Kubrick 0 Posted December 7, 2005 Report Share Posted December 7, 2005 Takeshi Kitano http://www.filmlisten.no/bilder/org_size/Beat1075935484.jpg Ny regissørvote, denne gangen er det det japanske geniet Takeshi Kitano som det skal stemmes på! Selv stemte jeg på Hana-bi, en herlig blanding av drama og yakuza-action. Zatoichi, Sonatine, Vilolent Cop og Boiling Point er også herlige. Egentlig er alle filmene hans herlige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted December 7, 2005 Report Share Posted December 7, 2005 Har dessverre ikke sett Kikujiro. Men tviler sterkt at den vil slå Sonatine som er en av yndlingsfilmene mine. Og siden Dolls er den eneste av disse filmene som jeg ikke liker, må jeg bare få si at Takeshi Kitano er en stor mann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted December 7, 2005 Report Share Posted December 7, 2005 Omtrent dødt løp mellom Hana-bi og Sonatine. Men jeg havner til slutt på førstnevnte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Har ikke sett så altfor mange av disse, men av de jeg har sett foretrekker jeg Hana - Bi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted December 8, 2005 Report Share Posted December 8, 2005 Sonatine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Hana-bi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Jeg stemte på "A Scene at the Sea" som jeg synes oppsummerer alle styrkene til Kitano som regissør. Lavmælt og asketisk men med en sterk emosjonell kjerne. Ikke noe lett valg, jeg liker alt jeg har sett av ham, utenom "Dolls". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Jepp, A Scene at the Sea er fantastisk. Og selv om hovedkarakterene aldri sier noe, klarte den faktisk å holde meg engasjert gjennom hele filmen (hadde aldri trodd en slik film kunne klare det). Mye grunnet Joe Hisaishis nydelige musikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoner 0 Posted December 13, 2005 Report Share Posted December 13, 2005 Stemte Kikujiro. Den er ganske trivelig, og musikken er super. Mislikte Hana-bi, og det har holdt meg fra å kjøpe purk-trilogien hans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts