Uruloki 15 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Siden YMDb har avgått ved døden, er det på tide å gi litt hjerterom for Listsofbests.com, for å fortsette med listeaktiviteten. Dermed lager vi en samletråd for våre personlige topplister her, så kan resten av brukerne krysse av og markere og alt som er gøy. Yes. Alle burde selvfølgelig lage ei slik liste. Om det så er 5 filmer der, eller 500. Også kan man sikkert diskutere og kommentere etter hvert, og skryte litt av hvor mange prosent av andres lister man har sett. Listene samles i første post etter hvert som de kommer inn. Alex Topp 20/Topp 100awfBaderingBadSmileBlodpudding/BlodpuddingCOMPAQisCypheroNdodraugen2kFrenzyherr kalkunHowieItachiJensKAHKiddoKubrickLarsP/LarsPmaestromats-MontagNomansvallyragooSpeikstoppushplayTMwtPTo-Be-FrankUrulokiwertoi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Er dette det beste alternativet til Ymdb/ Shompy? Synes det er litt uoversiktlig, og man har ikke mulighet til å kommentere andres lister. Jeg irriterer meg også litt over at det ikke er brukt originaltitler på filmene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 15, 2008 Author Report Share Posted October 15, 2008 Joda, det er kommentarfelt nederst der. Og man kan legge inn filmer slik man vil, om du vil legge inn med originaltittel er det bare å gjøre det. Saken er at de skiller mellom utgivelser her, ikke kun filmene. Listsofbests er mer "produktorientert", kanskje. Jeg syntes også det var litt uoversiktlig i starten, og det er kanskje ikke den ultimate arvtageren til YMDb, men det er jo så sabla moro og enkelt å holde styr på hvor mye man har sett av forskjellige lister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Hmm, jeg får vel følge strømmen og mekke en selv, men jeg merker jeg driter litt i hvor mye jeg har sett av forskjellige lister, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Sånn ca. Litt annerledes en den opprinnelige listen jeg har, men jeg føler meg spontan og lagde en heller uformell liste over mine preferanser for øyeblikket. Og jeg er i det late hjørnet i dag, så det forblir med 10 filmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Jeg la inn lista mi selv. MODERATORPOWER:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Jeg har laget en liste. Det tok meg to minutter, så jeg har vel glemt de fleste av viktighet. Skal renovere den senere. http://www.listsofbests.com/list/59813/compare/Nordmann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wertoi 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Da har også jeg, i mangel på noe bedre å gjøre, satt sammen en liste. Urangert, for det å sette filmer opp mot hverandre ødelegger nattesøvnen min. Det er valgt mer med hjerte enn med hjerne. Ganske trivelig, og Tarkosvky-fri, faktisk. http://www.listsofbests.com/list/59818?edit=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 16, 2008 Author Report Share Posted October 16, 2008 Jeg la inn lista mi selv. MODERATORPOWER:(Din kuk! Ikke klarte du å legge den inn alfabetisk heller. Bra liste forresten. Jeg har laget en liste. Det tok meg to minutter, så jeg har vel glemt de fleste av viktighet. Skal renovere den senere. http://www.listsofbests.com/list/59813/compare/NordmannJeg ser nå at jeg kanskje burde skrevet "filmliste". Så langt har jeg kommet:wertoi: 66%Alex: 45%Badering: 40%TMwtP: 28%herr_kalkun: 0% (søren) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 LarsP's "My favorite twenty movies". Tjo-bing, denne kan fort bli utvidet til et større antall, eventuelt stokket om på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Har Df vurdert å gjøre slik som jeg ser flere engelskspråklige filmforum gjør, lage en egen forumkategori for lister, hvor hver bruker oppretter sin egen tråd med sin toppliste? Jeg vet ikke om det gagner forumet eller ei, men har bare registrert at det er en trend på den store verdensveven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Kul tråd (jeg savner YMDB!) Helt enig med KAH, bare se f. eks her hvor flott det blir: http://www.thelifecinematic.com/board/viewforum.php?f=39 Mine samlede favoritt filmer i stigende rekkefølge:http://www.listsofbests.com/list/59842 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Toppliste-delen på TLC fungerer utmerket. Hadde vært morsomt med en slik her også (selv om jeg selv ikke er så fryktelig aktiv ^__^). Film journaler blir kanskje litt mye, dog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Har Df vurdert å gjøre slik som jeg ser flere engelskspråklige filmforum gjør, lage en egen forumkategori for lister, hvor hver bruker oppretter sin egen tråd med sin toppliste?Ja, Df, vurdér dette. Hvis hvert medlem får sin tråd så kan man jo editere inn i første post også bidragene til 90-, 80- og 70-listene sine. Pluss evt lists of best-lister og blablabla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 17, 2008 Author Report Share Posted October 17, 2008 Joda, hvorfor ikke. Hva synes hersker Svank? LarsP: 35%Nomansvally: 0% (oioi, dette er dårlig fra min side! Og det er jo ikke bare én film heller, som kalkun sin) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Wertoi: 78%LarsP: 75%TMwtP: Sånn rundt 50%, var så steike mange filmer å gå gjennom, jeg bare skummet kjapt igjennomHerr Kalkun: 0% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Wertoi: 69%Badering: 60%LarsP: 45%Nomansvally: 30%TMwtP: 42%Uruloki: 80%Jens: 86%Kubrick: 74% aiai, mye å ta igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Jeg har i dag (på jobb) sortert litt på listen min. Det er jo 250 filmer, men ser at jeg mangler noen fortsatt som MÅ inn. Men hvem skal ut...Listen er nå likevel litt mer korrekt opp til de 50 første. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 http://www.listsofbests.com/list/59850 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 http://www.listsofbests.com/list/59849 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 wertoi: The Killing of a Chinese Cookie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 wertoi: The Killing of a Chinese Cookie? Haha, utrolig hva en bokstav kan gjøre.http://www.imdb.com/title/tt0074749/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 17, 2008 Author Report Share Posted October 17, 2008 Jens: 70%Kubrick: 56% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Alex: 95%Badering: 90%Herr kalkun: DustJens: 96%Kubrick: 92%LarsP: 40%Nomansvally: 60%. Fin liste. Men skrev du Kiarostamitittelen rett?TMwtP: 70%Uruloki: 100%wertoi: 86%. Forutsatt at jeg har sett "The Killing of a Chinese Cookie"... Har Df vurdert å gjøre slik som jeg ser flere engelskspråklige filmforum gjør, lage en egen forumkategori for lister, hvor hver bruker oppretter sin egen tråd med sin toppliste?Tja. Denne listemanien vil jo aldri dø, så... og brukerne vil jo velge selv format/kriterier i et slikt opplegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Herr kalkun: Dust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts