Jump to content

Film fra sør 2008


Recommended Posts

http://www.filmfrasor.no

 

Noen skal skal? Jeg tar turen til Oslo til helga for å få med meg det filmfaglige seminaret. Utover uka blir det FFS, Warhol-utstillingen på Astrup Fearnly og Keiji Haino på Blå.

 

Ting jeg umiddelbart ser jeg må få med meg: Kiyoshi Kurosawas nye Tokyo Sonata, Zhang-ke Jias 24 City, den thailandske Body og P.V.C.-1 som jeg glipp av under Kosmorama.

Link to comment
Share on other sites

 

Kompis vil ha meg med på Haino. Vet ikke. Forsåvidt interessant, har likt noe jeg har hørt. Og er jo på Blå. Nei dette blir vanskelig.

 

Jeg skal nok se Disgrace, bare for å bli skuffet og konstatere at "boka var bedre". Neida, tror settingen kan egne seg på film, golde landskaper, kanskje en del skuling. Håper de har mot til å kjøre sin egen greie, utvikle noen få av bokas aspekter. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

 

Keiji Haino kommer til å bli knall. Har også stor tro på Hair Stylistics, det nye prosjektet til Violent Onsen Geiha-fyren. Blir nok inspirert galskap, tipper jeg. Dessuten er trommisen i Afrirampo, som er den andre oppvarmeren, veldig søt. Haino er dessuten kjent for å spille laaaange sett, tre timer sist han var i Oslo, så det blir nok value for money.

 

Du må stikke innom og si hei til meg!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har vært på Blå veldig mange ganger i det siste men har ikke fått med meg at Keiji Haino skal spille. Nå som jeg vet det, kommer jeg til å stille opp. Ang. Blå: Dälek kommer den 29.!!!

 

Så også igjennom Film fra sør-programmet og jeg må si jeg føler meg sinnsykt lite oppdatert på de aktuelle filmene. Jeg ser Zann lister opp et par-tre han skal se, men er det noen filmer "man" bør få med seg, som er essensielle, som kanskje Zann har sett før? Jeg skal forsøke å delta på Film fra sør, men har ikke peiling på hva jeg bør se.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Næh, har ikke sett så mye av det som vises. Jeg så Wonderful Town på Kosmorama, det er den eneste kinofilmen jeg har reist meg og forlatt.

 

Vedr. Haino - det blir triokonsert, ikke separat oppvarming av Hair Stylistics og Picachu.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...