Euphoria 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Jeg elsker statistikk, i det minste når det kommer til mine egne og andres kulturvaner. Vet at mange av dere allerede er registrert på Filmjournalen, men en god del har sluttet å registrere. Hvorfor falt du ut? Formålet med denne tråden er å booste interessen (om mulig). Har du ikke konto? Opprett en da vel, og post linken din her om du har lyst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Jeg har vært der i noen år nå og registrert så å si alt jeg har sett. Men den siste tiden får jeg stort sett bare opp feilmeldinger og halvparten av filmene jeg ser er det umulig å registrere. Kjipt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Hvis du bruker Internet Explorer så skal det gå greit. Filmjournalen funker dårlig i Firefox (Og Opera tror jeg). Et annet alternativ er å finne en addon til Firefox, som emulerer IE, den fikser også problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otth 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Bruker ikke filmjornalen, men liker dra ut nøkkeltall fra mine filmvaner. Så hva slags statistikk er egentlig mulig å få ut på filmjournalen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Listen din vises automatisk etter hvilken dato du så filmene, i tillegg til å vise karakter og kommentar hvis du har skrevet noe. Så kan du velge å sortere den etter format, måned, år eller karakter. På statistikkdelen kan man se totalt antall filmer sett, topp 10 filmer (10 random filmer man har gitt karakteren 6, altså bare tull), gjennomsnittkarakter, antall filmer innenfor hver sjanger. De bruker IMDb systemet, så det er mye rot der, og hver film blir nevnt flere ganger hvis IMDb har den taget under flere sjangere. Og til slutt kan man se antall filmer innenfor hver karakter. Hvis du slenger inn denne linken i IE skal du kunne se et eksempel - http://filmjournalen.no/user/77/stats/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted January 18, 2009 Author Report Share Posted January 18, 2009 Filmjournalen er så vidt jeg forstår utdatert, eller ikke ferdig utviklet. Derfor dukker feilmeldinger og annet tull opp. Men siden jeg ikke vet om noe (norsk) alternativ, er filmjournalen et ypperlig valg om man er nerdete nok. IE plugin fungerer som fjell, allikevel er dette den eneste siden jeg bruker IE-nettleseren for å lese. Vanesak, tipper jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otth 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Foruten datogreiene og dele med andre, kan man gjøre akkurat det samme, og mer, ved å kreativt kombinere Vote History og Power Search, så jeg tviler på at dette er noe for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Det er betydelig flere feilmeldinger nå enn da jeg tok en pause i august, med samme nettleser, så det må ha skjedd noe med vedlikeholdet de siste månedene. Men så lenge det fungerer tålelig bra synes jeg det er verdt å bruke som supplement til IMDb-ratingene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Var en periode jeg la inn alt jeg så, men slutta pga. alle disse helvetes feilmeldingene. Og jeg har ingen planer om å gå over til IE bare pga. Filmjournalen. Det er for så vidt en god side, men med altfor mye feil og bugs. I tillegg skulle jeg ønske at man kunne velge om man ville rangere eller ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Foruten datogreiene og dele med andre, kan man gjøre akkurat det samme, og mer, ved å kreativt kombinere Vote History og Power Search, så jeg tviler på at dette er noe for meg.Vote History husker ikke datoen du så en film. Og det er egentlig hovedfuksjonen til filmjournalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otth 0 Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Du får ikke opp datoen, men så lenge du ikke går inn å endrer karakterer kan du få opp listen kronologisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted January 19, 2009 Author Report Share Posted January 19, 2009 Vote History husker ikke datoen du så en film. Og det er egentlig hovedfuksjonen til filmjournalen. Datoregistrering er litt av poenget for min del, faktisk. Takket være filmjournalen vet jeg at jeg så 169 filmer i fjor (ekskludert en rekke gjensyn som jeg ikke ser poenget med å føre opp), inkludert tre filmer som etter min mening kvalifiserte til toppkarakter, In the realms of the unreal, Scott Walker: 30 Century Man og Gvozdi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Fører man ikke egne lister over sist sett-filmer, altså? Jeg loggfører alle kulturvaner i respektive HTML-dokumenter og summerer opp for hver måned så jeg kan følge med på hvordan jeg ligger an med å nå målene om hvor mange filmer, bøker osv. jeg mener et godt kulturår minimum bør inneholde. Trolig fullstendig degenerert nerdete, men moro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Jeg har vurdert et slik system selv, Houseman. Boba er jo veldig ekstrem på akkurat dette, så du er nok ikke den eneste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wertoi 0 Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Jeg bruker filmjournalen ja, og loggfører absolutt alt jeg ser. Grei måte til å holde orden på hverdagen egentlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Hmm, jeg trodde jeg var nerdete, men her var det mye herlig lesning. Jeg legger inn en omtale på Df og en stemme på imdb hvis jeg husker det, that's it. Må skjerpe meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Det holder nok ikke, nei, KAH. Vil du være som oss må du gjøre som oss, lage statistikk som oss. Boba er jo veldig ekstrem på akkurat detteFortell, Boba! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Jepsi pepsi, filmjournalen blir brukt. I cirka 2 år nå, og har faktisk ikke sett en eneste av disse feilmeldingene som det snakkes om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted January 19, 2009 Author Report Share Posted January 19, 2009 Hvorfor får jeg følelsen av å være involvert i en obskur og skremmende kult? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boba 0 Posted January 20, 2009 Report Share Posted January 20, 2009 Boba er jo veldig ekstrem på akkurat dette, så du er nok ikke den eneste. Fortell, Boba! Eg er ikkje heilt sikker kva Uruloki siktar til... Kanskje filmloggen min, men han har ikkje vore i drift på fire-fem månader. Han var dessutan ikkje noko meir ekstrem enn at eg registrerte ein filmtittel og når eg såg han i ein database. Eg arbeider med å få han opp att etter at eg byta vevtenar og publiseringssystem, og når alt er klart skal han samspele med videodatabasen min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted January 20, 2009 Report Share Posted January 20, 2009 Din er (den gamle i alle fall) jo ganske heftig systematisert med pris, kjøpssted og alt mulig? Vil påstå at den var ganske ekstrem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted January 20, 2009 Report Share Posted January 20, 2009 Som mats- sier her så ble jeg bare veldig imponert/skremt over den siden din første gang jeg var der, alt SÅ i hvert fall uhyre systematisert og detaljert ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boba 0 Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 Ah, videodatabasen min, ja. Joda, litt detaljert er han, men ikkje meir enn til dømes i DVD Profiler eller andre proprietære videodatabaseprogram. Og det er nett difor eg ikkje nyttar Filmjournalen heller; Av di eg vil læra å laga eit sånt program sjølv. Vevprogrammering er ein av hobbyane mine. Utsjånaden på den veven ser ganske grei ut, og eg har glytta mykje på korleis dei har sett sida opp. Eg har ikkje testa å leggja inn filmar, men om det er sånn at dette fungerer best i Internet Explorer, så kjem eg heller aldri til å gjera det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 gjeraA-infinitv. Vestlending? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boba 0 Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 Nei, ranværing utan infinitivsendingar. A-infinitiv er lettare å hugsa på, og dessutan meir i tråd med Aasen-standarden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts