Jump to content

Forum åpnet igjen!


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Men det er jo sant. :)

 

S,

He he he!

Om jeg kan få replisere på ditt vis så vil jeg karakterisere mesteparten av DF som mye pretensiøst vrøvl av unge medievitenskapsstudenter som tror de kan "kose" seg med Tarkovskij og Godard. Det er jo bare tull, og en øvelse i en eventuell parringslek ute på byen i Trondheim hvor man kanskje kan dra like pretensiøse damer som liker å diskuter brudd på 180-graders-regelen klokken 5 om morgenen. :-) Når vi først setter ting på spissen altså :-D

Link to comment
Share on other sites

 
He he he!

Om jeg kan få replisere på ditt vis så vil jeg karakterisere mesteparten av DF som mye pretensiøst vrøvl av unge medievitenskapsstudenter som tror de kan "kose" seg med Tarkovskij og Godard. Det er jo bare tull, og en øvelse i en eventuell parringslek ute på byen i Trondheim hvor man kanskje kan dra like pretensiøse damer som liker å diskuter brudd på 180-graders-regelen klokken 5 om morgenen. :-) Når vi først setter ting på spissen altså :-D

 

Jeg tar ikke dette så seriøst når det kommer fra ringlederen av en filmkult full av 30 åringer som enda ikke har gitt slipp på superheltlekene sine.

 

Pwnd!

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, seff, helt enig her! Eneste grunnen til at jeg ser på Tarkovskij er for å trekke damer. Faktisk er jeg den mest populære kisen i lokalet hver eneste gang jeg er ute på byen, alle disse sårbare, grublete jentene som tenker lavt om seg selv og liker KUNST fordi det BERØRER dem bare flokker seg rundt meg, og så sitter vi og drikker en fin rødvin og snakker om religion, filosofi og leser dikt for hverandre, før det bærer hjemover til lettere angstfylt sex etterfulgt av pinlig taushet og eksistensiell angst.

 

Akkurat derfor ser jeg på Tarkovskij-filmer, faktisk. Godt du endelig gjennomskuet meg, gbang, jeg har levd i skjul i så mange år nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Å! Det er så gøy å være på DF igjen! Hadde nesten glemt hvor seriøse dere er! Gøy gøy gøy!

 

@Uruloki: Mitt svar, om du ikke leste Svankys opprinnelige innlegg, var et forsøk på en ironisk/sarkastisk karakteristikk over samme lest som han benyttet. Altså, ikke så veldig personlig. Ikke ta det ille opp om du følte deg truffet.

Link to comment
Share on other sites

 
@Uruloki: Mitt svar, om du ikke leste Svankys opprinnelige innlegg, var et forsøk på en ironisk/sarkastisk karakteristikk over samme lest som han benyttet. Altså, ikke så veldig personlig. Ikke ta det ille opp om du følte deg truffet.

Mitt svar var da ment minst like mye som en ironisk/sarkastisk karakteristikk, som en slags teit selvironi. Men det slo visstnok ikke helt an. Ikke tro at jeg ble fornærma eller noe, jeg prøvde bare å være morsom tilbake jeg, men det gikk visst ikke helt som jeg tenkte.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Hva kan jeg si? Jeg er over 30 og liker superhelter. Dobbel-ironi er min kryptonitt.

Sånn er det. Din favorittsuperhelt'a?

 

???

Aksebrudd i film regner jeg med. Som f.eks Godard gir beng i i Vivre sa vie (om jeg husker rett (ikke at han er den eneste som gjør dette, men)).

Link to comment
Share on other sites

 
Sånn er det. Din favorittsuperhelt'a?
Oj! Det er et heavy spørsmål for en fyr som har slukt mye sånne saker opp gjennom årene... Må si at kanskje X-men har en liten ekstra plass i hjertet mitt, men det er nok mest fordi de er veldig enkle å identifisere seg med når man er 13-14 år og ikke har så mange venner... (for ordens skyld: så ordna det med venner seg etter hvert altså...).

Når det gjelder de siste årene så er jeg kanskje ikke så opptatt av superhelter i tegnet form som jeg er i filmatisk utgave, mest fordi jeg finner underholdningsverdien av filmene mer engasjerende og ikke minst billigere å holde orden på. Jeg liker veldig godt de to første Spider-Man-filmene (er generelt veldig glad i Sam Raimi) og så liker jeg også årets Iron Man (Jon Favreau har grepet på passabel amerikansk underholdningsfilm så det holder). Ellers er jo Tim Burtons versjon av Batman ubestridelig de beste.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Okei. Jeg var alltid mer interessert i skurkene enn heltene sjæl, egentlig. Men ellers har det vel gått mest i Batman.
Da synes jeg kanskje, med unntak av Tim Burtons Batman, at skurkene har gjort seg bedre i det opprinnelige formatet.
Link to comment
Share on other sites

 
Oj! Det er et heavy spørsmål for en fyr som har slukt mye sånne saker opp gjennom årene... Må si at kanskje X-men har en liten ekstra plass i hjertet mitt, men det er nok mest fordi de er veldig enkle å identifisere seg med når man er 13-14 år og ikke har så mange venner... (for ordens skyld: så ordna det med venner seg etter hvert altså...).

Når det gjelder de siste årene så er jeg kanskje ikke så opptatt av superhelter i tegnet form som jeg er i filmatisk utgave, mest fordi jeg finner underholdningsverdien av filmene mer engasjerende og ikke minst billigere å holde orden på. Jeg liker veldig godt de to første Spider-Man-filmene (er generelt veldig glad i Sam Raimi) og så liker jeg også årets Iron Man (Jon Favreau har grepet på passabel amerikansk underholdningsfilm så det holder). Ellers er jo Tim Burtons versjon av Batman ubestridelig de beste.

 

Har du noengang sett "Big" med Tom Hanks?

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
Da synes jeg kanskje, med unntak av Tim Burtons Batman, at skurkene har gjort seg bedre i det opprinnelige formatet.

Jeg synes nok at Ledger er en helt klart bedre Joker enn Nicholson. Men uansett, jeg mente ikke at jeg "liker best skurkene i Batman". Det var ment som to forskjellige setninger egentlig. "Jeg liker best skurker generelt sett", men når det gjelder helter og slik "har jeg alltid vært en Batman-gutt".

 

Saken er vel den at jeg EGENTLIG ikke har lest så mye superhelttegneserier, men at jeg fortsatt synes det er grusomt interessant å lese OM dem. Jeg har hatt mange runder på Wikipedia hvor jeg egentlig bare sitter og leser om superhelter/villains, hva som skjer med dem i forskjellige serier, alle disse crossover-greiene også videre. Det synes jeg er sjukt interessant faktisk. Selv om jeg sjelden setter meg ned og leser en hel tegneserie.

 

Den eneste tegneserien, eller "graphic novel" om du vil være fin på det, jeg har lest i nyere tid, er Sandman: Preludes & Nocturnes. Som jeg elska. Men jeg kom meg aldri videre. Men jeg liker helst at alt skal være så mørkt og jævlig som mulig når jeg først leser tegneserier.

 

 

Dette er f.eks fabelaktig:

 

http://img393.imageshack.us/img393/1862/jokerwebnc3.jpg

 

 

Dette er ikke like kult:

 

http://img132.imageshack.us/img132/2914/joker2fu3.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...