Kiddo 0 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Lurte på å kjøpe denne selv. Hvilken utgave kjøpte du? Plukka opp denne til 59 spenn på pk: http://i37.tinypic.com/2hx85t5.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Plukka opp denne til 59 spenn på pk: http://i37.tinypic.com/2hx85t5.jpgMeget hyggelig pris du fikk den til. Det der er forresten KochLorber utgaven - her er hva DVDBeaver har å si om den: The Instituto Luce is more accurate in terms of color. The Koch has a greenish haze over it. There is minor ghosting on the Koch as it was transferred to NTSC directly from a PAL source. The film is originally in the Bergamasco dialect. Both have the original language but the Instituto Luce also has the more standard Italian as a dub option. The Instituto Luce has a commentary (in Italian) and the film is divided over 2 discs. The Instituto Luce subtitle font an color are superior to the Kochs'. We recommend the Instituto Luce package. Edit: Det fins også en tredje overføring - Nouveaux Pictures. Siterer Beaver igjen: Okay, I still haven't come to a positive conclusion but so far the Nouveaux Pictures DVD is a head by a length, but we now see it has non-removable subtitles. It is as sharp, seems to have more accurate color (see red skin tones of the LUCE + Koch discs) and next to the LUCE DVD, the Italian disc seems brightened. I will be conforming the details of the Nouveaux disc as soon as I receive it. Right now it is the one to buy unless you despise burned in subtitles. Det jeg lurer på er om Arrow sin utgave bruker Luces/Nouveaux sin overføring eller en enda nyere og mer forbedret overføring. Noen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Ok, alle norske filmer fra 70-tallet, samt de jeg vil fremheve blant dem. Men har selvsagt ikke sett alle. * Bjurra (1970) * Skulle det dukke opp flere lik er det bare å ringe... (1970) * Operasjon V for vanvidd (1970) * Exit (1970) * Olsenbanden og Dynamitt-Harry (1970) * Douglas (1970) * Døden i gatene (1970) * En dag i Ivan Denisovitsj' liv (1970) * Balladen om mestertyven Ole Høiland (1970) * Love is war (1970) * Voldtekt (1971) * Full utrykning (1971) * Skal vi leke gjemsel? (1971) * Same Ællin (1971) * Rødblått paradis (1971) * 3 (1971) * Gråt elskede mann (1971) * Norske byggeklosser (1971) * Abort (1971) * Hjemme hos oss (Husmorfilmen våren 1971) (1971) * Lukked avd. (1972) * Marikens bryllup (1972) * Kampen om Mardøla (1972) * Olsenbanden tar gull (1972) * RA (1972) * Ture Sventon - Privatdetektiv (1972) * Motforestilling (1972) * Kjære lille Norge (1973) * Fem døgn i August (1973) * Jentespranget (1973) * Når villdyret våkner (1973) * Maria Marusjka (1973) * Kanarifuglen (1973) * Knut Formos siste jakt (1973) * Brannen (1973) * Ragnarock (1973) * Anton (1973) * To fluer i en smekk (1973) * Olsenbanden og Dynamitt- Harry går amok (1973) * Bør Børson Jr. (1974) * Bobbys krig (1974) * Kimen (1974) * Sommerfuglene (1974) * Mors hus (1974) * Olsenbanden møter Kongen & Knekten (1974) * Den siste Fleksnes (1974) * Bortreist på ubestemt tid (1974) * Under en steinhimmel (1974) * Crash! (1974) * Edvard Munch (1974) * Knutsen & Ludvigsen (1974) sannsynligvis 70-tallets dårligste film teknisk * Ungen (1974) * Einar Schankes gledeshus. Høstrevyen 1974 (1974) * Prostitusjon (1974) * Faneflukt (1975) * Glade vrinsk (1975) * Min Marion (1975) * Olsenbandens siste bedrifter (1975) * Skraphandlerne (1975) * Flåklypa Grand Prix (1975) * Hustruer (1975) * Eddie og Suzanne (1975) * Hvem eier Tyssedal? (1975) * Fru Inger til Østråt (1975) * Tut og kjør (1975) * Sauda-streiken 1970 - Streik! (1975) * Istid (1976) * Kjære Maren (1976) * Vårnatt (1976) * Den sommeren jeg fylte 15 (1976) * Lasse & Geir (1976) * Operasjon Kano (1976) * Tillitsmannen (1976) * Angst (1976) * Oss (1976) * Bør Børson II (1976) * Heksene fra den forstenede skog (1976) * Stå på! (1976) * Reisen til julestjernen (1976) * Olsenbanden for full musikk (1976) * Regn (1976) * Ante (1977) * Dagny (1977) * Det tause flertall (1977) * Mormor og de åtte ungene i byen (1977) * Øyeblikket (1977) * Kosmetikkrevolusjonen (1977) * Olsenbanden og Dynamitt-Harry på sporet (1977) * Åpenbaringen (1977) * Den allvarsamma leken (1977) * Karjolsteinen (1977) * Formynderne (1978) * Filmens vidundelige verden (1978) * Olsenbanden og Data-Harry sprenger verdensbanken (1978) tittelen er en klassiker i seg selv * Hvem har bestemt..!? (1978) * Pøbel (1978) * Operasjon Cobra (1978) * Det andre skiftet (1978) * Rallarblod (1979) * Vi spillopper (1979) * Kvinnene (1979) * Ingen roser... takk (1979) * Arven (1979) * Svartere enn natten (1979) * Lucie (1979) * Olsenbanden og Dynamitt-Harry mot nye høyder (1979) * Mormor og de åtte ungene i skogen (1979) * Kronprinsen (1979) * Bravo! Bravo! (1979) * Tvers igjennom lov (1979) * Kjærleikens ferjereiser (1979) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 1. Eraserhead2. One Flew Over The Cuckoo's Nest3. Jeder für sich und Gott gegen alle4. El Topo5. Texas Chainsaw Massacre6. The Tenant7. Suspiria8. The Holy Mountain9. A Clockwork Orange10. Monty Python and the Holy Grail ja, jo, tja. jeg vet da faen.ser for meg store endringer etter hvert. er mye 70-talls jeg skulle ha sett. EDIT:setter i gang med endringer allerede, dette sugde, aner ikke hva jeg vil ha på listen, får vel bare legge meg og glemme denne en stund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wyeth 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 1. Jeder für sich und Gott gegen alle (Herzog, 1974)2. Herz aus Glas (Herzog, 1976)3. Land des Schweigens und der Dunkelheit (Herzog, 1971)4. Aguirre, der Zorn Gottes (Herzog, 1972)5. Woyzeck (Herzog, 1979)6. Nosferatu: Phantom der Nacht (Herzog, 1979)7. Fata Morgana (Herzog, 1971)8. Stroszek (Herzog, 1977)9. Days of Heaven (Malick, 1978)10. Dersu Uzala (Kurosawa, 1975) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppushplay 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 * Exit (1970) Denna hadde jeg glemt. dritbra norsk film med en dritheit vibeke løkkeberg. I denne filmen er hun litt sånn mitt i mellom anna karina i en godard film og pam grier fra f.eks foxy brown. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 1. Jeder für sich und Gott gegen alle (Herzog, 1974)2. Herz aus Glas (Herzog, 1976)3. Land des Schweigens und der Dunkelheit (Herzog, 1971)4. Aguirre, der Zorn Gottes (Herzog, 1972)5. Woyzeck (Herzog, 1979)6. Nosferatu: Phantom der Nacht (Herzog, 1979)7. Fata Morgana (Herzog, 1971)8. Stroszek (Herzog, 1977)9. Days of Heaven (Malick, 1978)10. Dersu Uzala (Kurosawa, 1975)Fanboy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 16, 2008 Author Report Share Posted October 16, 2008 Foran 1900?Absolutt, Last Tango er mer ikonisk, særegen og med en briljerende Brando. Men min Bertolucci-favoritt er Il Conformista - det er en del bilder i den filmen som får nakkehårene til å reise seg. Har ikke sett så mye av ham nei. Ingenting, kan jeg vel si. Men Chabrol står også høyt på lista fra før.Synes forøvrig du burde sjekke ut "vol 1" også (virker som du har vol 2-boksen fra Arrow). Er høyere konsentrasjon av mesterverker der. Meget hyggelig pris du fikk den til. Det der er forresten KochLorber utgaven - her er hva DVDBeaver har å si om den: The Instituto Luce is more accurate in terms of color. The Koch has a greenish haze over it. There is minor ghosting on the Koch as it was transferred to NTSC directly from a PAL source. The film is originally in the Bergamasco dialect. Both have the original language but the Instituto Luce also has the more standard Italian as a dub option. The Instituto Luce has a commentary (in Italian) and the film is divided over 2 discs. The Instituto Luce subtitle font an color are superior to the Kochs'. We recommend the Instituto Luce package.Jeg så denne på Koch-Lorber for noen år siden, litt grumsete var det, men kan ikke si det sjenerte allverden. Så 59,- virker som en grei deal - filmen var et mesterverk.Jeg vil tippe at Arrow hang seg på den franske overføringen, det har iallefall vært tilfellet med en del andre filmer derfra. På den annen side er jo disse andre utgivelsene fryktelig gamle, så det er kanskje noe nytt og bedre på gang (Arrow sin kom ut ifjor?). Si ifra hvordan den er da, hvis du får tak i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Dette var jaggu vanskelig. 1. Alien (1979)2. Halloween (1978)3. The Abominable Dr. Phibes (1971)4. Monty Python and the Holy Grail (1975)5. Mitchell (1975)6. Apocalypse Now (1979)7. Dawn of the Dead (1978)8. Taxi Driver (1976)9. Death Race 2000 (1975)10. Attack of the Killer Tomatoes! (1978) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Last Tango er nok, som pretender skriver, mer ikonisk enn 1900 (Novecento) som lenge har vært litt bortglemt, inntil den rundt dvd-lanseringen for et par år siden har fått veldig mye mer (og fortjent) oppmerksomhet. Selv liker jeg også sistnevnte klart best av de to, selv om (eller kanskje nettopp fordi) Bertolucci her smører virkelig tykt på. Det er en film av episke dimensjoner, lang og ambisiøs, strekker seg over flere tiår, om familier, barndom, oppvekst, nedturer, oppturer, kjærlighet, politikk og store samfunnsomveltninger. Pompøst og vakkert, Ennio Morricone bak musikken, nydelig foto, og en film med mange dristige og minneverdige enkeltscener. En tydelig Bertolucci-signatur over det hele, veldig tydelig. Filmen strekker seg over fire timer, men det føles som to. Last Tango varer i to, men føles som fire. For å sette det litt på spissen. Tror for øvrig Uruloki vil like Last Tango bedre enn 1900. Uansett, når det gjelder Bertolucci er det ingenting som overgår eller er i nærheten av mesterverket Il Conformista. (når det gjelder 60-tallet, som skal holdes utenfor her, ser jeg imidlertid veldig frem til å se Before the Revolution som har ligget i må-se-hyllen en stund nå; en film jeg har stor tro på basert på hva jeg har sett, lest og følt). Ellers tror jeg som andre har nevnt John Cassavetes og i særdeleshet A Woman Under the Influence kan passe Uruloki bra. En fantastisk film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Vurderer å bidra selv i denne tråden. Virker å være mange trygge, gode filmer å velge i. Men et par nøkkelfilmer jeg gjerne skulle sett før en liste blir sendt inn. men hvor faaafo får man tak i il conformista ulovlig da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Det er en bra trend som har dukket opp her, med at alle uttaler seg om hva jeg kommer til å like eller ikke like. Snart trenger jeg ikke velge selv engang, jeg liker det (eller gjør jeg ikke det?)! 1900 hørte jeg så mye om i barndommen at den ikke er "forbigått" her i gården i hvert fall. En av favorittfilmene til morra mi. Ikke at det er noe negativt, hun har da litt peiling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 16, 2008 Author Report Share Posted October 16, 2008 Last Tango er nok, som pretender skriver, mer ikonisk enn 1900 (Novecento) som lenge har vært litt bortglemt, inntil den rundt dvd-lanseringen for et par år siden har fått veldig mye mer (og fortjent) oppmerksomhet. Selv liker jeg også sistnevnte klart best av de to, selv om (eller kanskje nettopp fordi) Bertolucci her smører virkelig tykt på. Det er en film av episke dimensjoner, lang og ambisiøs, strekker seg over flere tiår, om familier, barndom, oppvekst, nedturer, oppturer, kjærlighet, politikk og store samfunnsomveltninger. Pompøst og vakkert, Ennio Morricone bak musikken, nydelig foto, og en film med mange dristige og minneverdige enkeltscener. En tydelig Bertolucci-signatur over det hele, veldig tydelig. Filmen strekker seg over fire timer, men det føles som to. Last Tango varer i to, men føles som fire. For å sette det litt på spissen.Jeg kommer ikke til å kjøre noe svært tanks-angrep på 1900, da det er årevis siden jeg så både den (på vhs), og Last Tango. Men minnene etter sistnevnte er sterkest - selv om det selvfølgelig kan være forskjellige årsaker til det. 1900 var massivt og pent, men har sett en del av disse generasjonsdramaene, og likt andre bedre. Uansett, når det gjelder Bertolucci er det ingenting som overgår eller er i nærheten av mesterverket Il Conformista.Her er jeg enig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Jeg har ikke helt satt meg inn i reglene her. Hvor nøyaktig skal man være. "Ta det på følelsen"? En film man så noen år tilbake, "beste EVER", plasseres trygt på toppen? Eller er man pliktig å gjøre opp skikkelig regnskap, stå inne