Jump to content

Trondheim Filmklubb våren 2009


Recommended Posts

 
  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

The Night of the Hunter var forresten flott. Likte spesielt vendingen den tok etter kjeller-scenen (denne sekvensen var forresten spennende som bare pokker). Mye flott foto. Kjøringene helt i begynnelsen utmerket seg også, da vi først er inne på foto. Og selvsagt den legendariske veranda-scenen.

 

Før noen begynner å klage på at jeg ikke skriver i siste filmer sett-tråden, ja, jeg er veldig klar over det. Skal bøte på det ved å tvinge meg til å skrive lengre anmeldelser istedenfor (da jeg først begynner blir det ofte litt tekst uansett).

Link to comment
Share on other sites

 

Fikk desverre ikke med meg Night of the Hunter... Har hatt lyst til å se den lenge.

 

Før noen begynner å klage på at jeg ikke skriver i siste filmer sett-tråden, ja, jeg er veldig klar over det. Skal bøte på det ved å tvinge meg til å skrive lengre anmeldelser istedenfor (da jeg først begynner blir det ofte litt tekst uansett).

 

Gode nyheter!

Link to comment
Share on other sites

 
er dette alt? for all del, jeg fant da noen filmer jeg skal få med meg (Løchens filmer, katakuri og katta i sekken(kanskje)), men cinemateket avslutter vel ikke sesongen i februar?
Link to comment
Share on other sites

 
er dette alt? for all del, jeg fant da noen filmer jeg skal få med meg (Løchens filmer, katakuri og katta i sekken(kanskje)), men cinemateket avslutter vel ikke sesongen i februar?

 

Neida, alt har bare ikke blitt lagt ut ennå. Det kommer mer etterhvert. Programmet skal gå frem til påske. Etter påske kommer vårens program 2.0!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Stor klapp på skulderen til cinemateket for å ha flyttet til nova 3 som er en mye mer behagelig sal enn prinsen 1.

 

Ellers syns jeg fremdeles det er er rart at det er så latterlig dårlig oppmøte på visningene. Jeg var på Motforestilling i går kveld og vi var 4 stykker i salen. Dårlig reklamering, latskap, bedre med dvd? Var det større oppmøte før, eller har det alltid vært like labert?

Link to comment
Share on other sites

 
Stor klapp på skulderen til cinemateket for å ha flyttet til nova 3 som er en mye mer behagelig sal enn prinsen 1.

 

Ellers syns jeg fremdeles det er er rart at det er så latterlig dårlig oppmøte på visningene. Jeg var på Motforestilling i går kveld og vi var 4 stykker i salen. Dårlig reklamering, latskap, bedre med dvd? Var det større oppmøte før, eller har det alltid vært like labert?

 

for min del var det manglende interesse for filmen. vurderte en stund å dra på en av motforestilling-visningene, men kom fram til at det var andre filmer jeg heller ville se, så jeg holdte meg hjemme.

 

men ja, nova 3, :ja:

Link to comment
Share on other sites

 
 
Hvorfor skal det bare gjelde filmstudenter, og ikke alle studenter?
Det burde absolutt gjelde alle studenter! Men semesterkort på cinemateket burde stått lista som obligatorisk pensummateriell for alle på filmvitenskap, og såvidt jeg har forstått har det kun vært snakk om rabatterte kort for filmstudentene foreløpig. Gratis semesterkort på filmklubben for alle studenter burde vært en del av KRISEPAKKA spør du meg.
Link to comment
Share on other sites

 

Hvis denne rabatten kun skal gjelde a-kortet ser jeg ikke det store i å gjøre forskjell på filmstudenter og andre studenter. Det er vel ikke så mange studenter, som ikke studerer film, som kjøper kortet.

 

Har det forresten vært noe progresjon på programfronten?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Stor klapp på skulderen til cinemateket for å ha flyttet til nova 3 som er en mye mer behagelig sal enn prinsen 1.

 

Ellers syns jeg fremdeles det er er rart at det er så latterlig dårlig oppmøte på visningene. Jeg var på Motforestilling i går kveld og vi var 4 stykker i salen. Dårlig reklamering, latskap, bedre med dvd? Var det større oppmøte før, eller har det alltid vært like labert?

 

Det har ikke alltid vært like dårlig oppmøte på Cinemateket, men spesielt overfylt har det vel sjelden vært. Hvorfor det er slik? Neimen om jeg vet. Er kanskje ikke like stor interesse for film som man skulle tro? (Det at filminteresserte og spesielt filmstudenter ikke synes det er interessant med Jakten og Motforestilling er jo en gåte...) Dårlig reklamering? Ja absolutt, her har man mye å ta tak i. Men man får håpe at det tar seg opp i ny sal og at det kan generere litt mer besøk.

Link to comment
Share on other sites

 

Vil tro at fordommer mot norsk film blandt de filminteresserte også har noe av skylden. Jeg har i alle fall tildels hold meg unna disse visningene av den grunn.

 

I alle fall bra at de begynt med visninger på mandager; tirsdag og torsdag er ikke særlig passende for min del.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Kjipt med avlysning av Gjøglernes aften. "Mangler passordet til filmen" er forøvrig en unnskyldning jeg ikke har hørt før.

 

hehe. Helt korrekt ville det vært at nøkkelen til filmen manglet. Dette er den største utfordringen når det gjelder digital kino. Alle digitale filmer blir kodet slik at de bare kan spilles av på en bestemt server, på en bestemt sal på et gitt tidspunkt. Dette er en datafil som må lages av de som produserer den digitale kopien. Når det gjaldt Gjøglernes aften var denne nøkkelen produsert til den gamle serveren på nova 3, som ble byttet ut for et par uker siden. Sykt irriterende og sløvt av produsenten i London.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Jeg fikk aldri rota meg til å dra på Katta I Sekken, desverre. Har fått med meg drøye 7-8 filmer dette semesteret, og oppmøtet er alltid labert. På Towelhead var det i det minste drøye 6 personer, det er da noe.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg var ikke langt unna å ikke komme meg ned selv. Bestemte meg først kl. halv åtte for å dra ned, og da mest på grunn av at jeg hadde planlagt å dra på så mange visninger den siste tiden som det ikke ble noe av (har faktisk bare fått med meg 2 så langt (ink. denne)). At bilen ikke var helt medvillig og at jeg satte meg fast da jeg, på overtid, skulle prøve å parkere på Rosendal gjorde ikke saken bedre.
Link to comment
Share on other sites

 
Fornøyd med egen innsats så langt i semesteret, selv om jeg misset et par filmer jeg ikke skulle ha misset. Tror Mickey Rourke-lørdagen blir fin, særlig fordi dama drar på fjellet samme dag, så jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for å sitte en hel lørdag på kino.
Link to comment
Share on other sites

 
Rourke-lørdagen har jeg ikke så alt for mye tro på. De satte den filmen, som jeg vil anta, flest har sett fra før i midten. Må si at den etterfølgende søndagen frister meg vesentlig mer.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...