Jump to content

Post din "Lists of Bests"-liste her

Uruloki
 Share

Recommended Posts

Siden YMDb har avgått ved døden, er det på tide å gi litt hjerterom for Listsofbests.com, for å fortsette med listeaktiviteten. Dermed lager vi en samletråd for våre personlige topplister her, så kan resten av brukerne krysse av og markere og alt som er gøy. Yes. Alle burde selvfølgelig lage ei slik liste. Om det så er 5 filmer der, eller 500. Også kan man sikkert diskutere og kommentere etter hvert, og skryte litt av hvor mange prosent av andres lister man har sett.

Listene samles i første post etter hvert som de kommer inn.

Alex Topp 20/Topp 100

awf

Badering

BadSmile

Blodpudding/Blodpudding

COMPAQis

CypheroN

dodraugen2k

Frenzy

herr kalkun

Howie

Itachi

Jens

KAH

Kiddo

Kubrick

LarsP/LarsP

maestro

mats-

Montag

Nomansvally

ragoo

Speik

stoppushplay

TMwtP

To-Be-Frank

Uruloki

wertoi

• Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er dette det beste alternativet til Ymdb/ Shompy? Synes det er litt uoversiktlig, og man har ikke mulighet til å kommentere andres lister. Jeg irriterer meg også litt over at det ikke er brukt originaltitler på filmene.

Joda, det er kommentarfelt nederst der. Og man kan legge inn filmer slik man vil, om du vil legge inn med originaltittel er det bare å gjøre det. Saken er at de skiller mellom utgivelser her, ikke kun filmene. Listsofbests er mer "produktorientert", kanskje. Jeg syntes også det var litt uoversiktlig i starten, og det er kanskje ikke den ultimate arvtageren til YMDb, men det er jo så sabla moro og enkelt å holde styr på hvor mye man har sett av forskjellige lister.

Jeg la inn lista mi selv. MODERATORPOWER:(

Din kuk! Ikke klarte du å legge den inn alfabetisk heller.

Bra liste forresten.

Jeg har laget en liste. Det tok meg to minutter, så jeg har vel glemt de fleste av viktighet. Skal renovere den senere. http://www.listsofbests.com/list/59813/compare/Nordmann

Jeg ser nå at jeg kanskje burde skrevet "filmliste".

Så langt har jeg kommet:

wertoi: 66%

Alex: 45%

Badering: 40%

TMwtP: 28%

herr_kalkun: 0% (søren)

Har Df vurdert å gjøre slik som jeg ser flere engelskspråklige filmforum gjør, lage en egen forumkategori for lister, hvor hver bruker oppretter sin egen tråd med sin toppliste? Jeg vet ikke om det gagner forumet eller ei, men har bare registrert at det er en trend på den store verdensveven.

Har Df vurdert å gjøre slik som jeg ser flere engelskspråklige filmforum gjør, lage en egen forumkategori for lister, hvor hver bruker oppretter sin egen tråd med sin toppliste?
Ja, Df, vurdér dette. Hvis hvert medlem får sin tråd så kan man jo editere inn i første post også bidragene til 90-, 80- og 70-listene sine. Pluss evt lists of best-lister og blablabla.

Joda, hvorfor ikke. Hva synes hersker Svank?

LarsP: 35%

Nomansvally: 0% (oioi, dette er dårlig fra min side! Og det er jo ikke bare én film heller, som kalkun sin)

Jeg har i dag (på jobb) sortert litt på listen min. Det er jo 250 filmer, men ser at jeg mangler noen fortsatt som MÅ inn. Men hvem skal ut...

Listen er nå likevel litt mer korrekt opp til de 50 første.

Alex: 95%

Badering: 90%

Herr kalkun: Dust

Jens: 96%

Kubrick: 92%

LarsP: 40%

Nomansvally: 60%. Fin liste. Men skrev du Kiarostamitittelen rett?

TMwtP: 70%

Uruloki: 100%

wertoi: 86%. Forutsatt at jeg har sett "The Killing of a Chinese Cookie"...

Har Df vurdert å gjøre slik som jeg ser flere engelskspråklige filmforum gjør, lage en egen forumkategori for lister, hvor hver bruker oppretter sin egen tråd med sin toppliste?

Tja. Denne listemanien vil jo aldri dø, så... og brukerne vil jo velge selv format/kriterier i et slikt opplegg.