Jump to content

Tråd for promille-tanker


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
Hva suger kuk? Melkor, du har nå transcendert evnen til å kommunisere sammenhengende. Det skal du være stolt av, sammenheng er så konvensjonelt uansett. Sliter med enormt whisky underskudd da det bare er små rester igjen av fem forskjellige typer her. Altså, pleier å ta vare på litt i stedet for å tømme flaska helt så ab, abc, abcd og abcde sammenlinger kan gjøres. men ah, her er jo små Cognac rester også. Flere centimeters bunnfall på den første flaska jeg fant.
Link to comment
Share on other sites

 

Fyfaen, burde tatt bilde: champ, masse kantarell, litt ku, salami, avokado, spinat, pepper, fløte, pasta, alt i en kjele. Jeg eier.

 

Hoppe suger kuk. Har drukket no whiskey, vin og øl. Det norske landslaget suger også kuk,.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
Er ikke det sjampis og cognac? Høres ikke ut som noen vinner.

 

Høres nesten like ille ut som shandy, som er halvt glass øl, halvt glass lemonade (Sprite). Typiske drikkere er kvinnfolk (ofte middelaldrede) som har lyst til å drikke øl, men som ikke liker smaken noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Oi. Nach fra klokken 23, det er første gang tror jeg.

 

Fors med foredrag på Bokcafeen på Neuf, en såkalt "debutant", som skriver stream-of-consciousness om "erindringer", hvordan det er å huske, "sjokkerende" bruddstykker om å slå dyr, en død mann som råtner i dusjen. Jeg tror jeg skjønner hva du mener når du snakker om norsk samtidslitteratur, Bill. Nikko Frobenius er visstnok i neste uke. Verd å gå på? Jeg tipper "nei". Men går sikkert likevel.

 

Men ja, i hvert fall, "nach" hos ei dame jeg er rimelig sikker på at du hadde HATA, Svank. Ikke bare var hun kristen, men hun trodde faktisk på ALLE religioner. Med andre ord, både norrøn, gresk og romersk mytologi er sannhet, sammen med kristendom, Islam, buddhisme, hinduisme, og så videre. Helt absurd, men hun trodde altså at både Zevs og Odin og Allah og Vishnu finnes på samme tid, bare at "den kristne skaperguden er høyest oppe, alle andre underordnet". Jeg hadde veldig lyst til å innta rollen som aggressiv ateist, og virkelig slakte henne, men valgte å være snill, tolerant. Skjønner ikke hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Men ja, i hvert fall, "nach" hos ei dame jeg er rimelig sikker på at du hadde HATA, Svank. Ikke bare var hun kristen, men hun trodde faktisk på ALLE religioner. Med andre ord, både norrøn, gresk og romersk mytologi er sannhet, sammen med kristendom, Islam, buddhisme, hinduisme, og så videre. Helt absurd, men hun trodde altså at både Zevs og Odin og Allah og Vishnu finnes på samme tid, bare at "den kristne skaperguden er høyest oppe, alle andre underordnet". Jeg hadde veldig lyst til å innta rollen som aggressiv ateist, og virkelig slakte henne, men valgte å være snill, tolerant. Skjønner ikke hvorfor.

 

Haha. Neste gang, bare gjør det.

 

Men for the record: Jeg hater absolutt ikke religiøse mennesker i segselv. Ikke egentlig. Kun organisert religion, og enkelte religiøse. Når religion blander seg inn i politikk og vitenskap ser jeg rødt. Eller når de bruker religionen sin for å prøve å kontrollere folk, eller gjøre folk redd.

Hun her virker jo bare heeelt out there. Kan ikke se for meg at jeg ville sett på henne som noen andre enn koko, slik du beskriver det. Og jeg hater ikke koko mennesker.

 

Her i Volda er det forresten myyyye kristne tullinger som henger opp lapper hele tiden og små sammenbrettede A4 brosjyerer med skrift på om at de er så engstelig for de ufrelste, og hva som vil skje med oss, og at de er "snille som advarer oss". Jeg må innrømme at slike ting provoserer meg litt. Når man går å dytter sitt livssyn oppi trynet på folk i gata da går det for langt.

 

Mitt svar på det er jeg litt stolt av da. Valgte å gjøre det litt humoristisk og parodisk. Jeg trykket opp noen identiske lapper om Islam, og at etter jeg fikk se Allah har jeg blitt så redd for de ufrelste kristne som kommer til å brenne i helvete. Har gitt disse lappene et par ganger, og har alltid på meg noen ekstra i tilfelle. Prisløse fjes. Forhåpentligvis lærer de..... men jeg ville ikke satset penger på det. :)

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Usedvanlig (og urovekkende) nøkterne promille-tanker, Uruloki.

Hehe. Har vel med at jeg egentlig ikke er så full enda. Men nå som jeg har barskap, BARE VENT!

 

 

Ja, Svank, hun var vel egentlig bare et klassisk tilfelle at "crazy lady". Og jeg er enig i mesteparten av det du skriver. Hun var jo faktisk ikke sånn "du må tro på det jeg gjør", det var vel kanskje derfor jeg lot det passere, og inntok rollen som snillist. Men likevel, det er ganske drøyt dette her. Hun har vel uansett en livshistorie som nesten legger opp til religion som skalkesjul, en livsflukt, som jeg fikk vite tidligere på kvelden, og det var vel derfor jeg ikke gadd å presse på med det, ettersom jeg da ville fremstått som tidenes verste drittsekk og mest usympatiske menneske.

 

 

Edit:

 

Vel, nå høres jo den dama på nachspielet ut som noe en blir veldig edru av veldig fort!

Haha. Veldig sant.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Ja, stasjonert i Volda. Liker det veldig godt sålangt. Hvor er du vokst opp? I Ørsta, Ålesund?

 

S,

 

Vet du hvor Sulesund er? Fergeleiet? Den øya (Sula). 30 minutt fra Ålesund

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...