Jump to content

Spill prat


Jos
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De har ikke tatt over prosjektet dog, så grafikken vil nok være en del annerledes enn LA-prosjektet. Purcell sier at det antageligvis kommer til å bli en del mørkere, og mer gritty, uten at de skal ta bort humoren av den grunn selvfølgelig.
Link to comment
Share on other sites

 

Nå har jeg vel ikke interesert meg nok i temaet at jeg har lest en masse artikeler, men husker jeg leste en artikel i norske Pc Gamer hvor de skrev at de håpet at Broken Sword4 skulle "gjennopplive" sjangeren, så det inntrykket jeg fikk. Artikelen la mye press på hvordan eventyr sjangeren var en "døende" spillesjanger, og dette inntrykket har de satt fram så lenge jeg leste bladet (blir nevnt mange ganger i forskjellige artikeler og anmeldelser. Nye adventure spillet Farenheit har vist slått an hos publikum ser det ut til, men fikk gjennomsnittelig karakter i Pc Gamer, kan foresten ikke huske mange spill som har fått bra kritik i skandinaviske spille magasiner på lenge (ikke en gang den herlige Myst serien)

 

Uansett bare inntrykket disse spillemagasinene får frem (har også lest litt i Britiske spilleblader, samme der)

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det ligger latent i papirutgivelsene rundt om kring, og selv om jeg har tiltro til noen av de, er de ofte en smule populistiske. Norske spillmagasiner er før øvrig stort sett bare møl synes nå jeg. Det har vel knapt vært noe bra norsk spillmagasin siden GIGA tør jeg påstå (og det kanskje mest av nostalgiske grunner, hehe). De tar jo ikke feil når de sier det er lite penger i sjangeren nå, men det er mer aktivitet der enn noen av spillmagasinene viser.

 

The Sleeping Dragon kunne kanskje sies å være en tittel som hadde potensiale til å få folk høyere opp til å revurdere sjangeren, siden den kom ut på flere konsoller, men likevel var det ikke noen storsatsing på nivå med FPS-spill og lignende. Dessuten er kanskje ikke Broken Sword-serien den enkleste å markedsføre. Det var vel også en smule konsollifisert, det kler sjangeren dårlig.

 

Det er ingen tvil om at sjangeren trenger penger, men mange tror at den har vært død siden 90-tallet en gang, og det er feil. Den er sakte på vei oppover. Det er for eksempel mye mer aktivitet innenfor sjangeren i dag enn det var for feks. 5 år siden. Det kan blir skikkelig morro når det begynner å komme flere spill fra gamle LA. Selv får jeg gåsehud av å se screenshots fra 'A Vampyre Story' (nå dessverre i limbo), som er laget av gamle travere fra LA. Det ser sweet ut.

 

http://www.amegames.com/images/vs/screenshots/in_well.jpg http://www.amegames.com/images/vs/screenshots/inventory.jpg http://www.amegames.com/images/vs/screenshots/in_town.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

'A Vampyre Story' (nå dessverre i limbo), som er laget av gamle travere fra LA. Det ser sweet ut.

 

Tja, han sluttet vel og startet et eget selskap etter at LucasArts kun ville satse på Star Wars-titler. Hvem? Han som sto for grafikken i Curse of Monkey Island; han fortsetter i samme stil i dette spillet.

 

Star Wars har ikke bare ødelagt for gode minner til en trilogi, det har også satt en stopper for alt som het adventure fra LucasArts. Misliker de filmene mer og mer nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Hm, Tiller mener du? Mente han kom senere, selv om han er CEO nå. Det er i alle fall en del andre fra gamle LA der også ettersom jeg har forstått, så det kan jo ikke gå dårlig.

 

Ja, det er irriterende at spillindustrien går den veien den går nå. Det er jo snart tomt for de gamle gode gutta, de ser seg nødt til å stikke av alle som en ettersom hvert selskap blir slukt av pengejaget. Synd som faen. Så jo hva som skjedde med Blizzard nå nylig feks.

 

Ikke at jeg klager. Roper og gutta har jo fiksa seg et nytt selskap, og er i ferd med å lage et nytt RPG i diablo-ånden, med overfokus på items og enorme mengder monstre som vanlig. Det blir fest :D

Link to comment
Share on other sites

 

Så jo hva som skjedde med Blizzard nå nylig feks.

 

Ikke at jeg klager. Roper og gutta har jo fiksa seg et nytt selskap, og er i ferd med å lage et nytt RPG i diablo-ånden, med overfokus på items og enorme mengder monstre som vanlig. Det blir fest :D

 

nei har ikke fått med meg noe fra Blizzard i det siste, hva har skjedd?

 

blizzard er jo ett av mine favorittspillselskap, og har vært det lenge.

har i flere år drømt om at de skal få ræva i gir og endelig lage Diablo3 og StarCraft2, men venter vel kanskje forgjeves.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel, i følge hjemmesidene deres tror jeg StarCraft: Ghost er på vei.

 

Når kommer A vampire story, melkor? Jeg fikk plutselig veldig lyst på det.

 

Runna Monkey Island II i går, forresten. Tror jeg skal ta The Dig eller Loom som neste.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel, i følge hjemmesidene deres tror jeg StarCraft: Ghost er på vei.

