikke, men har nå holdt på med dette (retningsløst) i en del år. Næ, er ikke så mye å si. Men jeg skriver ikke om unge deprimerte menn som jobber i det offentlige, føler seg understimulert og vandrer hvileløst rundt i byens mørke gater, drikker seg fulle på cava og forsøker seg i ulike kreative yrker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 13, 2009 Author Report Share Posted February 13, 2009 Hehe, come on. Hva skriver du om? Et stikkord bare. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Jeg skriver om deprimerte kjemikere som får tiden til å gå ved å dyrke frem eksotiske krystaller, biologer som er mer opptatt av myr- og våtmarksmytologi enn økosystem og virvelløse encellede organismer, om minotaurer som terroriserer småborgerlige middagsselskaper, om sufflører som hvisker hver eneste replikk på utpust og som føler seg vel så delaktig i forestillingene som skuespillerne, til tross for at det aldri blir behov for dem, om ungdommer som blir sperret inne i et renseanlegg ved et uhell og må tilbringe en natt sammen blant avløpsrørene. for eksempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 13, 2009 Author Report Share Posted February 13, 2009 Høres faktisk veldig bra ut. Hørtes umiddelbart appellerende ut, synes jeg. Er det en bok, eller en samling noveller? S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 det er skisser, utkast, forkastet materiale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Jeg kommer til å lese boka di, Bill. Og basert på førsteutkastet; høyst trolig like den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 13, 2009 Author Report Share Posted February 13, 2009 Jeg kommer til å lese boka di, Bill. Og basert på førsteutkastet; høyst trolig like den. Me too. Skriv Bill! Skriv! S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Da har du allerede to kjøpere! Er vel bedre enn mesteparten av diktsamlingene som utgis nå for tiden. Kjør på! Hvis forleggeren setter seg på bakbena, så bare send ham inn på DFilm. Vi skal nok få ham til å tenke seg om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Bok blir det ikke med det første. er latterlig langt unna noe som i det hele tatt kan leses. og det var tull det foregående, har ikke skrevet noe slikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Aha. Var det en Brecht-referanse vi som ikke har lest noe av karen ikke forstod, eller? Hvis ikke, synes jeg du bør skrive om det du skrev over. Jeg kommer uansett til å lese boka di, ingen fare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Nei det var bare det første som falt meg inn som kunne høres ut som litterære prosjekter. Vel, jeg skal holde diskuterfilm orientert om det blir bok, det er tydeligvis royalties å hente her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Dersom dei ideane var det første som fall deg inn, forstår eg ikkje at du har vanskar med å skrive. Alt saman høyrdest spanande ut i mine øyre, særleg det om minotaurane. Ser sjølvsagt at det kan vere vanskeleg å byggje vidare på desse konsepta, men det skadar jo ikkje å prøve. Her er eit forslag: Skriv så mykje du klarar i løpet av eitt døgn frå no av om den ideen du liker best, og legg resultatet ut her. Dersom det blir søppel, kan du med rette skulde på at du fekk dårleg tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Enig med tåas første avsnitt. Jeg skriver om deprimerte kjemikere som får tiden til å gå ved å dyrke frem eksotiske krystaller, biologer som er mer opptatt av myr- og våtmarksmytologi enn økosystem og virvelløse encellede organismer, om sufflører som hvisker hver eneste replikk på utpust og som føler seg vel så delaktig i forestillingene som skuespillerne, til tross for at det aldri blir behov for demMine favoritter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Tror jeg skal konsentrere meg om det virkelige utkastet i første omgang, det er langt og svakt, og etter mange gjennomlesninger, utstrykninger og generell hårriving har jeg kommet frem til at det må kokes ned til halv størrelse før jeg i det hele tatt kan tenke på å legge til mer (høyst nødvendig) materiale. Om noen har lyst til å skrive historien om minotauren er det bare å gi gass, for den har jeg lyst til å lese. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Ålreit, Billy, eg skal skrive om minotauren, og eg skal nytte same reglement som eg føreslo tidlegare. Følg med om 24 timar, folkens! Liker dette konseptet. Minner om The Experimental Gameplay Project. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted February 14, 2009 Author Report Share Posted February 14, 2009 http://www.supermarket.no/images/shop/xxsmall/110473.gif S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 det er skisser, utkast, forkastet materiale. Du må aldri oppgi hva du holder på med, det ødelegger magien! For din egen skyld, så leste jeg ikke hva det handlet om. Sånn for å veie opp litt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts