Gromgutten 0 Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 Edit: Denne siden er fin for å sjekke ut kommende filmer!Coming Attractions Tenkte vi kunne samle alle småtrådene om kommende filmer i en stor en, så er det litt lettere å holde styr på. Samtidig som jeg kan bidra litt selv: Mission Impossible III er på vei til en kino nær deg i mai, og teaseren ble nettopp sluppet (her). Lost og Alias-skaper JJ Abrams skriver og regisserer, noe som er spennende. Noe som var styrken til DePalmas M:I var nettopp fokuset på samarbeid og temawork på stilige undercoveroppdrag. Og JJ Abrams er jo kjent for å fokusere på slike elementer i seriene sine. Han kan umulig greie å servere slow-motion-nonsenset som John Woo vartet opp med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gromgutten 0 Posted December 14, 2005 Author Report Share Posted December 14, 2005 Så må jeg nevne den filmen jeg gleder meg mest til i hele 2006: Michel Manns neste film, Miami Vice. http://img459.imageshack.us/img459/1181/dtop18003ib.jpg Michael Mann er en regissør jeg har fått veldig sansen for i det siste, og nå jobber han med sitt største budsjett noensinne (noe som ikke nødvendigvis er positivt). Miami Vice har Colin Farrel og Jamie Foxx i rollene som de to narkodektektivene. Filmen hadde orginalt et budsjett på på hele $ 120 millioner, men det ryktes nå at det har sprukket ganske mye pga av at produksjonen har blitt flyttet mellom mange søramerikanske land pga orkaner og opprør, og havnet på overtid. Det skal også ha blitt problemer med Colin Farrell og han rusmisbruk, men filmingen ble ferdig før han fikk tatt overdose her i forgårs. Dette filmen blir den første som er 100% digital uten bluscreen, filmen med samme kamera som ble brukt i store deler av Collateral. Selv vet jeg ikke om jeg er så positivt innstilt til DV. Når man skal filme arkitektur om nattet blir resultatet bedre, men når man skal filme mennesker closeup så funker det bedre med cellulosens sjarmende fargepalett. Gå inn på hjemmesiden og sjekk ut traileren. Til sist kan jeg nevne at Wolfgang Petersen har noe på gang, en ny actionfilm kalt Poseidon. Den ser helt håpløs ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 Angående Poseidon så er det en remake av The Poseidon Adventure fra 70-tallet. En film som plukket med seg 10 Oscarnominasjoner og bl.a. hadde Gene Hackman i en rolle. Er vel et drøyt år siden jeg så filmen, og ble faktisk litt imponert over hvor godt den har holdt seg. Veldig annerledes enn nåtidens katastrofefilmer, og jeg tror bruken av spesialeffekter i remaken vil fjerne atmosfæren og stemningen som gjorde originalen spennende. Man fokuserte på menneskene og innsiden av cruiseskipet med hvordan en liten gruppe mennesker skulle komme seg ut i sikkerhet, med bl.a. en del interessant psykologi. Jeg tipper remaken blir en sommer-blockbuster med masse spesialeffekter noe jo teaseren også vitner om. I originalen var det aldri bilder av hvordan bølgende slo over og knuste skipet, det var ikke det som var det interessante... Skal dog sies at de vel heller ikke hadde muligheten til det da. Jaja. Jeg har skrevet en liten "anmeldelse" om Poseidon-teaseren på FL: http://www.filmlisten.no/cgi-bin/visnyhet.cgi?id=1522 PS! Gromgutten: Greit nok med denne tråden, men jeg synes egentlig det er for få nye tråder som dukker opp på FL og har egentlig ikke så stor sans for samletråder som fort blir litt uoversiktlige og mange diskusjoner som flyter i hverandre. Synes absolutt det er mange enkeltfilmer som kan få egne tråder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 Har aldri sett den originale Poseidon filmen, men en får vel ikke akkurat troa på den når en ser at det er Wolfgang Petersen som står ved roret Makan til døll regissør han har blitt. De tre siste filmene hans har jo vært regelrett søppel, og det fra en mann som har laget ett mesterverk som Das Boot. Phfføy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaeira 0 Posted December 23, 2005 Report Share Posted December 23, 2005 Her er noen som kan bli interessante(?):Inland Empire - David LynchLes Disparus - Jacques AudiardThe Hills Have Eyes - Alexandre AjaBabel - Alejandro González IñárrituHana yori mo naho - Hirokazu KoreedaMaster of Space and Time - Michel GondryThe Host - Joon-ho BongThe Fountain - Darren AronofskyThe Fantastic Mr. Fox - Wes AndersonWhere the Wild Things Are - Spike JonzeChaos - Jonathan GlazerThe Lady from Shanghai - Kar Wai WongParis, je t'aime - En hel haug.London Fields - David Cronenberg Scoop - Woody AllenThe Departed - Martin Scorsese Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted December 23, 2005 Report Share Posted December 23, 2005 Flott liste, Zaeira. Du har fått med det meste av hva jeg gleder meg til der! Vil bare legge til noen:The Black Dahlia - Brian De PalmaThe Good Shepherd - Robert De NiroAll the King's Men - Steven ZaillianV for Vendetta - James McTeigueLady in the Water - M. Night ShyamalanMiami Vice - Michael MannSouthland Tales - Richard KellyInside Man - Spike LeeOg kunne jo egentlig også nevnt filmer som Oliver Twist, Munich, Syriana, The New World, Match Point, Da Vinci-koden osv. Og egentlig også Brokeback Mountain, Walk the Line, Mrs. Henderson Presents og Good Night, and Good Luck. (de fire siste har jeg dog fått sett) Jeg gleder meg til filmåret 2006! Neste jeg gleder meg til er for øvrig: Sympathy for Lady Vengeance. Regner ikke med at jeg vil motta den i posten før i januar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaeira 0 Posted December 23, 2005 Report Share Posted December 23, 2005 Jeg har senket forhåpningene mine for å motta filmen før nyttår, jeg òg: "With reference to your order of "Sympathy for Lady Vengeance", please be advised that the release date of this DVD has been delayed to 27 Dec. 2005 due to the package problem. We are really sorry for this delay and we will ship your order when this item is released." Pft. Er dog glad jeg bestilte denne utgaven, da den - tydeligvis - er den eneste som vil både ha kinoversjonen i farger og versjonen som gradvis går i svart/hvitt mot slutten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted December 23, 2005 Report Share Posted December 23, 2005 The Black Dahlia - Brian De Palma Ååå, denne kan jo bli fantastisk. Mitt favorittdrap gjennom tidene jo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2plus2 0 Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 The Notorious Bettie Page The story of Bettie Page, uber-successful 1950's pin-up model, one of the first sex icons in America, and the target of a Senate investigation (based on her bondage photos). http://www.dtheatre.com/story_images/pagestill1.jpg http://www.dtheatre.com/story_images/BettiePageposter.jpg Hjemside og trailere Wow, endelig en biografifilm jeg kan se frem til, er ikke så veldig glad i bio sjangeren, men ser bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Scary Movie 4 må jo sies å være et av årets høydepunkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gbang 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Scary Movie 4 må jo sies å være et av årets høydepunkt. Kødder du? Jeg har fryktelig mange filmer jeg venter på i år og flere av dem er allerede nevnt her men jeg kan jo slenge ut to filmer som kan bli artig og som forhåpentligvis ikke så mange har fått med seg ennå: Special 5-25-77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Kødder du?Absolutt ikke. 3. installasjonen var helt fantastisk og etter traileren å dømme så blir den fjerde hysterisk morsom den og.Scary Movie 4 - Trailer Det er selvsagt andre filmer jeg og gleder meg til, men de er nevnt tidligere i denne tråden. Underworld - Evolution kommer om 2 uker. Det kan jo bli særs underholdende. Den filmen som står høyest på ønskelisten er "A Scanner Darkly". Litt tilleggsinformasjon om den:Aint it Cool - A Scanner Darkly Gets Scanned by a few more people!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 "Inland Empire" er selvsagt øverst på min liste, men jeg tror også "Rescue Dawn" kan bli spennende. Endelig et nytt spillefilm-prosjekt fra min helt Werner Herzog, og ikke nok med det - dette ser ut som en slick Hollywood-film med stjerner som Christian Bale og Steve Zahn. Det foregår i jungelen, Herzogs rette element, så dette går helt sikkert fint. Trailers og slikt her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizarro 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 "Inland Empire" er selvsagt øverst på min liste, men jeg tror også "Rescue Dawn" kan bli spennende. Endelig et nytt spillefilm-prosjekt fra min helt Werner Herzog, og ikke nok med det - dette ser ut som en slick Hollywood-film med stjerner som Christian Bale og Steve Zahn. Det foregår i jungelen, Herzogs rette element, så dette går helt sikkert fint. Trailers og slikt her. Har stor tro på 'Rescue Dawn'. Har inntrykk av at det kan bli en fin balansegang mellom pene og glatte bilder og gritty gal- og faenskap. Må få sett 'Little Dieter Needs To Fly' først, ser det ut til, men jeg tviler på at det blir