Jos 5 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Her kan dere komme med forslag til fremtidige kåringer vi kan ha her på forumet. Kanskje finner du en kåring på nettet som vi kan ta vår variant av, eller du kan finne på en selv. Det er opp til deg. Vi samler det her slik at de (også kalt ildsjeler) som har tid til å gjennomføre en slik kåring kan få ideer herifra, istedenfor å finne på alt selv. Start tenketanken! Opne idebanken! Manken og hanken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted September 25, 2008 Author Report Share Posted September 25, 2008 For å starte selv så har vi selvsagt http://www.imdb.com/chart/bottom , imdbs bunnliste. Men det kan vise seg vansklig å gjennomføre, for vi ser vel ikke dårlige filmer, gjør vi vel? Hadde også tenkt å gjennomføre en kåring på beste ensemble, ala spesialprisen i denne utdelingen: http://www.imdb.com/Sections/Awards/Golden_Globes_USA/1994 (nederst på siden) så den dukker nok opp forhåpentligvis innen noen dager. Så dere kan tenke dere om litt, for jeg vil helst poste mine egne nominasjoner når jeg starter kåringen. Ellers så er tråden herved åpnet for forslag: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 - Beste britiske filmer - topp 10 (evt. topp10 innenfor hvert tiår). - Topp 10 spanskspråklige filmer evt. topp 10 latinamerikanske filmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 - Beste britiske filmer - topp 10 (evt. topp10 innenfor hvert tiår). - Topp 10 spanskspråklige filmer evt. topp 10 latinamerikanske filmerJeg er for slike nasjonalitetskåringer. Topp 10 franske, spanske, engelske, amerikanske, japanske, osv. filmer. Kan bli bra. Og ikke minst danne flotte lister for hvor man burde starte når man vil utforske utenlandsk film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Anbefaler å ikke ha sjangeravstemninger ihvertfall, tror jeg. Husker jeg prøvde på en skrekkfilm på det gamle forumet. Det funket ok nok, men de fleste sjangere er så tvetydelige, og de fleste filmer her inne er ting som er blandinger av så mye. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Hvorfor kan vi ikke kåringene omhandle forumets medlemer? - Mest kredible medlem (f.eks. Zelmo Swift)- Flinkeste medlem (f.eks. Zann)- Flinkeste medlem 2 (f.eks. pretender)- Flinkeste medlem 3 (f.eks. Kiddo)- Morsomste medlem (f.eks. blausen)- Peneste mann (f.eks. Papillon)- Mestskrivende medlem (f.eks. Uruloki) De medlemene jeg satte i parantes skal gi en indikasjon på hvem det er mulig å stemme på i en slik kåring, informativt og greit. Skal vi begynne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 - Mestskrivende medlem (f.eks. Uruloki)Det er da noe. Jeg lever for "kvantitet foran kvalitet", vet du. Jeg stemmer uansett for! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TMwtP 8 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Hva med musikk? Et annet forum jeg vanker på (legger dere merke til hvor lite jeg reklamerer) er i ferd med å avrunde en «Favorittalbum fra 90-tallet»-kåring som ga mye aktivitet. Senere blir det visst 80-tallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 For! Jeg stemmer egentlig for alle forslag her. Kåringer er alltid gøy, uansett hva de omhandler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Jeg er for alt. Kanskje ikke kjøre igang alt på en gang? Jeg har nok med å se åttitallsfilm for tiden, men kan sikkert lytte til f.eks 90-tallsmusikk når jeg jobber eller noe. How about it? Musikkåring? Et annet forum jeg vanker på (legger dere merke til hvor lite jeg reklamerer)- TMwtP stemmes på som mest reklamefrie medlem, helt klart. - Peneste mann (f.eks. Papillon)En slik kåring er kanskje det eneste jeg er imot. Ser for meg at det kan lede til en del sjalusi, interne konflikter, baksnakk på toalettet osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 En slik kåring er kanskje det eneste jeg er imot. Ser for meg at det kan lede til en del sjalusi, interne konflikter, baksnakk på toalettet osv.DFilm trenger litt indre stridigheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted September 25, 2008 Author Report Share Posted September 25, 2008 Og så må vi ha beste og mest originale kåring. Uansett. Som noen kanskje vet så er jeg i hotellbransjen for øyeblikket. Så dermed hadde for min del vært morsomt å kjøre i gang en beste produksjon med hotell som en betydlig del av historien. The Shining, Hotel Rwanda, Fawlty Towers, for å nevne noen, men skulle gjerne funnet noen litt mer positive, men kanskje ikke helt Olsenbanden møter Kongen og Knekten eller Home Alone 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Topplister for album hvert tiår høres knall ut. Selv om musikksmaken på forumet her er noe mer vikende enn filmsmaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Hva med Fjolls til fjells og Barton Fink? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Jeg kommer til å starte en sånn musikkåring neste helg. Jeg tenker meg vi starter med 90-tallet, om det ikke er for stor uenighet for det. Så kan dere jo gjøre dere klare, tenke litt igjennom, og høre på litt musikk i mellomtiden. Ingen som har noe imot at jeg tar på meg ansvaret for en slik kåring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Ingen som har noe imot at jeg tar på meg ansvaret for en slik kåring? Nei, kjør på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted October 4, 2008 Report Share Posted October 4, 2008 Som ivrig dokumentarfantast hadde det vært interessant om vi kunne fått dratt i gang en avstemning om tidenes beste dokumentarfilmer. Hva sier folket - er dere hypp på dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted October 4, 2008 Report Share Posted October 4, 2008 Jeg svarer ja som vanlig! Og sånn ellers: skal få starta musikkåringa i løpet av morgendagen. Eller kanskje på søndag. I løpet av helga i hvert fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted October 4, 2008 Report Share Posted October 4, 2008 Som ivrig dokumentarfantast hadde det vært interessant om vi kunne fått dratt i gang en avstemning om tidenes beste dokumentarfilmer. Hva sier folket - er dere hypp på dette? Jeg sier "GO!" til det, høres ut som en nydelig plan. Topp 5? Topp 10? Eneste jeg ser ut til å være imot, er som pretender, disse om brukere på forumet. For det første har det nå ingenting med film å gjøre, for det andre kan det fort skape unødvendigheter. Diskusjoner som egentlig ikke fører til noe godt. Så "Nay" fra meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted October 4, 2008 Report Share Posted October 4, 2008 Jeg sier "GO!" til det, høres ut som en nydelig plan. Topp 5? Topp 10? Tenkte meg først en topp 10, men det er så himmla mange bra dokumentarer der ute at jeg foreslår en Topp 15. Høres det greit ut? Kunne det kanskje friste med en kåring av de ti beste kortfilmene i samme slengen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted October 7, 2008 Author Report Share Posted October 7, 2008 Kortfilmer er også en god ide, men vi må bestemme en maks lengde. Tror grenselandet ligger rundt 50-60 minutter. Ellers så lurer jeg på om folket er hypp på en spillkåring? Turbaserte RPG-spill begynner å bli en sjelden gjenstand under nye titler, så det er kanskje på tide og sette strek og kåre tidenes beste turbaserte RPG-spill. Vet ikke hvor mye erfaring dere har fra den sjangeren, men det er ihvertfall den sjangeren som ser ut som at den snart legger inn årene til tross for en stor fanbase. Det er nok MMORPGene som har påvirket alle til å bli mer actionbaserte, og dermed nær sagt gitt turbaserte sitt banesår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speik 1 Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 De fleste filmfestivaler skiller kortfilm og feature ved 60-minuttersmerket. Og hvordan definere turbasert RPG? Neverwinter Nights f.eks, er vel begge deler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 Korfilm - 0-30 min. Novellefilm - 30-60 min. Spillefilm - 60+ min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2plus2 0 Posted December 18, 2008 Report Share Posted December 18, 2008 Ellers så lurer jeg på om folket er hypp på en spillkåring? Turbaserte RPG-spill begynner å bli en sjelden gjenstand under nye titler, så det er kanskje på tide og sette strek og kåre tidenes beste turbaserte RPG-spill. Vet ikke hvor mye erfaring dere har fra den sjangeren, men det er ihvertfall den sjangeren som ser ut som at den snart legger inn årene til tross for en stor fanbase. Det er nok MMORPGene som har påvirket alle til å bli mer actionbaserte, og dermed nær sagt gitt turbaserte sitt banesår.Tror turbaserte RPG-spill lever i beste velgående på de bærbare konsollene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts