Jump to content

Tråd for promille-tanker


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

3 observasjoner på en kveld jeg ellers var i fyr og flamme:

¤ Club Sunkissed på Blå leverer den ypperste dansemusikk. Men de fleste er for opptatt av hvordan de tar seg ut til å nyte og danse tilo den gode dansbare musikken.

¤ Utelivet er mer aggressivt nå enn før (her høres det ut som om jeg har levd en stund og har en del såkalt "livserfaring", som Billy B. ville sagt). Rekordmange stygge blikk og albuer i ryggen på dansegulvet. Hver gang jeg snur meg for å spørre hva i faen vedkommende holder på med blir jeg møtt av det samme oppsynet. Usikker hvit fyr i 20-årene som beslaglegger territorium på gulvet og prøver å se farlig ut. Tøff. Herregud for noen tapere.

¤ Masse søte jenter. Hyggelige jenter som vet å ta i bruk smilet. Bortsett fra hun som gikk til angrep på kompisen min.

¤ Spy på nattbussen ødelegger mye av det gode miljøet.

 

Det vare fire.

 

Også har jeg faen meg klart å bli fyllesjuk allerede. Sitter her, dehydrert, med skallebank og bakfyllkvalmen. Har vel egentlig vært bakfull hele kvelden. Hmm. Vann og salt sier ekspertene.

 

Du må slutte å skylde på Kong Alkohol, Ururu. Det er for mange ting å skylde på her i verden til at alkoholen til stadighet må gjennomgå. Nietzsche og Darwin f.eks. Naturlig utvalg suger.

Link to comment
Share on other sites

 
Rekordmange stygge blikk og albuer i ryggen på dansegulvet. Hver gang jeg snur meg for å spørre hva i faen vedkommende holder på med blir jeg møtt av det samme oppsynet. Usikker hvit fyr i 20-årene som beslaglegger territorium på gulvet og prøver å se farlig ut. Tøff. Herregud for noen tapere.

 

Hehe, som vakt på Blæst vet jeg akkurat hva du snakker om. Drittfolk. Det er bare å gi dem en hard albue i kroppen, så gir de seg. De er slettes ikke så tøffe som de gir seg ut for å være.

Link to comment
Share on other sites

 
3 observasjoner på en kveld jeg ellers var i fyr og flamme:

¤ Club Sunkissed på Blå leverer den ypperste dansemusikk. Men de fleste er for opptatt av hvordan de tar seg ut til å nyte og danse tilo den gode dansbare musikken.

¤ Utelivet er mer aggressivt nå enn før (her høres det ut som om jeg har levd en stund og har en del såkalt "livserfaring", som Billy B. ville sagt). Rekordmange stygge blikk og albuer i ryggen på dansegulvet. Hver gang jeg snur meg for å spørre hva i faen vedkommende holder på med blir jeg møtt av det samme oppsynet. Usikker hvit fyr i 20-årene som beslaglegger territorium på gulvet og prøver å se farlig ut. Tøff. Herregud for noen tapere.

¤ Masse søte jenter. Hyggelige jenter som vet å ta i bruk smilet. Bortsett fra hun som gikk til angrep på kompisen min.

¤ Spy på nattbussen ødelegger mye av det gode miljøet.

 

Det vare fire.

 

 

Høres ut som du så en del chicks som ikke så deg i går, papp? Sånt skjer! (hver gang!)

 

Forøvrig:

 

"(her høres det ut som om jeg har levd en stund og har en del såkalt "livserfaring", som Billy B. ville sagt)"

 

Bør formuleres:

 

"Her høres det ut som jeg har bedrevet en del såkalt "levd liv", som Billy B. ville sagt.

 

JEg er merkverdig frisk etter to (to!) fester på en kveld i går, hvor jeg nærmest druknet i en punsjbolle tidlig på kvelden, drakk dårlig rom sent på kvelden, og var hjemme klokka seks etter nesten å ha omvendt en lesbe tilbake på riktig side!

 

Jeg mistenker jeg fremdeles er på en snurr.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Jeg har de to siste helgene funnet ut en veldig bra måte å drikke på. Begynne sent, drikke hardt, holde ut til siste slutt på nach (med energi til overs), våkne opp frisk og rask neste dag. Genialt.

 

Ang. frustrasjoner i tilknytning det motsatte kjønn: man merker at man blir eldre, enkelte kvinnfolk (noe eldre enn meg) er faen meg (blitt?) alt for edruelige og fornuftige (f.eks. ei på nach i går). At man i tillegg er penere, mer sexy og flørtete enn alt hjelper heller ikke. Helvette.

 

Vant 100 spenn i en pokermatch da, det er da noe.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Haha. Bill. Hva er det du har tatt? Sentimentalitet og jenter ruler. Fortsett å ta det du har tatt.

 

Edit: Brecht-chick? Kan du spørre henne hvor man finner slike?

Link to comment
Share on other sites

 

Tatt som i berusende stimuli? nei det begrenser seg vel til øl og et ønske om levd liv. Nå skal jeg trå så langt ned jeg bare klarer i denne jente-sumpen.

 

Brecht-chicks er sjeldent, men skal man først begynne å lete et sted så må man nok på teatervitenskap på blindern. Men sjansene er nok små der og, han er ikke på moten om dagen.

 

Nei jeg støtter Swans' eviggrønne utsagn:

 

Humiliation is a disease

Nothing beats humiliation

Link to comment
Share on other sites

 

Eneste personen som overlevde kvelden, tror jeg. En helt greit tredjeplass i poker (er i null, om man skal regne siste halvår), samt sammenlignbar promille med et respektablet kvinnemenneske. Fruktbar kveld, forhåpentligvis.

 

Brecht-chicks, aldri møtt på. Eneste jeg møter på er folk som kan være enig (evt. uenig) i at Brecht er veldig misforstått innenfor film (da særlig hele verfremdungseffekt(en), som gjerne har blitt misforstått helt fra Brecht sine egne uttalelser og utover). Tror jeg kan telle de helt greit på én hånd.

Link to comment
Share on other sites

 

- Halvamatørmessig surfefilm som ikke var ferdig lastet ned og dermed hadde masse hakk og feil og skurring, uten lyd

- Slow Riot for New Zerø Kanada

- MJ

 

Meeeget spesielt. Rundt 10.0 vil jeg si. Tror jeg skal lage en musikkvideo av dette.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
Jeg skulle drukket meg bitter-full i kveld hvis jeg hadde hatt noe mer enn to halve Carlsberg i kjøleskapet. Kunne trengt to flasker rødvin og kjørt en kronolgisk gjennomgang av Tori Amos-diskografien. Skuffet over Earth Hour og ergelig på at jeg var naiv nok til å bite på.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg skulle drukket meg bitter-full i kveld hvis jeg hadde hatt noe mer enn to halve Carlsberg i kjøleskapet. Kunne trengt to flasker rødvin og kjørt en kronolgisk gjennomgang av Tori Amos-diskografien. Skuffet over Earth Hour og ergelig på at jeg var naiv nok til å tenke at det kunne ha noe for seg.

 

Folk er generelt anti alt som har med akademia, autoritetsfigurer og alle som mener at DE (av alle mennesker), akkurat de, perfekte som de er, har gjort noe galt, og må gjøre noe for å bøte på det, enn så banalt enkelt det måtte være. Folk er til å bli deprimerte av. Særlig i tidsalderen vi lever i nå. Innsatsen fra folkedypet har skiftet fra venstresiden til de aller bruneste. Det virker som om det eneste vi har i dag er en flokk «folkelige» som er ute etter å gjøre verden et verre sted å leve, kun motivert av ren trass. Individualisme i ekstremform, og det blir bare verre.

Link to comment
Share on other sites

 

MJ står for Millijoule.

 

Whiskey og hjemmelaget pomme frites her. Altfor salt.

Min neste kortfilm kommer ikke til å gi mening i det hele tatt, er jeg redd.

Noen andre her som spiller Molehillempire? Hagen min begynner å se skikkelig trippy ut nå.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Folk er generelt anti alt som har med akademia, autoritetsfigurer og alle som mener at DE (av alle mennesker), akkurat de, perfekte som de er, har gjort noe galt, og må gjøre noe for å bøte på det, enn så banalt enkelt det måtte være. Folk er til å bli deprimerte av. Særlig i tidsalderen vi lever i nå. Innsatsen fra folkedypet har skiftet fra venstresiden til de aller bruneste. Det virker som om det eneste vi har i dag er en flokk «folkelige» som er ute etter å gjøre verden et verre sted å leve, kun motivert av ren trass. Individualisme i ekstremform, og det blir bare verre.

Takk, det virket faktisk oppmuntrende, hvor pessimistisk det enn er. Jeg tror også individualisme har en stor del av årsaken, bl.a. fordi det har blitt umulig for politikere å pålegge folk plikter. Jeg har liten/ingen tro på at menneskeheten klarer å løse klimaproblemet selv om jeg ser på det som det største i vår tid. Det skal bli verre før det blir bedre, bl.a. skal mer av det sosialdemokratiske fundamentet eroderes bort av høyre-bølgen som preger Europa før det forhåpentligvis snur, og innen vi tar til fornuft vil ha utviklingen ha kommer for langt eller for mange irreversible endringer i den nordiske modellen være gjennomført til at vi klarer å snu.

 

EDIT: De andre partiene enn FrP burde dessuten la islam-fokuset gå over av seg selv i stedet for å ta debatten på FrPs premisser eller bekjempe dem ved å understreke alvoret. Sps "Frp er rovdyr"-uttalelse f.eks. skaper bare mer trass og gjør avstandene mellom høyre og venstre større.

Link to comment
Share on other sites

 
Rød Ungdom sier veldig mye rart, men akkurat på Earth Hour synes jeg de traff blink: "Earth Hour gjør like mye for miljøet som Paradise Hotel gjør for norsk kulturliv. Kampanjen signaliserer at veien til en miljøvennlig verden går gjennom at alle skal slå av lyset, sitte i mørket og ha det kjipt. Jeg frykter man gir folk følelsen av å bidra til et bedre klima, mens de i realiteten bare pynter på miljøprofilen til selskaper som Coca-Cola og McDonalds, sier Aastebøl." Litt som om "rød t-skjorte"-askjonen i fjor hadde blitt frontet av militærjuntaen i Burma. Men nå blander jeg "promille-tanker" med grinebiter-tråden.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...