for enhver plassering, film friskt i minne, begrunnelse klar. Skriver egentlig dette innlegget bare for å ha et påskudd for å nevne følgende: Jeder für sich und Gott gegen alle er en god tittel! Skulle ønske jeg likte den nok til å sette på lista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Jeder für sich und Gott gegen alle er en god tittel!Veldig enig, en av de beste. Denne filmen har jeg hatt liggende lenge, samt flere Herzogfilmer jeg ser det kommer forslag på her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Jeder für sich und Gott gegen alle er en av tidenes titler ja. Angående Il Conformista så bestilte jeg den akkurat selv, finnes kun på Sone 1, så man er avhengig av sonefri spiller. Den er billig hos amazon, både com og co.uk. Skal visstnok også være en veldig god utgivelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Men hvem kjøper film! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Men hvem kjøper film! Eeeh.. jeg. Har til dags dato ikke lastet ned en eneste film, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wyeth 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Fanboy.Heh, jau. Eg kunne vel ha begrensa meg til éin film per regissør. Men dette er jo Herzog sitt tiår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Eeeh.. jeg. Har til dags dato ikke lastet ned en eneste film, hehe. sært. så forresten Mean Streets i dag. den kommer i allefall ikke på lista mi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats 0 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Il Conformista: hæ? Jeg så den en gang for et par år siden og husker den som et langt gjesp. Jeg var dog ikke spesielt trøtt. Gikk jeg fullstendig glipp av noe helt magisk? Egentlig ditto for 1900 som jeg syns var.. 4 timer lang, men føltes som 8? Last Tango er imho fantastisk. Brando gjør ting i den filmen som er hjertestoppende. Jeg kjøper også film og laster ned lite. Fint å eie ting, syns jeg, og fint å støtte de folka som faktisk bruker mye ressurser på å få gitt ut film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Denna hadde jeg glemt. dritbra norsk film med en dritheit vibeke løkkeberg. I denne filmen er hun litt sånn mitt i mellom anna karina i en godard film og pam grier fra f.eks foxy brown. Lurer på om du blander denne og Liv (1967)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Jeg laster også svært sjelden ned film, men det er en del som er såpass dyrt og vanskelig tilgjengelig at jeg ikke har noen som helst problemer med å skaffe meg de via nettet eller kompiser. Jeg er tross alt student, og alt som ikke går til mat og bøker går til film. Mer kan de faen ikke forlange. Dessuten, om man skal ha tak i en film på rappen, så er det langt mer behagelig å dra ned ting fra nett. Jeg tror ikke filmindustrien lider noen nød fordi jeg evt. kjøper en film senere i livet, eller evt. ikke kjøper den fordi den var ræv. Når det er sagt skal jeg, aherm, skaffe meg Il Conformista jeg også. Uvisst hvordan akkurat for øyeblikket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppushplay 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Lurer på om du blander denne og Liv (1967)?Trukke det. er ikke exit den når ho løper rundt med pistol og henger på den øya utafor bergen? veldig godardish og veldig pen vibeke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 1. The Wicker Man (Hardy 1973)2. Barry Lyndon (Kubrick 1975) 3. McCabe & Mrs. Miller (Altman 1971)4. Aguirre, der Zorn Gottes (Herzog 1972)5. Jeremiah Johnson (Pollack 72)6. Performance (Cammel, Roeg 1970)7. Utvandrarna (Troell , 1971) 8. Under the Flag of the Rising Sun (Fukasaku 1972)9. Apocalypse Now (Coppola 1979) 10.Le Cercle Rogue (Melville 70) En film pr. regissør her også, Ellers hadde det bla. blitt minst tre Altman filmer Boblere: ChinatownLe LocataireMASHPattonPat Garret and Billy the KidImagesThe Long GoodbyeThree WomenNashvilleDersu UzalaAll the Presidents Men Don't Look NowSilent RunningThe Go-Between Emperor of the NorthAlienThe Long GoodbyeEl topoDawn of the DeadThe GodfatherJuste Avant la NuitLe BoucherTaxi DriverIl ConformistaSuspiria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts