Jump to content

Tråd for promille-tanker


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...

I dag drakk eg alkohol sjølv om eg hadde planlagd å ikkje gjere det.

 

Eg og venn a følgde etter venn b til ein fest der c, d, e, og andre folk var. Eller, det var ikkje ein fest, meir ein slags pre-fest til ein fest eg ikkje skulle på. Eg vart ein mann av lavt moralsk fiber. Ei ustanseleg kraft. Ei maskin som gjekk på alkohol og eg gjorde den vanlege moustache+ansikt male metoden under påvirkning. Eg gjekk so vidare med å snakke bullshit i ein time og dette ned trappa på vegen ut for å få "frisk luft." Eller, eg datt eigentleg ikkje, det var meir det at eg gjekk forsiktig ned trappa, heilt til eg mista kontroll på det siste steget og ramla over ende, og slo foten slik den vart hoven. Men, full som eg var, merka eg ikkje dette før mykje seinare.

 

Eg stakk frå pre-festen. Planla å gå heim og høyre på Two Gallants. Men i staden for overbeviste eg meg sjølv om at eg kunne kome meg inn på festen "nede i sentrum" ved å vise ein billett eg ikkje hadde. Når eg endeleg kom fram fann eg ut at, akk, eg kunne ikkje produsere ein billett av noken overbevisande validitet. Berre lommerusk og ein gammal sigarett. So eg stod der og lurte på kva eg skulle gjere, då ein gammal utanlandsk mann kom bort og begyndte å snakke med meg. Prøvde å forklare at eg trengde ein billett, eg nikka i einigheit og sa noke i duren "ja, eg veit, eg skal berre møte noken her." Eg skulle ikkje det. Eg begyndte uansett på eit eller anna vis å snakke med mannen om korleis han opplevde Norge. Eg hugsar ikkje mykje av samtalen, men det var ein fin samtale. Den typen samtale ein hugsar, sjølv om det faktiske innhaldet forblir bortgøymd ein stad i mine døyande alkoholiserte hjerneceller. Eg gløymer sikkert heile greia seinare.

 

Eg stakk so, og det tydeleg oppmerksam på mitt flaue forsøk på å gå normalt, til ein kamerat og sat der og såg 1/10 av ein film. Eg sa "hade" og vandra heim til min eigen hybel. Der hadde eg overaskande gode samtalar med folk eg likar, over internett.

 

No føler eg meg bra. Sjølv om foten er fucked up. Det var ein fin kveld.

Link to comment
Share on other sites

 
 

JAVEL, så er jeg litt full nå da. Kompis sovna på sofaen ved siden av meg. En eller annen extreme-makeover-sak på MTV. Det er en bra kveld. Men. Men hvorfor er ikke bare selvmord den "enkle løsningen" ut? Vi leste en selvmordsmelding på bussen, skrevet i krøkete håndskrift over bussetet. Hva for en "exit" er det? Sin siste melding i livet på et bussete? Jeg blir trist. Men hva er egentliig meningen da? Ikkke ironiser dette og si at dere aldri har tenkt tanken.

 

Han sover nå.

 

Dette er en bra tråd.

 

Men ikke ironiser dette, selv om jeg har korrekturleste det fem ganger før jeg var sikker på at det ikke var så ÅPENBARE SKRIVEFEIL i innlegget.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Javel, så blir jeg kanskje litt deppa på fylla.

 

Hver gang.

 

Han sover nå.

 

Hva faen er meningen?

 

Jeg beklager. Fra the ultimate high til the ultimate low. Mennesket er et rart vesen. Jeg vedder på at jeg kommer til å angre på denne posten i mårra. Minst 1 million engelske pund (SOM ER MYE MER ENN NORSKE KRONER HÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆ! (nå er det nok)).

Link to comment
Share on other sites

 
Hvordan er rusen denne gangen? Like kjip som vanlig?

JA DEN ER MINST LIKE KJIP SOM VANLIG!

 

(hvorfor COMPAQis (MED STOR COMPAQ) er for alkohol som det eneste LOVLIGE rusmiddelet FORTSATT er for meg GANSkE uforståelig)

 

JEG hører PÅ loveless NÅ (med ANNENHVER caps OG ikke (ja, DETTE er GANSKE ironisk ETTERSOM caps ikke BLE stavet i CAPS (to GANGER på RAD) jeg VETTA faen hva jeg snakker om jeg)

 

Men det er ganske kjipt ja. Men ganske fint. Men hva er din tolkning papillon?

 

Med tre setningner på rad startet på "men" (DETTE ER JO GANSKE GRAMMATISK UKORREKT).

Link to comment
Share on other sites

 

Ettersom men ikke er en GYLDIG "start-på-setningen-sak", og i tillegg at jeg presterte å annulere mitt eget poeng med at CAPS ikke var stavet i CAPS to ganger på rad SELVOM det var stavet i CAPS den ene gange. BÆÆÆÆÆÆÆD.

 

Og at jeg hadde mange skrivefeil i førsteposten selv om jeg korrekturleste den fem ganger. BÆÆÆÆD.

 

 

Hva kommer Bill (aka. billy berthanu (eller whatever) til å synes om dette (sikkert veldig dårlig (og bill er jo mitt idol))?)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Denne tråden var jo faktisk en glimrende idé.

 

Om jeg hadde vært Uruloki på fylla hadde jeg tenkt mindre og gjort mer faen. Ikke tenk så mye. Bare vær full. Blausen kan sikkert gi deg et par gode råd her.

Link to comment
Share on other sites

 
Denne tråden var jo faktisk en glimrende idé.

 

Om jeg hadde vært Uruloki på fylla hadde jeg tenkt mindre og gjort mer faen. Ikke tenk så mye. Bare vær full. Blausen kan sikkert gi deg et par gode råd her.

Ja, det vil jeg tro. Og jeg har egentlig vært ganske idiot på fylla i dag. Sånn "JEG BOR I STORBY JEG KAN VÆRE IDIOT OG VÆRE ANONYM FORDI INGEN KJENNER MEG". Litt sånn.

 

Men det er jo dette med NACH da, når man liksom skal "drøfte over hvordan man er vært på fylla, eventuelt hvor god man har vært i senga" eller NOE SÅNN. Og akkurat nå, ettersom VI har lest selvmordsmelding på bussen hjem og KOMPISEN min har sovna med en gang vi kom hjem, ja da kan man ikke unngå å bli litt DEPPA dal

 

Fy fææen ass. Sa Lena fra døden på oslo s.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Jeg var først på Pete Molinari på FOLKEN (det var veldig fint, Dylan/Hank Williams/William Nelson + fin stemme og bra publikuminteraksjon! ja det var bra) og så på, i kronologisk rekkefølge: checkpoint charlie....... eh, jeg husker ikke på navna på alle stedene. Men i hvert fall Opera (??? vet ikke om jeg var her), champs (med obligatorisk klining på "min bekjente" (selvsagt ingenting på meg)), dickens (FOR Å TA EN KJIP AVSLUTNING).

 

 

er det ingen andre som har noen flaue fyllaposter? ser ingen andre her.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Både Opera, Champs og Dickens ja. Forferdelige steder jeg besøkte ukentlig i et helt år. Jeg synes du har vært flink som unngikk klining Uruloki.

 

Jeg poster ikke flaue fylleposter siden jeg er Fyllakongen™ som aldri gjør noe flaut i fylla. Men mest av alt fordi jeg i det siste har gjennomgått en avsosialiseringsprossess hvor jeg har låst meg inn i kjelleren, trukket for gardinene og skrudd av mobiltelefonen. Derav ingen fyll.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jaja, det er bra uansett, for jeg er blitt kalt "du er så sinnsykt plagsom" av den FULLE PERSONEN, når jeg prøvde å hjelpe han i seng, og som man vet, "fulle personer og barn eller et eller annet slik, ja disse skal man høre sannheten av". Det er en utakknemlig verden. Jeg er tydeligvis plagsom. Jaja.
Link to comment
Share on other sites

 

04.00 FLAUT

 

Jeg kom akkarat hjem. Jeg måtte "passe på en venninne" i kveld. Hva gjør en egentlig når en 40 år gammel kis tafser bestevennennen din sin kjærste i skrittet? Jeg lot det skli over i evigheten og håper jeg ikke våkner bitter i morgen tidlig. Jeg håper det gjelder for fler en meg.

 

Tanker rundt kvelden.

1) 5 liter rødvin tar ikke knekken på meg

2) Jeg trenger bedre hjemmebrent

3) 05.21 Flaut

4) herr_kalkun .. flaut

 

x)Uruloki:

Jeg skal ikke sette meg som en ansvarsdukke for alle problemene alkohol påfører samfunnet, det kler ingen.

Dette er en veldig personlig sak, og jeg har kan godt si at jeg ikke er i mot at folk tar seg en blås fra tid til annen, men at det er utviklingen på sikt jeg ser som problematisk. Dette er mest fordi alle stonerene jeg kjenner står fast. Igjen veldig personlig, men alle personene jeg kjenner som røyker på en daglig basis og har gjort dette i årevis står fast i livet sitt. Selvsagt har de enorme planer om alt de skal gjøre med en gang de slutter å røyke, men det blir aldri realisert. Jordomseiling. India. Amserdam. The works.

I stedet for en gjeng med tak i har de endt som en gjeng paranoide, taffatte tøffelhelter som aldri kommer seg lengre en sitt eget stuevindu.

 

Her er det duket for en hasjens "Amélie-historie". Hit me.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...