noen dårlig opplevelse. Har hørt godord både her og der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Kødder du? Jeg har fryktelig mange filmer jeg venter på i år og flere av dem er allerede nevnt her men jeg kan jo slenge ut to filmer som kan bli artig og som forhåpentligvis ikke så mange har fått med seg ennå: Special 5-25-77 5-25-77 der så kul.hovedrollen fra en av mine favorittserier, "freaks and geeks" som desverre ble tatt av luften etter bare ca 18 episoder, har jo hovedrollen i filmen, bør vel bli morsomt. ellers så er vel den filmen jeg gleder meg mest til V for Vendetta, selv om jeg har ikke så alt for store forhåpninger til den, men det er vel det beste når filmer basert på svært gode tegneserier blir laget, kan fort bli skuffelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gbang 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 5-25-77 der så kul.hovedrollen fra en av mine favorittserier, "freaks and geeks" som desverre ble tatt av luften etter bare ca 18 episoder, har jo hovedrollen i filmen, bør vel bli morsomt. Freaks and Geeks var en stor og ektefølt serie med fantastiske karakterer og musikk! Jeg digger den og måtte selvfølgelig kjøpe DVD-boksen som er en liten praktutgave! Ellers ser jeg at Seth Rogen fra nevnte serie og flere av produsentene, forfatterene og regissørene fra serien gjør det sånn passelig med flere filmer om dagen: bl.a. The 40 year old virgin, Unaccompanied Minors og Knocked Up. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gbang 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Ojojojoj! Holdt på å glemme to garanterte perler: Steve Buscemis Lonesome Jim og Jack Blacks rolle som meksikansk fribryterprest i Nacho Libre. Til de som ikke har sett traileren til den ennå er det bare å si: "You're missing out!" "Chancho.. When you are a man.. Sometimes you wear stretchy pants in your room..... Is for fun!" Morsomste hittil i år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 I tillegg til de som er nevnt er Flags Of Our Fathers av Clint Eastwood en jeg ser fram til.Sin City 2, Inland Empire, Miami Vice og Zodiac blir sikkert også gode filmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 ^wow, kommer sin city 2 allerede i år? tenkte det var neste år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 Sin City er nok - dessverre - utsatt til neste år. Regner for øvrig med å rekke en pressevisning av V for Vendetta nå på fredag. Gleder meg stort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted April 11, 2006 Report Share Posted April 11, 2006 Disse kan jo hende jeg ser nærmere på http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/marieantoinette/ http://www.apple.com/trailers/independent/...otthat/trailer/ http://www.apple.com/trailers/independent/...haters/trailer/ http://www.apple.com/trailers/independent/...erjohn/trailer/ http://www.apple.com/trailers/independent/...addict/trailer/ http://www.apple.com/trailers/paramount_cl...ttruth/trailer/ http://www.apple.com/trailers/independent/...temale/trailer/ og denne selvsagt http://www.apple.com/trailers/independent/...raint9/trailer/ og ikke minst denne! en god del fine dokuer, gleder meg.. også gleder jeg meg til denne...http://img63.imageshack.us/img63/9532/skuespillerendrema99263p8ev.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted May 1, 2006 Report Share Posted May 1, 2006 Jeg sitter og ser på traileren til 'A Scanner Darkly' om igjen og om igjen. Makan til trailer. Fantastisk bruk av 'Teen Angst' av M83 (musikken som begynner når "Keanu Reeves" kommer opp omtrent 1:10). Egentlig nok av positive faktorer å nevne; Phillip K. Dick, Linklater, Rory Cochrane, Woody Harrelson, Winona Ryder, Robert Downey Jr., forhåpentlig musikk av M83, rykter om at Thom Yorke er med på musikksiden også, animasjon som virker helt utrolig bra. Dette her blir rett og slett knall. Jeg gleder meg som en unge. Juhu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scatterbrain 0 Posted May 7, 2006 Report Share Posted May 7, 2006 Inland Empire er nok den filmen jeg ser mest frem til å se i år (hvis den kommer i år). Er skeptisk til Scorsese sin nyinspilling av Mou gaan dou, som er en av de beste thrillerene som er laget. The Fountain av Aronofsky ser spennende ut også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Ny trailer til M. Night Shyamalans Lady in the Water. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Hm. Er det bare meg som synes den så en smule corny ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts