Jump to content

Trondheim Filmklubb våren 2009


Recommended Posts

 
  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Fjellet er drama ja. Sett mye av Ole Giæver siden han jo har vært en av de store hodene her i Tromsø sitt filmmiljø, og han var dessuten blant annet en av de som drev å provoserte frem dette med at nord norsk film ikke burde handle om sjarsken, bainnskap og den stereotypiske nordnorske greia. Ganske artig debatt. Han lagde Sommerhuset for et par år siden, som var ca. 60 minutter... så det er vel en diskusjonssak om Fjellet er hans første spillefilm.

 

Husker de greiene han gjorde på Nordland Film og Kunstfagskole. Han gikk der endel år før jeg gjorde det. Han hadde en litt sånn halvklein greie om at man må være åpen, superærlig og som han kalte det; "naken" og at han var veldig opptatt av disse tingene... før man på slutten av filmen tiltet ned og man så han satt uten verken bukser eller truse/bokser.

 

Jeg liker at Giæver vanligvis prøver å få over et budskap da. Han er visst opptatt av mennesker. Lurer på om han er veldig glad i Bergman.

Fant ut at Fjellet var utsolgt på TIFF allerede, så jeg vet ikke om jeg får sjansen å se den med det første. Litt synd, var nysgjerrig på den.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...