Jump to content

Tråd for promille-tanker


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
Damer.

Etter å ha tilbrakt ÉN sommerdag i Stockholm kan jeg konkludere med at Oslo ligger langt bak på pene-hovedstadsjenter-skalaen. Oslo har ikke all verden å stille med opp her. Men så er Stockholm kanskje et urettferdig sammenligningsgrunnlag.

Link to comment
Share on other sites

 

Det virkelige spørsmålet er dog hvor høyt vi scorer på billige damer-skalaen.

 

Høyere enn de fleste, men sønderknust av Stavanger. Så der er du veldig veldig veldig heldig Ururu.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Skulle ønske jeg hadde sett denne tråden i natt, etter å ha tilbrakt hele kvelden edru på et par utesteder. Hadde en del tanker om promille, kan man si.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Eg vart 20 år gammal til lyden av Cripple Creek Ferry, av Neil Young. Eg feira meg sjølv på eit fjell, narsissist. Det er ein bra ting, wow. Altso, dette får meg til å innsjå at eg har brukt 20 år av livet mitt på å gjere veldig lite. Ikkje mykje i det heile. Eg er ein lasaron, eit forferdeleg rot, og det kjennes veldig bra. Den faktiske feiringa var ikkje mykje. Planen var intet mer enn å gå opp på eit fjell og berre sitte der, utan å gjere noke som helst. Det skjedde, og det var fint.

 

Eg har ein meisterleg plan, eg skal reise tilbake hit når eg er 50. Når eg har vorte gammal (får eg håpe). Eg har ikkje planlagd det i noke detalj, men som eg sa; 50. Det er eit fint rundt nummer. Eg skal flytte heim hit, ettersom eg har arva det. Og eg gjettar, sidan alle flyttar til storbyane no for tida, at alle nabohusa kjem til å stå tome. Og eg skal gå opp på det same fjellet eg var på i dag. Og gjere nett det same. Det kjem til å verte jævla fantastisk, jævla poetisk, jævla episk, symbolsk, -sk. Eg kjem til å elske det. Eg elskar å planlegge slike ting. Det er som ting du planlegg når du var mykje yngre, då du skulle verte brannmann, berre for å feile.

 

Eg skal sjå opp på himmelen, nei, på skyene. Og berre ligge der med ein jævla stor sigar og smile. Den jævla store sigaren representerar på ingen måte min velstand, for eg kjem til å vere fattig. Og den sigaren kjem til å vere eit dyrt objekt eg har skaffa meg for denne spesielle hendinga. Det hadde vore enda kulare om eg hadde kjøpt den no og gøymd den vekk her. Og so kjem eg til å finne den når eg har vorte gammal og hugsar, hugsar. Det kjem til å verte dritbra. Kanskje har eg til og med ein kjæreste, ei kone, ein unge. Om eg har ei kone håper eg ho kjem til å vere som Joanna Newsom, eller noko liknande. Ei herleg alveliknande nydeleg vesenkvinne. Ja, jah. Og eg skal skrive, heime, resten av livet. Og spele av gamle LP'ar, sjå over gamle notatbøker. Dei er fine, alt er fint. Eg burde eigentleg lese pensum, framfor å skrive dette. Eg får ikkje noke ut av dette, eller kanskje eg gjer det, eg veit ikkje. Om eg les pensum kjem eg iallefall til å vite noke. Hm, hm.

Link to comment
Share on other sites

 

Herregud, jeg har jo helt fucka døgnrytme da, så jeg våkna halv 4 i natt, og bestemte meg for å ta 3 øl på tom mage og høre på Serena Maneesh. Bra å være tom-mage-brisen klokka 5 om morgenen når jeg skal på jobb i dag.

 

Jeg er en idiot.

Link to comment
Share on other sites

 
Veldig bra initiativ Uruloki! Dette er drikking etter mitt hjerte, slik skal det gjøres. Om jeg ikke hadde vært b-menneske av rang skulle jeg gjort det samme selv. Og nei, jeg tuller ikke. Drikke seg småfull alene til rare tider og rare anledninger er vidunderlig.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Veldig bra initiativ Uruloki! Dette er drikking etter mitt hjerte, slik skal det gjøres. Om jeg ikke hadde vært b-menneske av rang skulle jeg gjort det samme selv. Og nei, jeg tuller ikke. Drikke seg småfull alene til rare tider og rare anledninger er vidunderlig.

Det har vel neppe noe å gjøre med at jeg er A-menneske, for det er jeg definitivt ikke, men DET VAR JO DENNE INSOMNIAEN OG KLINISKE DEPRESJONEN OG KOLS OG ALT SÅNN. Neida, men man er litt ødelagt de første dagene når man snur om døgnet etter nattevakt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Spørsmål til morty: henger du mye på Lorry?

 

Svar til Behranu: Henger mest hjemme på mine eldre dager, men Lorry er en liten perle. Mye deilig øl.

 

Spørsmål til Behranu: Hvorfor lurer du på det?

Link to comment
Share on other sites

 

Fordi jeg var der for første gang i går, og det slo meg som et sted du kunne henge. Kanskje det eneste genuint brune stedet i oslo som har merkelige og snodige "skruer" som klientell (på en positiv, underholdende måte), som IKKE er ravende alkiser (som IKKE er underholdende). Svært spesiell stemning og folk altså, tenkte det passet din tidvis drømmende logikk og væremåte.

 

Jeg har sjelden hatt det så fint på et STED før, var ofte vanskelig å konsentrere seg om samtalen, jeg ville bare observere.

Link to comment
Share on other sites

 
Drømmende logikk. Det liker jeg. Det er et fint sted å observere, drømme og la stemningen synke inn. Mye stemning i lokalet, det har du helt rett i. Cafe Sara er forøvrig en favoritt. Vært der?
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...