Jump to content

Trondheim Filmklubb våren 2009


Recommended Posts

Så gjennom programmet i går og lagde en liste over hva jeg skal få med meg. Akilleshælen min dette semesteret er at jeg har forelesning hver mandag klokka 8, så blir nødt til å droppe en del søndagsvisninger som egentlig frister veldig.

 

Uansett, skal prøve å få sett følgende:

 

En Julefortelling

Syndromes and a Century

Kjærlighetssanger

Shortbus

Sweet Movie

Black Dynamite

Klassen

Min natt med Maud

Pingpong

Mystery Train

Matteusevangeliet

 

Forresten, er det sånn at man ikke kan kjøpe sesongkort hos Nova? Var innom for to uker siden, og fikk beskjed om at man måtte kjøpe det av TFK (altså før en visning på Rosendal). Det er jo litt kjipt, hvis de første filmene man vil se er Cinemateket-visninger.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kiddo: Snappet opp det der på Facebook, virket interessant. Satser på det er en film som premierer snart, i februar er det mye film jeg gleder meg til.

 

Dodraugen: Gikk helt fint å kjøpe kort på Nova før Thirst, i alle fall, men der hadde jo TFK en finger med i spillet.

Link to comment
Share on other sites

 
Bergen filmklubb kjører Rohmer, Carol Reed, Kiju Yoshida (noen som kjenner til?), nye russiske filmer samt noen klassikere som Night of the Hunter, Searchers, Det brenner i natt, Der Letzte Mann samt en film som heter Legenden om Paul og Paula av Heiner Carow (noen som kjenner til?). Ganske solid program!
Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 5 months later...
 
  • 2 weeks later...
 
 
 
Det er en lang og trist historie som endte med at kommunen bestemte seg for å legge Rosendal ut for salg. Jeg håper noen tar tak i denne saken og skriver en artikkel som får frem alle detaljene og alt det innviklede fjaset som har foregått. Det har vært så mye frem og tilbake, for bare et år siden var optimismen stor for planene om å gjøre Rosendal til et filmens hus i Trondheim, og så endte det slik. Jeg var med å flytte ut det siste stashet for Minimalen i dag, det var absolutt vemodig.
Link to comment
Share on other sites

 
Det var da synd. Et søk på Adressa sier at bygget blir lagt ut for salg uten klausul om kulturell drift. Det betyr da vitterlig at enhver mann kan kjøpe bygget og gjøre hva han vil med det. Hvis kommunen planlegger kulturområde, hvorfor velger de denne utvei? Mye plass i kommunekassa? Kjenner ikke særlig til saken, men det virker da ganske tåpelig.
Link to comment
Share on other sites

 
Nei, det er veldig merkelig. Det skjedde noe på kammerset i formannskapet tidlig i sommer som førte til at dette ble resultatet. Sannsynligvis en politisk handel på et eller annet nivå. Men det har vært så mye rykter, løftebrudd og tull og fjas at det er umulig å ha full oversikt over hva som egentlig foregikk. Og UTROLIG mye tøv i Adressa.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Oi, blir litt spesielt å dra på filmklubb andre steder enn Rosendal, får bare håpe de nye lokalene funker bra da.

I det minste blir visningene nærmere for min del, så kanskje jeg får med meg litt flere filmer enn tidligere, har vel stort sett dratt på cinematekets visninger.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 1 month later...
 
 
 
 
 
Born American var akkurat så herlig som jeg hadde håpet på forhånd, og gjorde seg godt i sofaen på Supa med øl i glasset. Flott visningssted! Synd film nr. 2 ikke fungerte, tror alle følte seg klare for mer cheesy vhs-action. Fikk til gjengjeld en flott innføring i ymse filmformater, og lærte at jeg kan kjøre over bluray-platene uten at det har noe å si for kvaliteten.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...