 

ja, men det blir absolutt ikke det samme.

er ikke så glad i å spille på konsoll, og har ingen selv(utenom NES, men tvilsomt at det gis ut der).

pluss at det blir vel mer et actionspill enn et RTS. så hjelper lite:\

Link to comment
Share on other sites

 
Et ganske artig adventure spill som ikke er nevnt her er "Beneath a Steel Sky", morsom fremtids eventyr, du styrer en type, også har han en robot som følger etter han, som kommer med masse morsome kommentarer.
Link to comment
Share on other sites

 
det er vel ikke nevnt her da dette er tråden for nye ting, mens Spill - Retro passer det bedre. Det er forøvrig Revolution, de samme som utviklet Broken Sword, som utviklet BASS.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Er det mulig!? Alle snakker pent om Lucasarts-spill, men ingen har enda nevnt tidenes mest geniale eventyrspill, Grim Fandango. Det går ikke an å kalle seg tilhenger av eventyrspill og ikke å ha spilt dette mesterverket innen sjangeren. Spill det snarest, om du så må laste det ned.
Link to comment
Share on other sites

 

Vel, det er en blanding av for nytt og gammelt for meg. Jeg kjøpte ikke nye spill i perioden det kom ut og det er for stort til at jeg har orka å laste det ned. Men, ja, jeg har tenkt å spille det.

 

Heisann, forresten.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Er det mulig!? Alle snakker pent om Lucasarts-spill, men ingen har enda nevnt tidenes mest geniale eventyrspill, Grim Fandango. Det går ikke an å kalle seg tilhenger av eventyrspill og ikke å ha spilt dette mesterverket innen sjangeren. Spill det snarest, om du så må laste det ned.

Grim Fandango var bra, men kan på ingen måte måle seg med de gamle spillene til Lucas Arts:

- Maniac Mansion / Day of the Tentacle

- Sam&Max hits the Road

- Indiana Jones and the Fate of Atlantis

- Monkey Island-serien

- Loom

- Full Throttle

 

:)

Link to comment
Share on other sites

 

Faen...Internetheroinet World of Warcraft har tatt over min sjel igjen. Forbanna dritt! Plutselig var det kjempegøy igjen...og jeg tenker på det ofte når jeg ikke spiller. Møkk! Går så utrolig utover livet ellers....

*tenker på wow på jobb, mens jeg skjelver og kjenner abstinenser*

Link to comment
Share on other sites

 

Faen...Internetheroinet World of Warcraft har tatt over min sjel igjen. Forbanna dritt! Plutselig var det kjempegøy igjen...og jeg tenker på det ofte når jeg ikke spiller. Møkk! Går så utrolig utover livet ellers....

*tenker på wow på jobb, mens jeg skjelver og kjenner abstinenser*

 

Hoho, lykke til, har akkurat klart å slutte med det. Kanskje det burde opprettes støttegrupper for "wow-misbrukere"?

Link to comment
Share on other sites

 

Faen...Internetheroinet World of Warcraft har tatt over min sjel igjen. Forbanna dritt! Plutselig var det kjempegøy igjen...og jeg tenker på det ofte når jeg ikke spiller. Møkk! Går så utrolig utover livet ellers....

*tenker på wow på jobb, mens jeg skjelver og kjenner abstinenser*

 

og snart kommer Expansion med lvl70; er så glad jeg aldri har begynt med det der

Link to comment
Share on other sites

 

Hoho, lykke til, har akkurat klart å slutte med det. Kanskje det burde opprettes støttegrupper for "wow-misbrukere"?

finnes nok slikt, men kanskje ikke i norge, så hadde vel vært en idé å starte opp:)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Fikk Nintendo DS med Mario Kart DS og Nintendogs til jul.

 

Nintendogs er vel det klart mest sjarmerende og koselige spillet på denne siden av Commodore 64, og har man hund selv er det en klar vinner. Men kan fort bli ensformig, og jeg har funnet ut at det holder i massevis å ta en gåtur hver dag istedenfor en hver halvtime (x6 hunder)

 

Så nå er målet å åpne alle hunderasene, men det kommer til å ta tid, tipper rundt tre måneder

 

http://andrewcurrie.ca/images/uploads/nintendogs.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

To veldig bra pek-og-klikk-spill ala eldre LucasArts har nettopp funnet veien inn i min bevissthet:

 

5 days a Stranger og 7 days a Sceptic. Jeg har spilt gjennom 5 days, og må si jeg er inponert. Holder på med 7 days nå. Han som har lagd spilla har også lagd mange andre fine spill jeg har hørt om men ikke prøvd. Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

 
Fant frem den gamle gameboy'en i jula. I hovedsak 3 spill; kid icarus, donkey kong og super mario land 2. Av de tre var det førstnevnte som fenget mest. Englenes rike står i fare for å bli tatt over av den skumle Orcos og vi styrer Pit, en ung kriger, som under Zevs' formynderi og trening har potensiale til å bli en helt som kan hamle opp med slemmingen. Et klassisk plattformspill der man hopper fra sky til sky og bruker sin pil og bue. Varierte og artige fiender og god musikk, veldig god musikk (skulle ønske jeg kunne funnet musikken i første borg, fantastisk. Noe nintendo cover-bandet the advantage burde sett nærmere på). Spillet er ikke veldig utfordrende kanskje, men biter litt fra seg innimellom. God stemning er det. Det er morsomt å møte på en slem pytagoras i siste nivå som kaster likesidede trekanter.
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 3 weeks later...
DS-en rocker min verden med snadder som Mario Kart DS (kan spilles over nett! :o), Castlevania: Dawn of Sorrow, Kirby: Power Paintbrush, og Meteos (verdens beste puzzlespill sånn ca). For tiden holder jeg på fullføre det to år gamle Mario & Luigi: Superstar Saga til GBA for å være klar til oppfølgeren Partners in Time.
Link to comment
Share on other sites

 
  • BadSmile changed the title to Spill prat

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...