Jump to content

Tråd for promille-tanker


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

One of those nights. Typisk kveld hvor jeg ikke klarer å bli full samme hvor mye jeg drikker, 10-15 rom & cola og en god del pils, vært barnepasser for to altfor fulle kompiser hele kvelden. Han jeg bor med tar bulimitrikset og får ut litt schtuff når vi endelig kommer hjem, tar på seg skoene og løper ut, sender tekstmeldinger á la "don't worry, I'm a big boy now", jeg løper halve byen rundt og leter etter han, fortsatt ingen tegn. Føkk dis shit. One of those nights.

 

Jævla kids.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ser for meg halvkveda steder jeg ville ønska meg til i kveld

når halvliterne når bunnen i god gammel stil og vekkr gamle minner.

Gi meg et plastkrus med brunt halvgums, en gammel lenestol og to bomser i basketak.

Jeg lener meg mot en murvegg på en høyde utenfor Guatemala by, ser piggtråd og geiter

bortenfor flyplassen. Jeg er klar for drømme. Jeg er klar for himmelen og jordens drønn.

Klar for likegyldige regnbygere, pasjonerte pendlere, drops fra narvesen. Jeg leser meg varm på levd liv og dynker glasset i skammens sprit.

 

Parafraserer en gammel avholdsvise: Alles skål!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Kaotisk husfest, homsebar med to venninner som plutselig finner ut de er lesbiske og lengre samtale med rastafari-uteligger i parken midt på natta slår aldri feil. 8/10
Link to comment
Share on other sites

 
 

Kaotisk kveld, sigaretter og Charlie, begge to for første gang for "romkameraten" min, rart nok. Joda, ok kveld. Men jeg kunne bare sagt "ja" og fått fitte, som så mange ganger før, men sa "nei" som vanlig. 6.124992

 

Jeg håper dette blir min siste post på DFilm egentlig. Trolig ikke, men forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 2 weeks later...

Nettopp mottatt regnskapet fra USA-turen. Klarte jeg virkelig å svi av 15-25 føkkings tusen per uke? Insane. Hunter S. Thompson-stuff. Får gå gjennom det i mårra med edru (altfor edruelig trolig) blikk.

 

Bad times. Jeg er gjeldsslave allerede.

 

Føøøøøkk.

Link to comment
Share on other sites

 

Nettopp mottatt regnskapet fra USA-turen. Klarte jeg virkelig å svi av 15-25 føkkings tusen per uke?

 

Shit mainn! Du har tydeligvis kost deg da ;) hehe

 

Står foran en ny tur selv, men 15 blir nok hele budsjettet mitt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Promilletanke nr1: hvorfor er det så forbanna stille her inne for tida?!

 

Synes også det er leit at her er så stille. Jeg har vært usannsynlig opptatt de siste ukene og med en master-oppgave hengende konstant over hodet er ikke det alltid jeg har tid til å skrive her inne.

 

Det er leit at Pretender ikke er så aktiv lenger; var alltid så mange gode filmtips å hente der.

 

Vi må få i gang litt mer aktivitet her inne!

 

Dette ble

fragmentert.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er jo ikke bra at det er stille på forumet, men det gjør ingenting at denne tråden holder kjeft. Det er selvsagt synd at aktiviteten er lav for tida, og håpet er jo at trenden snur, men da håper jeg personlig at det skjer hovedsakelig relatert til filmtråder og ikke bare til quiz, smilefjes og fante-fyll. Jeg tror ikke Uru har rett i at det er holdninga mi som bidrar til dette, men heller ei viss anna (skal vi si egosentrisk) holdning generelt - der det er standard med, som nevnt, å leke Captain DrunkFace og rate film/musikk fra 1-10, mens ingen er hypp på verken å kommentere, diskutere eller følge opp trenden når folk orker å skrive ordentlige ting om noe; være det film, musikk eller hva som helst. Det er grunnen til at det har dabba av her inne og jeg veit jeg ikke er alene om den tanken.

 

Jeg var egentlig ikke ute etter å starte en diskusjon. I utgangspunktet skulle jeg bare lufte litt leken frustrasjon over utviklinga/ den økende synligheta til denne tråden, men når slike saklige og seriøse svar legger hodet mitt på tiltale-giljotinen, så må jeg nesten få dvele litt på det som faktisk har basis i virkeligheta. For det er alltid noe som er klart og noe som er tøys. Det må det jo være lov å si.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er jo ikke bra at det er stille på forumet, men det gjør ingenting at denne tråden holder kjeft. Det er selvsagt synd at aktiviteten er lav for tida, og håpet er jo at trenden snur, men da håper jeg personlig at det skjer hovedsakelig relatert til filmtråder og ikke bare til quiz, musikk og fante-fyll.

 

Det må det jo være lov å si.

 

Enig at det er skuffende lite filmprat, men det er da også ganske koselig å høre om Urus dameproblemer, idiotkompiser og lesbiske venninner. Føler her er nok ironisk distanse til at det ikke bare blir kleint. En såpass "ufiltrert" tråd som denne er dømt til å inneholde mye piss, men det dukker da opp morsomme ting innimellom?

 

Men med det sagt, synes jeg nok kanskje at diskuterfilm er en plass hvor folk er redd for å være helt ærlige; dele helt oppriktige tanker. Blir litt sånn man vokter seg for å si noe feil. Jeg vil ha mer prat om filosofi, samfunn, politikk uten at det trenger å være gjort i alkoholrus. Husker da jeg og svank debatterte om kjønn over sånn ca ti forumsider. Haha. Those were the times.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Takk Allah for det - kleinere greie enn at folk (her og der faktisk med innlagt liksom-fylleri) bretter ut helgelivet sitt til allmenn skue skal du lete lenge etter.

Jeg tenkte vel mer på forumet generellt, enn akkurat denne tråden...

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 
  • 3 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...