Jump to content

Greit, då er det slutt på DVD-kjøp frå mi side


Sjukheit
 Share

Recommended Posts

Eg trudde at eg hadde kome over ei utgåve av ein flott film (Raging Bull Ultimate Edition til 100 kr) og så kjem den helvetes "du ville ikke stjelt en bil"- antinedlastingsvideoen når eg sett i discen. Eg vert så provosert at eg knapt finn ord for det. Når eg opplevde det same med Conan the Barbarian for ei tid tilbake, gjorde det ikkje mykje ettersom det var høve til å spole forbi jævelskapet, men slik luksus fantest ikkje her. Eg vart i så dårleg humør at eg ikkje gadd å sjå filmen.

 

Og kvar er eigentleg logikken i å anklage dei som faktisk betalar for produktet for å ha stelt det? Slik det er no, ser eg det som ein klar fordel å laste ned filmar enn å kjøpe dei dersom det er slik propaganda på dei. Eg ville i alle fall aldri ha kjøpt filmen om eg visste kva som venta med på førehand.

 

Finst det ei liste over DVDar som inneheld denne møkkareklamen, eller kanskje det er ein ide å starte noko slikt?

Link to comment
Share on other sites

 
Støttes. Den slags vanvittig propaganda gjør meg oppriktig forbannet når den , rett som det er, dukker opp bl.a i kinosalen. FLOTT GJORT FOLKENS! VI HAR BETALT FOR DEN HELVETES FILMEN, SPRØYT OSS MED KRIGERSK RETORIKK OM SMUGTITTING som belønning??! Og kampanjen er hysterisk nok som den er, som om den slags skremsler er det som hjelper. Hva med å tenke på å levere mer salgbare produkt isteden? Ikke opplevd disse på dvd'er, er det et nytt fenomen blir det boikott ja.
Link to comment
Share on other sites

 

Hadde det ikke vært for at jeg noen ganger prioriterer filmkjøp fremfor alkohol eller sex så skulle jeg gjerne vært med på boikotten.

 

Det er helt fantastisk at ærlige forbrukere skal bli rammet av slik drittslenging. Jeg håper Herr Giske tar seg en tur til byen sin slik at jeg og han får tatt oss en prat.

Link to comment
Share on other sites

 
Opplevde det samme, lå en sånn Engelsk copyright propoganda film om å ikke kjøpe pirat kopierte filmer på Blue Velvet dvd'en min, men jeg kan heldigvis bruke fast forward knappen. Stuselige greier...
Link to comment
Share on other sites

 

Opplevde det samme med sesong 6 av Simpsons. 4 stk DVD, HVER ENESTE av dem har den åndsforlatte propagandasnutten når man setter dem i spilleren. Riktignok kan man hoppe forbi dem, men så kommer det opp en tekstplakat med samme budskap som man ikke kan hoppe over, denne vedvarer i noen sekunder. Den slags gir meg lyst til å bli pirat på pur faen, det er faktisk enda verre enn Das Boot Director's cut på VHS (kjøpevideo altså) som hadde et par reklamer FØR selve filmen begynte.

 

Faktisk tror jeg første gangen jeg så den markskrikerske propagandaen var for nesten et år siden, da jeg for første og eneste gang løste billett til luksussalen på Fokus kino (her i Tromsø). Ikke bare betalte jeg nesten dobbel pris for litt mer bekvemme seter, i tillegg ble vi som betalende tilskuere belemret med den sedvanlige reklamen før filmen og ble som nevnt anklaget for å være pirater (hvis vi hadde vært det, så hadde vi vel blitt hjemme og sett filmen der). I det hele tatt vitner den slags om en bemerkelsesverdig blanding av grådighet og forfølgelsesvanvidd.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg husker fortsatt første gangen jeg så en slik en: Donnie Darko kjøpt i England for £3 i forfjor sommer. Jeg blei reint redd. Det var en skummel type med et brennjern med en © på, som han brant kameralinsa med. Så kom det en fin "COPYRIGHT - IT'S A FACT"-logo. Og jeg tenkte at den stilen der kan da aldri videreføres, for en elendig måte å få folk til å slutte å laste ned filmer, for en stygg og ubrukelig stil. Men nå er den jammen her i Norge òg, bare med nye beskjeder. Takk skal dere ha. Men slikt vil aldri få meg til å gi opp å se en film eller bli spesielt forbanna.
Link to comment
Share on other sites

 
Det er ikkje slik at eg sluttar å sjå film grunna dette, det er berre at eg mislikar å verte praktisk talt anklagd for piratverksemd når eg nyttar eit produkt eg strengt tatt har betalt for. Men eg vert nok inspirert til å ta handelen min utaskjærs om eg på den måten kan unngå slike ting på filmar eg kjøper.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tror jeg hadde en lignende tråd oppe på gamle DF, men den var vel kanskje mer rettet mot generelt søppel man kan finne igjen på DVDer (både antipiratsøppel og reklamesøppel).

 

Det er noen ganger jeg blir så irritert at jeg holder på å sprekker. Det aller aller aller verste er bokser med TV-serier som har en standard "kopiering-er-slemt"-tekst på fjaksen mer eller mindre eksotiske språk, og man er tvunget til å sitte å glo på hele den føkkings intetsigende paraden av merkelige tegn fordi luringene har gjort det umulig å skippe de. Huff.

 

Det som er så fantastisk med det hele (som allerede nevnt) er jo at det faktisk bare er de som kjøper DVDene som får se dette fjaset. Hva i det aller svarteste er det de prøver å oppnå? Irritere de få kundene som ikke er irriterte nok til å bli lovbrytere fra før av?

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...