Jump to content

Tråd for promille-tanker


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg vært på by:Larm. Fennesz, Food og Lindstrøm spilte på Sentrum Scene. Superdeilig stemning på den første konserten - lydmurer og saksofon og et publikum som satt med rumpa på dansegulvet og nøt atmosfæren. En av vennene mine påpekte at han aldri har sett en tilsvarende mengde hipstere samlet på ett sted (eller kvasi-hipstere som han valgte å kalle dem). Dem, som i alle andre enn oss? Lindstrøm spilte som forventet. Prøvde publikum ved å bygge opp konserten i ro og mak, ikke noe stress. Mot slutten tok det av, og da så det ut som om folk var fornøyde.

 

Mellom konsertene dro vi bort til Møllers for å drikke billig øl, sjekke opp småjenter og høre på Dimmu Borgir og Foo Fighters. Typisk nok ble vi hundset for å se ut som "overklassejævler med Burberry-skjerf og pene skjorter." Sånne rockefolk er ikke særlig åpne.

 

Lorry hørtes ut som et bra sted Billy. Mon tro om jeg er gammel nok til å slippe inn der.

Link to comment
Share on other sites

 

Litt full, oppført meg eksemplarisk i kveld, fungert sosialt langt bedre enn normalt (regelrett sjarmerende), vet jeg kunne ha gjort mer med sølibatet enn det jeg har gjort (for faen, hvorfor ikke?), sendt noen fylle-mails, må skrive eksamen i morgen, kommer heller til å bruke dagen på Godard.

 

Takk for meg.

Link to comment
Share on other sites

 
Nå har jeg vært på by:Larm. Fennesz, Food og Lindstrøm spilte på Sentrum Scene. Superdeilig stemning på den første konserten - lydmurer og saksofon og et publikum som satt med rumpa på dansegulvet og nøt atmosfæren. En av vennene mine påpekte at han aldri har sett en tilsvarende mengde hipstere samlet på ett sted (eller kvasi-hipstere som han valgte å kalle dem). Dem, som i alle andre enn oss? Lindstrøm spilte som forventet. Prøvde publikum ved å bygge opp konserten i ro og mak, ikke noe stress. Mot slutten tok det av, og da så det ut som om folk var fornøyde.

 

Mellom konsertene dro vi bort til Møllers for å drikke billig øl, sjekke opp småjenter og høre på Dimmu Borgir og Foo Fighters. Typisk nok ble vi hundset for å se ut som "overklassejævler med Burberry-skjerf og pene skjorter." Sånne rockefolk er ikke særlig åpne.

 

Lorry hørtes ut som et bra sted Billy. Mon tro om jeg er gammel nok til å slippe inn der.

 

Ble det "smårips"?

 

Ser ikke for meg at Lorry er veldig strenge på alder, la ikke merke til at det var dørvakt en gang, eller, det var kanskje det, men han så veldig lite dørvaktete ut.

 

Hørtes ut som en fin kveld, papp.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg var også på Fennesz/Food og Lindstrøm i går, og alt i mellom. Fennesz og Food var flott, tror det er første gang jeg har opplevd stående applaus på et sted som Sentrum Scene. The Whitest Boy Alive tok helt av, særlig på slutten når de kom tilbake etter halvtimen var over for å gjøre en 10 minutters encore med en sang fra den første skiva, etter å ha spilt bare nye sanger i hovedsettet. Trodde ikke Erlend Øye hadde så høy stjerne hos folk (dvs. vanlige folk, for på dette tidspunktet tror jeg casualpublikummet hadde tatt over Sentrum Scene, de middels musikkinteresserte hadde fått karret seg ut fra sene vorspiel siden det begynte å nærme seg midnatt kanskje, endel harry oppførsel med folk som bl.a. kastet øl rundt i lokalet). Lindstrøm visste vi at ville bli bra, selv om vi kanskje gikk glipp av noe godlyd ved å sitte på galleriet, men det hadde vært en lang kveld og konsertgulvet begynte å bli vel ståkete/litt for likt et dansegulv på et utested.

 

Dyr øl på Sentrum Scene og Ringnes er et ordentlig slapt minste felles multiplum-øl. Alternativt øl hadde vært Carlsberg, men 57 kroner er drøyt for en 0,33-flaske.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Har tre bayer og ei flaske vin på luringa, regna nesten med at de skulle gå med i kveld, hadde manusmøte nå nettopp, og det sklir ofte ut i alt annet enn manus, men i dag ble det jobbing til langt på kvelds. Enn du? Blir det ninjafyll-innlegg senere i natt?
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Når jeg er deppa har jeg i hvert fall ikke vett til å legge meg og sove av meg følelsen, da sitter jeg heller oppe og rabler i vei her og grubler og gjør ting enda verre. Det burde du da vite.
Link to comment
Share on other sites

 
Når jeg er deppa har jeg i hvert fall ikke vett til å legge meg og sove av meg følelsen, da sitter jeg heller oppe og rabler i vei her og grubler og gjør ting enda verre. Det burde du da vite.

 

Greit, jeg tror deg. Var bekymret for om du var på det stadiet hvor du helst ligger i senga og sover så mye som mulig.

Link to comment
Share on other sites

 
Greit, jeg tror deg. Var bekymret for om du var på det stadiet hvor du helst ligger i senga og sover så mye som mulig.

Jeg befinner meg i dette stadiet, men jeg er ikke deppa, kun lat.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Prøvde å skrive i noen av de andre trådene, men skjermen er så uklar. Sikkert fordi jeg sitter for langt fra den. Var på jobbintervju i dag, fikk jobben og har feiret siden. Det er godt mulig naboene har seg nå, det vil i alle fall være første gang. Jaggu på tide! Det er latterlig lytt, så du kan høre en flis. Jobben er statlig, og lønnen er god. Dro over til Brom, som pretender vet hvem er. Igjennom Carsten, som han deler kontor med. Brom inviterte over på øl. Brom forflyttet seg, så jeg dro over til Mikael. Hvor Brom var. Der var også en annen fyr, som bor i en brakke på Alnabru. Han er murer. Brom, Mikael og Mureren har felles fortid fra folkehøyskole. Det var årevis siden sist. Hos Mikael finner du også hans samboer, og dere -i går- 9 mnd lille troilltott. Mikael er halvparten av Løkbrød.(Reklame.)

 

Vi spirste chili con carne ala Mikael, med bl.a. kanel på krydderfronten. Veldig godt! Mikael har ikke spist brød på en uke. Jeg har ikke spist sukker på en uke. Troilltotten stod for midtpunkt, og enorme mengder sjarm og glede. Han liker å nappe i skjegg. Brom og Meg har skjegg. I massevis.

 

Etter dette bevegde Brom, Mikael, Mureren og Meg oss over til Brom. En kjapp tur gjennom parken, ikke så langt fra stolen. Broms fru var på bursdagsmiddag, mens de to kattene var hjemme. Det ble drukket øl, i rolig tempo. Rundt 24:00 er jeg trøtt. Mureren er trøtt. Han har problemer med å huske adressen hjem til brakka. Fruen kommer hjem, det tas frem noe rom. Det snakkes litt om Aku Aku Tiki Bar, og hvor god chilirom de har. Så snakkes det om chili, hvordan det passer til alt. Jeg tar kvelden, og tar turen ut i tykkeste løkka. Jeg er ingen stor fan av løkka. En dulter inn i meg, noen andre diskuterer religion med pasjon. Jeg skynder meg mot taxistoppen, og passerer Aku Aku Tiki Bar. En i røykeklynga knipser en sneip, som med milimeter sneier meg. Er det noen her som vanker på Aku Aku Tiki Bar? Billy?

 

Dette har vært en skrivining som inneholder feil av alle slag, og referanser til ekte mennesker, dyr, poporkester og klokkeslett. Sov godt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Liker ikke.

 

Da er vi to. Flere?

 

Jeg tullet med Aku Aku Tiki Bar, var vel en av de siste plasser jeg kunne forstille meg at du hang.

 

Ser ellers at skribleriet fra i går var mer et referat, enn noen promille tanke. Men det lå en promille tanke bak.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Hvorfor i svarte helvete er Tara Reid blitt kjent? Hun er ikke særlig pen og hun er på ingen måte talentfull.

 

 

Jeg har en kompis som syns hun er knall, utseendemessig. Men så liker han jo Paris Hilton jævlig godt også..

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
Blablabla, alkohol er så bæææd, blablabla, ser ikke vitsen, blablabla, kjipt, blæblæblæ, jeg skal slutte å drikke, blablabla, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv. Blæh.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...